Equip formador:
Pere Pujolàs, Jesús Soldevila i Gemma Riera
(Universitat de Vic)
Objectius:
1. Relacionar educació inclusiva, competències bàsiques i aprenentatge cooperatiu.
2. Conèixer els conceptes fonamentals:estructura de l’activitat, segment d’activitat, grau de cooperativitat i aprenentatge cooperatiu.
3. Conèixer formes pràctiques per organitzar a l’aula el treball i l’aprenentatge dels alumnes de forma cooperativa (Programa CA/AC – ”Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar”- per ensenyar a aprendre en equip).
Continguts:
1. Introducció: Educació inclusiva, aprenentatge cooperatiu i competències bàsiques.
2. Alguns conceptes fonamentals: Estructura de l’activitat, segment d’activitat, grau de
cooperativitat i aprenentatge cooperatiu.
3. Algunes idees pràctiques: el Programa CA/AC.
3.1 Àmbit d’intervenció A: La cohesió del grup
·Algunes dinàmiques de grup per a lacohesió del grup
3.2 Àmbit d’intervenció B: El treball en equip com a recurs
·Estructures i tècniques cooperatives per aprendre els continguts escolars treballant en equip
3.3 Àmbit d’intervenció C: El treball en equip com a contingut
·Eines didàctiques per ensenyar a treballar en equip.
4. Algunes experiències pràctiques a educació infantil i educació primària.