ACTUACIÓ PER LA SETMANA PER LA PAU

setmana pau caràtula video

Amb motiu de la Setmana per la Pau, es va convidar a totes les famílies a la festa de Cloenda que va tenir lloc al carrer Major de dalt de Sant Celoni el dissabte 23 de maig a les 17:00 h. Va ser l’ocasió de mostrar el producte final del projecte que els alumnes d’ESO de la nostra escola (opció Francès) havien estat treballant. El projecte anava sobre dos dels PAUssonatges oferts per les Entitats Solidàries per aquest curs: Aimé Césaire i Léopold Sédar Senghor.pau

Abans, els nostres alumnes ja havien actuat a l’escola per a tots els seus companys (de 2n de Primària a 4t d’ESO).

Per als alumnes d’Infantil i de Primària, des de les Entitats Solidàries, ens ofereixen un conte que porta de títol: La Ghusun al país de les injustícies. El passat dissabte 23, una simpàtica pallasso el va explicar a la plaça, després de l’actuació de la Tordera.

PINTEM ELS MÒDULS

Els alumnes de l’ESO s’han decidit i, amb la seva professora d’Educació Visual i Plàstica, estan donant llum i molta alegria als mòduls prefabricats, als quals en diuen: “els xalets”.

20150519_163358 20150519_163913 20150519_164115 20150519_164126Fotos del procés. Les obres encara no estan acabades.  ;-)

FAMÍLIES

Des de la seva creació, l’escola la Tordera (actualment Institut Escola la Tordera) ha estat mancomunada entre els municipis de Santa Maria de Palautordera i Sant Celoni. Així ho tenen reconegut ambdós ajuntaments i, per tant, les tasques i despeses de funcionament i manteniment del centre es distribueixen entre ambdós.

Tot i això, fa uns anys que el Departament d’Ensenyament no reconeix aquesta mancomunitat i, com que el centre es troba ubicat al terme municipal de Santa Maria de Palautordera, no atorga punts en la preinscripció als infants que vénen de Sant Celoni.

Tant l’Equip Directiu del centre com els alcaldes dels dos consistoris s’han reunit amb el Departament d’Ensenyament per retornar a la situació inicial, però aquest s’ha tancat en banda i no accedeix a la voluntat dels dos municipis.

Des del Consell Escolar de l’Institut Escola la Tordera sol·licitem la vostra col·laboració per aconseguir que es reconegui novament aquesta mancomunitat. Us demanem que ompliu amb les vostres dades i signeu la carta adjunta i que l’envieu al Síndic de Greuges de Catalunya per a que intercedeixi en trobar una solució a la situació actual.

El document es pot enviar:

- Per correu electrònic, escanejat, a: sindic@sindic.cat.

- Per correu postal a: Passeig de Lluís Companys 7, 08003, Barcelona.

-  Per fax: 933 013 187.

- Per internet, a través del formulari,  :arrow: cliqueu aquest enllaç.

Com més cartes s’enviïn al Síndic de Greuges més fàcilment i ràpida s’arribarà a la solució que desitgem.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Consell Escolar de l’Institut Escola la Tordera

PER DESCARREGAR-SE LA CARTA, cliqueu tot seguit  :arrow: carta per al Síndic de Greuges

Publicat dins de General | 4s comentaris

CASAL D’ESTIU 2015

Reunió informativa el proper divendres 15 de maig a les 18:00 a la Tordera. Casal de 3 a 12 anys: Estiu Aventura amb en Martí Jones i Casal de 8 a 16 anys: Esport Aventura. Del 25 de juny al 31 de juliol.

Per a més informació: 938674616 o www.eduk1.cat

Full d’inscripció i preus

IMG-20150504-WA0003    IMG-20150504-WA0002

casal estiu

:arrow: Cliqueu els cartells per fer-los més grans.

:arrow: Cliqueu per veure el vídeo resum del casal d’estiu del curs passat.

TORDERART

En marxa per la Torderada d’aquest curs, que se celebrarà el diumenge 31 de maig (properament es penjarà el programa d’activitats) i que portarà de nom: TORDERART.

collage cluedo

Com cada curs, cal passar per l’AMPA per apuntar-se als diferents partits de futbol (Primària, Secundària i adults), al festival i als concursos de fotografia i de pastissos.

Dinar: Es recorda a les famílies, com ja s’ha informat via delegats, que es venen tiquets fins divendres 15 de maig al despatx de l’AMPA de l’escola. El preu és inicialment de 4,50€ però, en retornar got i plat, es torna 1€, per tant, el menú costa 3,50€.

Primer: Tastet de couscous marroquí, a triar entre diferents varietats.
Segon: Pollastre brasejat amb suc de verdures macerades o botifarra.
Acompanyament artístic de minibroqueta de verdures i pa marroquí.
Postres: Pastís

LET’S CLEAN UP 2015

fem dissabteAquest passat dissabte 9 de maig, les famílies de la Tordera, acompanyades de mestres de l’escola, van fer la trobada anual European Clean Up Day, que té per objectiu la conscienciació de la importància de mantenir l’entorn net, amb la neteja d’un tram del riu Tordera.

IMG-20150512-WA0000

JORNADA D’ATLETISME

Tots els alumnes de 4t de Primària de les diferents escoles de Sant Celoni s’han trobat avui dimecres 6 de maig a les pistes d’atletisme. L’objectiu de la trobada era passar un dia junts coneixent les diferents proves d’atletisme que existeixen. Ha fet un dia radiant! Han tornat ben esgotats però també molt contents. Ens fan arribar una instantània per la web.

IMG-20150506-WA0000

ESPAI DE PARES

logo-espai-de-pares-web-25CICLE DE XERRADES - OBERT A TOTHOM, a la Quadra, Sala Cultural de Santa Maria de Palautordera (Plaça Miquel Martí i Pol)

7 de maig, a les 21 h: EL PROCÉS DE DOL, per Oriol Güell Custodio (Psicòleg, formador i terapeuta).

14 de maig, a les 21 h: INTERNET SEGURA, pels Mossos d’esquadra.

21 de maig, a les 21 h: COM AJUDAR ELS FILLS A ESTUDIAR (i fer els deures del col·le), per Juanjo Fernández (Consultor pedagògic, escriptor i conferenciant).

28 de maig, a les 21 h: “EDUCAR EN EL ASOMBRO”, per Catherine L’Ecuyer (Advocada, investigadora i divulgadora de temes educatius).

CICLE DE XERRADES PARES I MARES

cicle xerrades

Publicat dins de General | Envia un comentari

P5 i 2n de Primària de Colònies. Fantàstics!

Ens informen que s’ho estan passant d’allò més bé, els de P5 a Can Putxet i els de 2n a Can Castellar.

IMG-20150504-WA0000

colònies 2n