Segon dia a la Ruca

Avui el dia s’ha aixecat molt assoleiat i ens està permetent fer totes les activitats. Avui pel matí els alumnes de cinquè i sisè hem fet un recorregut d’orientació que ens ha permés conèixer l’entorn i descobrir la fauna i flora local. Els alumnes de tercer i quart han fet un taller amb gps, amb practicat el tir amb arc i s’han iniciat en l’slackline. De moment ens estan agradant molt les activitats i ens ho estem passant molt bé.

Tots els nens i les nenes estan bé i de moment tot ha anat molt i molt bé. Us deixem un parell de fotos.image

image

Comencen les activitats

El dia s’ha aclarit i el sol ja s’ha deixat veure, els nens i nenes ja s’han instal.lat i la casa de colònies està molt bé. Aquesta tarda han començat les activitats i de moment ens estan agradant molt. Bé de moment no tenim res més per explicar però us deixem una imatge… No patiu que n’hi haurà més.

 image

Ja som a la Ruca

Després d’un viatget amb l’atobús, ja hem arribat a la Ruca. De moment no plou i sembla que comença a sortir el sol de forma molt tímida. Els nens i nenes estan tots i totes bé ja han esmorzat i ja estan disfrutant de l’entorn. Anirem informant en funció de la cobertura de wifi.

Una recepta molt especial

A 6è hem llegit un dels contes que Miquel Desclot va escriure pel llibre A la punta de la llengua. Segimon Puigdellivol i Puigdomenec un somiatruites a qui no agraden els ous, decideix fer la major col·lecció de truites somiades més increïble que mai s’hagi conegut. Els alumnes de 6è A volem contribuir al seu proposit amb aquestes dues propostes que trobareu d’allò més apetitoses.

TRUITA Nº1158

 PASTÍS DE TRUITA

(Amb ingredients que et deixaran fascinat)

Somiada: Una tarda de Juliol en mig del bosc del costat de casa meva mentre fugia d’una bronca dels meus pares.

INGREDIENTS:

-Ous d’estruç

-Closca de cargol

-Pues d’eriçó

-Sal

-Baba de cargol (perquè no s’enganxi)

-Colorant lila (perquè agafi color la truita).

-Fondant de color blau i rosa

PREPARACIÓ:

1-Batre l’ou d’estruç a la perfecció i directament afegir-li la sal.

2-Fregir les pues d’eriçó amb baba de cargol (perquè estiguin més gustoses i no s’enganxin).

3-Trencar la closca de cargol amb el Minipimer

4-Afegir les closques de cargol a les pues d’eriçó i acabar-les de fregir totes juntes.

5-Finalment abocar els ous, la baba de cargol i el colorant a la paella on estan les pues d’eriçó i les closques de cargol.

6-Deixar reposar la truita uns 10 min. (perquè no ens cremem la llengua)

7-Ja passats els 10 min., cobrir-la amb el fondant blau i rosa.

NOTA: Que les closques de cargol estiguin envasades al buit IMPORTANT.

Carla i Marta

Truita núm. 407

Truita de mosques verdes

Somiada al lavabo del meu tiet mentre dormia a la tapa del bater l’any 1974.

Ingredients:

-Ous (7)

-Mosques verdes (24 mosques)

-Excrements d’ocell (150g.)

-Oli de bitxo (un raig)

Preparació:

1.-Batre els ous i barrejar-los amb els excrements d’ocell.

2.-Aixafar les mosques, i posar-les conjuntament amb la primera barreja.

3.-Posar un raig de bitxo a la paella i ficar la barreja de tot.

4.-Fregir-la a foc lent durant 15 min.

Nota: És millor que les mosques hagin estat en un excrement de vaca, el bitxo ha d’estar una mica més picant del normal.

Raúl i Èric

Eclipse

Avui hi hagut un eclipse parcial del Sol. Per aquest motiu els alumnes de Cicle Mitjà i Superior no hem sortit al pati a l’hora habitual. A més, seguint les recomanacions del Departament i de la Creu Blanca, hem pogut fer l’observació del fenomen mitjançant unes ulleres de soldadura  (que han portat alguns alumnes). Per parelles i sense permetre l’observació més d’uns segons, tots els/les alumnes de Cicle Mitjà i Superior hem fet torns per gaudir d’aquest fenomen.

Si esteu interessats en saber-ne més:

Eclipse

MISSIÓ APILO

Al nostre planeta, les substàncies i materials de les piles poden afectar la qualitat de l’aigua, l’aire i la terra en la que viuen els nostres peixos, aus, plantes i… a nosaltres mateixos! Amb el reciclatge, a més de protegir el medi ambient, estalviem valuosos recursos reutilitzant moltes d’aquestes substàncies i materials.

Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia: el rellotge, el mòbil, els comandaments a distància, les joguines… Les piles i bateries són dispositius que contenen substàncies químiques que reaccionen entre elles i transformen l’energia d’aquesta reacció en electricitat.

MISSIÓ APILO  (fes clic per saber-ne més)

Colònies Cicle Mitjà i Cicle Superior

El proper 25, 26 i 27 de març els alumnes de Cicle Mitjà i Superior de l’escola anem de colònies a la Ruca (Avinyó, Bages). Per tal que us aneu preparant us deixem aquí  les activitats que farem, uns vídeos i uns enllaços!!!

Top Secret : Preparació Agents del C.D.S.

La Ruca s’ha convertit en un centre d’estudis i preparació per a futurs agents del C.D.S. (Cos de Defensa de la Sostenibilitat).   Tots els nens i nenes que hi vinguin a passar uns dies, hauran de tenir present quina és la seva feina, tasca i missió durant i un cop acabades les colònies; combatre les grans forces del mal que ens estant atacant constantment d’un temps cap aquí (les diferents formes de contaminació, l’acumulació de deixalles, la pèrdua de biodiversitat, l’esgotament de recursos naturals, la desforestació….) Es tracta de que coneguin i entenguin les causes dels principals problemes ambientals i socials del moment. De la mateixa manera, aprendrem noves formes d’actuar per evitar?los.   Nosaltres serem els seus entrenadors personals durant la seva estada a la Ruca.

GIMCANA DEL COS DE DEFENSA DE LA  SOSTENIBILITAT   

Els nens i nenes hauran de demostrar que estan preparats per a ser uns bons agents defensors de la   sostenibilitat! Farem diferents proves al voltant de   La Ruca, amb cada prova, guanyarem una vida per al   Planeta!

ITINERARI D’ ORIENTACIÓ I DESCOBERTA DE NATURA

Aquesta activitat consisteix en conèixer els entorns més directes de la Ruca a partir d’ una ruta d’ orientació. Els alumnes aprendran conceptes bàsics d’orientació, com funciona la brúixola, què és un croquis… A més, amb l’ajuda  del monitor, podrem conèixer la vegetació de la zona i conèixer les seves propietats.

FEM D’ORNITÒLEGS! EL JOC DELS OCELLS 

En aquesta gimcana jugarem a ser ornitòlegs i coneixerem els diferents ocells que tenim pels boscos de la Ruca. Dins del joc dels ocells, dedicarem una estona a visitar la sala temàtica de la Ruca. És un lloc on podrem veure com viuen els animals que s’amaguen sota terra, entre la fullaraca i al cap de munt dels arbres.

I TAMBÉ…

  • Activitat amb GPS
  • Slackline
  • Tir amb arc

 

 


Enllaç de la casa de colònies

I per si no sabeu què és Slackline…


 

Viatge al país dels Lacets

Els alumnes de sisè hem estat llegint el llibre Viatge al país dels Lacets de Sebastià Sorribas. Aquest llibre de l’autor d’el zoo d’en Pitus, està escrit el 1969 i ens ha traslladat a la prehistòria durant les primeres setmanes del segon trimestre. Un cop acabada la lectura els i les alumnes n’han fet l’opinió personal, aquí teniu la de la Marina de 6è A. Esperem que us agradi i us animeu a llegir!!!

OPINIÓ PERSONAL

A mi el llibre del “ País dels lacets” m’ha agradat molt, perquè és un llibre per la nostra edat que el podem entendre amb facilitat. El que no m’ha agradat és que està escrit en un temps verbal diferent al que nosaltres utilitzem, aquell era més antic i per mi se’m feia avorrit i també perquè no el sabia pronunciar bé.

La meva part preferida és quan els Laïtes van al país dels lacets, perquè van conèixer a gent pel camí i també perquè feien bromes i els passaven aventures. El meu personatge preferit és la Bora perquè era la més responsable del grup i tenia més intel·ligència que tots, també unes altres coses que em van agradar va ser quan van tornar que és van emportar vaques, gallines etc… i em va fer gràcia.

SET ENTREVISTES DE POR

Els alumnes de sisè de l’escola hem llegit el llibre Set entrevistes de por de Carles Sala i Vila. Ens va agradar moltíssim i hem decidit ampliar les entrevistes, aquí us deixem la de l’Alba al senyor No se què i la de la Júlia a l’Esquelet Tafaner. Esperem que us agradin i us animeu a llegir el llibre!!!

Senyor No sé què

ALBA TORRES: Bon dia senyor No-sé-què.

SENYOR NO-SÉ-QUÈ: Bon dia.

AT: M’han parlat de tu,però exactament, no m’han dit què ets…

SN: Home per això em dic així…però si ho vol saber…(el senyor No-sé-què es grata el cap) doncs jo tampoc sé ben bé què sóc. El meu avi era mig llop, mig cuc, la meva àvia mig cuc amb el cap de flor, la meva mare era cuc, llop, cuca, flor i la cua de rata, el meu pare era mig humà mig tauró, així que sóc…llop , cuca, cuc, flor, rata, humà i tauró i crec que res més…

AT: I et sembla poc!

SN: Home, poc no, però tinc avantpassats amb moltes més coses que jo!

AT: I vostè un…subjecte com vostè què fa aquí al mig del bosc a una casa tan petita?

SN: A la ciutat tothom s’espanta de mi! Estic cansat jo, ja! Ja m’agradaria a mi viure a la ciutat!

AT: Això  que s’espantin de tu no m’ho crec.

SN:Que sí, que sí…

AT: Doncs jo crec que no s’haurien d’espantar de tu ja que ets un bellíssim monstre i un dels més guapos i tot!

SN: Oh moltes gràcies! Encara que ja ho sabia que era molt guapo, jo!

AT: Home, tampoc cal presumir.

SN: No m’agrada que em diguin que no presumeixi dels meus bellíssims encants.

AT: Bé, canviant de tema té alguna afició?

SN: Oh, sí que en tinc, i em serveix per a dormir. Cargolar-me la cua de rata!

De sobte, van  començar  a tocar les campanes del rellotge.

AT: Ui, crec que me n’he d’anar, fins a una altra senyor No-sé-què.

SN: El mateix et dic, un plaer.

TRES PINZELLADES DEL SENYOR NO-SÉ-QUÈ

LI AGRADA…

-Presumir.

-Cargolar-se la cua de rata( Li serveix per a dormir)

NO LI AGRADA…

-Que li diguin que no presumeixi.

-Que s’espantin d’ell.

LI AGRADARIA…

-Viure a la ciutat.

L’esquelet tafaner

­­­Júlia Gluis: Bon dia senyor Tafaner

Esquelet Tafaner: Bon dia Júlia Gluis

JG: Li puc fer una pregunta?

ET: Sí, és clar!

JG: Per què li diuen l’esquelet tafaner?

ET: Perquè de petit m’amagava als armaris de les habitacions a escoltar les converses.

JG: Ah! Interessant.

JG: I quants anys té vostè?

ET: Home això no és pregunta, però tinc 4 segles.

JG: 4 segles!!!!!

ET: Sí home ja ho sé que no els aparento; em cuido molt bé i faig servir cremes que feien servir els antics reis.

JG: Quin aliment li agrada més senyor Tafaner?

ET: A mi?

JG: Sí, és clar l’estic entrevistant a vostè

ET: Doncs, mm…ah, sí el pastís d’escarabats!

JG: Ah! molt bé, segur que està molt bo.

JG: Quan fa que viu en aquesta casa?

ET: Ja fa mitja vida o sigui 2 segles.

JG: I on vivia abans de viure aquí?

ET: Jo vivia en un castell a dalt de tot d’aquella muntanya (l’esquelet tafaner assenyala per la finestra de l’habitació, una muntanya amb un castell al cim)

JG: I per què va marxar?

ET: La veritat no ho sé, je je!

JG: Molt interessant!

JG: Què és el que no li agrada?

ET: No m’agrada quan la gent em veu i arrenca a córrer ni tampoc m’agrada el caràcter de la meva veïna d’habitació, la Núria Tocaflautes

JG: I a on li agradaria anar?

ET: A mi m’agradaria anar a viure a un castell d’Escòcia o a una caseta davant del mar.

JG: I per què no hi va?

ET: Per què demanen masses diners pel  lloguer.

JG: Bé senyor Tafaner ja és hora de plegar, gràcies per la seva atenció.

ET: De res senyora Gluis

TRES PINZELLADES DE L’ESQUELET TAFANER

LI AGRADA…

El pastís d’escarabats

NO LI AGRADA…

Que la gent quan el vegi arrenqui a córrer ni el caràcter de la seva veïna d’habitació, la Núria Tocaflautes.

LI AGRADARIA…

Anar a viure a un castell d’Escòcia o anar a viure a una caseta davant del mar.

ARRIBA EL CARNAVAL!!!

Benvolgudes famílies, us informem de les activitats que portarem a terme al llarg d’aquesta setmana carnaval.

DIJOUS GRAS 12 de febrer

Sortirem a menjar la truita pel matí, els/les alumnes d’Infantil es quedaran al bosc del Rotllat i la resta anirem fins al camp de tir. Els més grans acompanyaran als petits per ajudar-los a caminar.
Cal portar:
• Esmorzar: El costum recomana… entrepà de truita, amb botifarra o sense, coca de llardons…
• Aigua

Ordre del rei Carnestoltes pel dijous.- Guants i la roba del revés.

DIVENDRES DE CARNAVAL 13 de febrer

Pel matí els nens/es de Cicle Inicial faran tallers (es pintaran la cara, es disfressaran, faran jocs a informàtica….) i els d’Educació Infantil faran diferents activitats de carnaval.
I per la tarda celebrarem tot junts el carnaval a l’antic edifici. Els grans baixaran a buscar als petits i farem, acompanyats per sa Majestat el rei Carnestoltes una rua entre els dos edificis .
Si voleu podeu venir a veure’ls i animar-los a l’Avinguda Baix Penedès .Us hi esperem!
Desprès El Rei Carnestoltes al pati de l’edifici de dalt ens farà, pels nens/es de l’escola el seu divertit discurs i per acabar berenarem tots junts, pa amb xocolata .

Ordre del rei Carnestoltes divendres .- Sabates i mitjons desaparellats.

I Aquest dia els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial s’hauran de recollir a l’edifici de dalt a les 16:30h.

Dimarts 17 de febrer

Per la tarda els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial han de venir de casa disfressats com vulguin . Els que es quedin al menjador , cal que portin la disfressa dins una bossa amb el nom.

DIMECRES DE CENDRA 18 de febrer
Pel matí els d’Educació Infantil i Cicle Inicial sortiran a enterrar la sardina pels voltants de l’escola i li direm “Fins l’any que ve” al rei Carnestoltes.
Podem venir vestits amb roba fosca en senyal de dol.
IRecordem que el dilluns 16 de febrer és festa de lliure disposició.
? I si el divendres de carnaval plou, fa vent, neva o glaça, no farem la rua i ens quedarem al gimnàs de l’edifici nou.

De oRDRES CARNAVAL 1415