7. DONEM VEU A LES PARAULES: TEATRE, CONTES I POESIA

1ª sessió: TEATRE
FORMADOR: Josep Joan Carbonell

 Aquesta sessió té com a objectiu dotar de diversos recursos als mestres que han de muntar
una obra de teatre amb els seus alumnes. La sessió es dividirà en una primera part teòrica i una segona part pràctica. En la part teòrica desgranarem els diversos elements que configuren el muntatge d’una obra de teatre i reflexionarem sobre què s’ha de tenir en compte en la direcció de l’obra. En la part pràctica, ensenyarem diversos exercicis destinats a millorar l’habilitat teatral dels nostres alumnes.

 2ª sessió: NARRACIÓ ORAL I DRAMATITZACIÓ DE CONTES
FORMADORA: Sílvia Palazón

 Curs introductori a l’art del narrador-contacontes. Tots sabem que els narradors utilitzen la mirada, el gest i la paraula. D’això en tenim tots. Tots tenim els recursos que fan falta per a la narració. En aquest curs prendrem consciència de com mirem, escoltarem com sorgeixen les paraules, sentirem com es mou el nostre cos, què diuen les nostres mans i la nostra cara. Però, què expliquem? què narrem? Imatges i emocions. Perquè el contacontes és un constructor de seqüències d’imatges que posa en moviment per a transmetre una història, utilitzant la paraula, el gest i un arxiu personal d’imatges i emocions.

 3ª sessió: LA PARAULA POÈTICA I L’EDUCACIÓ LITERÀRIA I ARTÍSTICA
FORMADORA: Margarida Prats

 Parlarem de la poesia per a infants. Dels seus àmbits, dels suports en què es vehicula. Presentarem pautes d’anàlisi per a poemaris i antologies i aportarem idees per confegir criteris per a la tria bibliogràfica d’obres de poesia per a la biblioteca escolar i per a la tria de corpus de poemes per treballar a l’aula. Confegirem propostes d’activitats per llegir, mirar, dramatitzar poemes. Oferirem la possibilitat de dissenyar projectes en què la poesia contribuexi a la cohesió social de l’alumnat, a la seva educació literària, artística i ètica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *