PER SANT JORDI

llibre receptesLa Comissió de Convivència de l’AMPA La Tordera us presenta un llibre de receptes solidari: Cuina d’aquí i d’allà, amb l’objectiu de donar suport a la Comissió Solidària que, com ja sabeu, té com a objectiu finançar les sortides i altres activitats de nens i nenes de l’escola que, per una raó o altra, necessiten aquest suport. El preu serà de 3€ mínim, obert a donatiu.

:arrow: Cliqueu la imatge per a més informació.

Aquí teniu un tastet… Un parell de receptes que no estan incloses en el llibre, per anar obrint boca:

CouscousPollastre

RoquesXocolata

PER SANT JORDI

rosa-de-sant-jordi

Dijous 23 d’abril – Sant Jordi

Venda de roses a les portes de l’escola per part dels alumnes de 4t d’ESO Proviatge Fi de curs.

SETMANA LITERÀRIA 2015

:arrow: Cliqueu el tríptic per veure el programa en gran:
st jordi 2015b

st jordi 2015

TORNEM A ESTAR D’ENHORABONA

IV_concurs_salo_comicLa CLÀUDIA FERRER de 6è de Primària i l’AIDA FERNÁNDEZ de 3r d’ESO, finalistes amb el seu còmic al IV Concurs escolar de creació de còmics. MOLTES, MOLTES FELICITATS, ARTISTES!!

Les famílies de les dues alumnes estan convocades, juntament amb la XIU DUSET, professora d’Educació Visual i Plàstica, i l’equip directiu de la Tordera, al lliurament de premis que tindrà lloc DIUMENGE 19 D’ABRIL a les 12 hores a la Fira de Barcelona a Montjuïc.

Els treballs finalistes S’EXPOSARAN en el 33è Saló Internacional del Còmic de Barcelona!!

Aquí teniu la llista de finalistes (cliqueu per fer gran):

premis còmic pàg 1

Publicat dins de General | 1 comentari

COLÒNIES 4T PRIMÀRIA A L’ESTARTIT

Els alumnes han arribat bé i fa un preciós dia de sol.

colònies 4t web

colònies 4t web 2

EXCEL·LENTS RESULTATS A LES PROVES CANGUR 2015

proves cangur

DSC_0005 Estem molt contents de fer-vos saber que ja han sortit els resultats a les Proves Cangur 2015 que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques i a les quals es van presentar alguns dels nostres alumnes de 3r i 4t d’ESO i que són molt satisfactoris.

D’entre els 7977 alumnes que es van presentar a les proves de 3r d’ESO d’arreu de Catalunya, Andorra i Catalunya Nord, tenim 2 alumnes que han quedat en una posició més que excel·lent, en la relació que l’associació fa arribar a les escoles amb el 5% d’alumnes amb millors puntuacions. Hem de felicitar efusivament a la VINYET COSTA (posició 58 de 7977) i a en JAN PONS (posició 222 de 7977).DSC_0010 També volem felicitar i encoratjar a seguir treballant a en PAU FERRER, SANDRA RODRÍGUEZ, NOEMÍ FIDEL I SOFIA GARCIA, que han quedat en una posició molt alta.

Pel que fa als alumnes de 4t d’ESO, d’entre 7501 participants, han obtingut una posició molt alta (per sobre de la posició 1800): DANIEL MARTÍN, GERARD ALBARRÁN, ERIC JIMÉNEZ I MARC ESPINOSA.

A tots ells, MOLTES FELICITATS!!

Si desitgeu saber com eren les proves, cliqueu el títol “Societat Catalana de Matemàtiques”.

calendari matriculació

Publicat dins de General | Envia un comentari

QUÈ SAPS DE LES NOSTRES TRADICIONS?

video caramelles

** TEST **

:idea: Clica la lletra per veure si l’has encertat.

1. QUÈ SÓN LES CARAMELLES?

A) Unes canyes que serveixen de flauta B) Danses que es ballen per Rams  C) Cançons populars que es canten per Pasqua

2. D’ON PROVÉ LA PARAULA “CARAMELLA”?

A) De la paraula “Pasqua” / B) De la paraula “caramel” / C) De la paraula “primavera”

3. QUÈ SE CELEBRA AMB LES CARAMELLES?

A) L’arribada de la primavera / B) La resurrecció de Crist / C) Les dues respostes anteriors

4. DE QUIN SEGLE DATEN LES CARAMELLES, TAL COM LES CONEIXEM ACTUALMENT?

A) Del s. XIX / B) Del s. XVI / C) Del s. XXI

5. QUINA CIUTAT CATALANA COMPTA AMB MÉS COLLES DE CARAMELLAIRES?

A) Flix / B) Sant Julià de Vilatorta / C) Súria

6. D’ON ÉS TÍPICA LA DANSA DELS CASCAVELLS QUE ES BALLA  ENTRE CARAMELLA I CARAMELLA?

A) El Baix Empordà / B) El Vallès Occidental / C) El Bages

7. QUÈ ACONSEGUEIXEN EL CARAMELLAIRES SI HO FAN BÉ?

A) Ous i caramels / B) Caramels i diners / C) Res

8. QUÈ FAN ARRIBAR AMB LA CANYA ELS CARAMELLAIRES A LES DONES QUE SURTEN ALS BALCONS?

A) Caramels / B) Flors / C) Res, només esperen recollir

9. COM ACABA LA FESTA?

A) Amb un dinar col·lectiu (l’ouada) / B) Amb una dansa final (la caramellada) / C) Amb un casament

10. COM VAN VESTITS ELS CARAMELLAIRES?

A) barret de copa, camisa blanca i pantalons foscos / B) barretina roja, camisa blanca, faixa i pantalons foscos / C) barretina, camisa blanca i pantalons acampanats

HAPPY EASTER!!

Easter is a good time to learn English.

1. Drawing to print (click on :arrow: )easter-printable-maze-game-for-kids_1

2. Easter vocabulary (Easy, with pictures)

3. Easter vocabulary 2 (Easy, with pictures)

4. The great egg hunt (Elementary, listen&watch)

5. Easter Grammar Exercise (Elementary)

6. Elementary game

7. Memory game

8. Elementary English Crossword Puzzle

9. Pre-Intermediate English Reading

10. Pre-Intermediate Listening with Quiz Questions

Publicat dins de General | Envia un comentari

CHASSE AUX OEUFS avec 4e d’ESO (option Français)

La « chasse aux œufs » est une tradition ancienne. En France, en Allemagne, en Suisse, en Autriche…, les oeufs de Pâques sont apportés par un lapin, parfois un coq, qui symbolise l’arrivée du printemps.

Dans la nuit, les lapins du printemps reviennent, chargés d’œufs au chocolat et ils les cachent dans les jardins. Le lendemain, les enfants, et aussi les adultes, vont les chercher avec de grands paniers.

Nos apprenants de Langue française (4e d’ESO) ont pu ressentir l’émotion des enfants français ces jours de Pâques lorsqu’ils découvrent des oeufs cachés dans les parcs. Mais pour les découvrir, nos élèves devaient d’abord deviner l’emplacement à partir d’un jeu de pistes en français. Sympa, très sympa!