Un alumne del nostre Institut guanya la IV Olimpíada de Filosofia de Catalunya

El nostre alumne en un moment de la seva defensa oral

L’alumne del nostre Institut Pablo Rubio de 4A ha guanyat la IV Olimpíada de Filosofia de Catalunya, en la modalitat de dilemes morals, que va tenir lloc els dies 1 i 4 de març a la facultat de Filosofia de Barcelona i al CCCB. Ja és el segon any consecutiu en què el nostre Institut guanya aquesta competició.

Enguany s’estrenava aquesta nova modalitat adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO consistent en resoldre un dilema moral. El dilema plantejava el cas d’una noia de 18 anys d’un excel·lent rendiment acadèmic a qui els pares prometen el regal que ella desitgi com a recompensa al seu esforç en els estudis. Els pares queden perplexos davant del que ella els demana: no gens menys que una operació per augmentar la mida dels seus pits. L’exercici consistia en identificar les opcions possibles del dilema que es plantejava als pares, argumentar en favor de cada opció, analitzar els valors implícits en cadascuna, així com les seves conseqüències i defensar una solució.

El nostre alumne va excel·lir tant en l’exercici escrit com en la defensa oral de la seva postura i ha aconseguit guanyar en la seva modalitat. El premi consisteix en participar, amb totes les despeses pagades, en la final de l’Olimpíada de Filosofia d’Espanya, que se celebrarà els dies 5 i 6 de maig a Múrcia.

Aquí tenim el reportatge de l’Olimpíada que en va fer TV3:

Més informació al blog de l’Olimpíada: http://blocs.xtec.cat/filolimp/

Des d’aquí felicitem el Pablo i li desitgem molta sort per la final!