MONTQUÍMIC, la fira dels experiments químics

Dimecres 23 de maig de 2018 es farà a Sant Celoni la primera edició de la fira química, MONTQUÍMIC, que té com a objectiu motivar els alumnes a crear i mostrar els seus experiments químics a la ciutadania i a les empreses del municipi. La jornada tindrà lloc de 9 h a 13 h a la pista coberta del Camp municipal d’Esports de Sant Celoni.

El nostre centre participarà amb els alumnes de sisè portant dos experiments. Per una banda, Clarifiquem i desinfectem l’aigua, on es duen a terme els dos principals passos del tractament de l’aigua i, per l’altra, Explorant el pHon s’estudia la idea d’acidesa de manera qualitativa.

CASAL D’ESTIU A LA TORDERA

Per a més informació (horaris, preus, inscripció): MAXBOT.CAT

CONCURS DE FRANCÈS – INTERINSTITUTS

El passat dimecres 9 de maig, un grup d’alumnes de 3r i 4t d’ESO de Segona llengua estrangera va participar a un simpàtic concurs interinstituts que va tenir lloc a la Sala Bernat Martorell de Can Ramis (Sant Celoni). L’objectiu del concurs era passar un dia posant en pràctica coneixements de llengua i civilització franceses: JOURNÉE DU FRANÇAIS EN ACTION ! Organitzat per les professores de francès de l’IES Baix Montseny, l’Émilie Boens, i de l’IES Giola de Llinars, La Tordera es va sumar a la iniciativa, ja que molts dels nostres alumnes de secundària cursen aquesta assignatura. Es van formar 10 grups d’alumnes barrejats dels tres instituts, per tal que poguessin intercanviar coneixements i, després d’una sèrie d’activitats de cohesió i desinhibició, es van presentar les preguntes sota l’aplicació Kahoot. Els tres grups guanyadors es van endur una bossa de l’Alliance française amb material escolar. Els alumnes de La Tordera que van aconseguir més punts van ser: la Berta Rodríguez i la Júlia Garcia de 3r d’ESO, amb el grup Mont Saint-Michel (3a posició); la Gisela Deulofeu i la Gisela Seoane de 4t d’ESO, amb el grup Eiffel (2a posició) i en Marçal Sánchez, en Teix Navàs i en Narcís Oller de 4t d’ESO, amb el grup Opéra (1a posició). Al final de la jornada, entre els alumnes del primer grup guanyador es va fer un sorteig d’una beca d’estudis a l’Alliance française de Granollers, que es va endur el nostre alumne Narcís Oller. Felicitats a tots!   *FRANÇAIS EN ACTION  Association de professeurs de français du Maresme – Vallès Oriental*

2n DE PRIMÀRIA INVESTIGA EL RIU

El passat 9 de maig, els grups de 2n de primària van anar al riu Tordera, en el marc de l’activitat “Bitxitus”. Acompanyats per les seves tutores, van realitzar unes activitats d’investigació molt productives, ja que, a part d’estudiar unes salamandres que ara tenen a l’aula per veure com es van desenvolupant en el seu procés de metamorfosi, van fer neteja del riu i van recollir brossa escampada pel bosc.

TORDERADA 2018

➡ Cliqueu per llegir el programa de la festa:

LET’S CLEAN UP, EUROPE!

AGENDA MAIG’18

10596139-cartoon-funny-eyes-cartoons-cartoon-cutePodeu consultar totes les activitats del mes de MAIG a la pestanya superior “Agenda“.

RECORDEU!

El proper dilluns 30 d’abril és festiu de lliure disposició a totes les escoles del municipi.

AJUTS AJUNTAMENT DE PALAUTORDERA

TASTETS LITERARIS DE SANT JORDI

Estem molt contents i agraïts per la visita de l’Enric Gomà i de l’Òscar Sotillos, que han vingut a fer-nos un tastet literari, en el marc de la Setmana literària.

Els alumnes de 2n de primària han rebut l’Enric Gomà que els ha presentat el seu llibre: Els quatre bandolers al Montnegre.

Els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è de primària han rebut la visita de l’Òscar Sotillos, escriptor i pare de l’escola. A 3r, 4t i 5è, el tastet ha estat de música i poesia, tot despertant els sentits dels oients. A 6è, l’Òscar els ha parlat de poesia virtual i del seu llibre Medianoche en el campanario.

Ambdues visites han estat “súperinteressants” i molt properes. Ha estat tot un luxe poder tenir l’Enric i l’Òscar al nostre Institut Escola!!

XERRADA PER A PARES I MARES: VULL SER YOUTUBER

Vull ser youtuber, La Revolució digital, la dependència de les xarxes socials, el fenomen influencers, youtubers… amb Liliana Arroyo, doctora en Sociologia, investigadora especialitzada en revolució digital i transformació digital (ESADE), el 26 d’abril a les 19h, a la sala Bernat Martorell (Can Ramis, Sant Celoni).

LA TABINA HA BALLAT AL SO DE LES GRALLES I DELS TIMBALS…

La Colla Gegantera de La Tordera us animem a acompanyar-nos en les properes sortides!! Entre aquestes, inauguració de l’Escola Els Quatre Vents de Canovelles, que ens convida el dia 15 de setembre a una cercavila de gegants i gegantons per celebrar-ho. En el programa: arrossada popular, jocs esportius, concert i correfoc.

LA TABINA VOL ANAR DE CERCAVILA!

Famílies,

La Colla Gegantera del nostre Institut Escola us conviden aquest dissabte 21 d’abril a la trobada de les Colles Geganteres de les escoles.

PROGRAMA:
16.30 h sortida Plaça de la Vila de Sant Celoni
17 h Cercavila fins a l’escola Soler de Vilardell
A l’arribada, lliurament d’obsequis, fotografia de grup, ballada final i berenar per a tothom
18.30 h Màgia infantil amb el Mag Sangui.

La Colla Gegantera us anima a anar-hi i a passar-vos-ho molt bé!

EXCEL·LENTS RESULTATS AL CONCURS DE LECTURA EN VEU ALTA

MOLTES FELICITATS!! A tots els participants al XIV Certamen de lectura en veu alta, i també als substituts/es, sempre preparats per si l’ocasió ho demanés, pels excel·lents resultats obtinguts.

ALMA YERA (grumet verd) i FIONA MASSAGUER (corsari) han estat seleccionades per a la final, que tindrà lloc properament a Barcelona, com a representants del nostre Institut Escola, d’entre tots els lectors i lectores de les escoles que avui, 17 d’abril, es presentaven al Certamen a la seu de Cardedeu.

:arrow: Podeu llegir aquí el programa amb les escoles participants: PROGRAMA

DÍPTIC SANT JORDI 2018

➡ CLIQUEU PER LLEGIR EL PROGRAMA