FEM DANSA A L’ESCOLA

Els alumnes de 4t curs han participat per primera vegada enguany  en l’activitat de dansa  “La Pe i el Cordi fan ballar a l’escola”. Aquesta està organitzada per l’Escola de Dansa del Centre de Lectura junt amb la Regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament de Reus.

La idea d’aquesta es basa en apropar la dansa a l’escola a partir de la lectura d’un conte, “La Pe i el Cordi al Centre de Lectura”. Al llarg de tot el segon trimestre, seguint el fil conductor de la lectura, els alumnes han gaudit d’una sessió d’una hora setmanal de dansa a càrrec de la Juny Cases, amb qui s’han iniciat en el món del ball contemporani fent exercicis de ritme, pulsació, coordinació, expressivitat, creacions grupals…fins arribar a muntar una coreografia amb tots els nens i nenes de la classe.

L’activitat de cloenda ha estat la participació en un espectacle al Centre de Lectura, en què també hi actuaven altres escoles participants del projecte (Cèlia Artiga i Pompeu Fabra) i els alumnes de l’Escola de Dansa del Centre de Lectura.

Ha estat realment una experiència molt interessant i molt enriquidora, no només per la participació en l’espectacle i el poder compartir-ho amb les famílies, sinó, i sobretot, pel procés d’aprenentatge de les sessions setmanals a l’escola amb la Juny. Molts alumnes han trobat en la dansa un nou llenguatge per expressar-se més lliurement i més creativament.

Ha estat un autèntic plaer que confiem poder repetir el proper curs. Gràcies Juny!

CONCURSO DE AUTORRETRATOS

Durante el segundo trimestre los alumnos de quinto y sexto han estado trabajando los autorretatos. Se han dibujado, se han descrito y han elegido una música con la que se identifican.

Para cerrar el trabajo y compartirlo con otros compañeros de la escuela, prepararon un concurso. Éste consistía en relacionar cada uno de los textos anónimos con su autor, a partir de la lectura de las descripciones, la observación de los dibujos y la audición de las músicas elegidas.

Estos son los ganadores:

3º- Ainara y Yasmin

4º- Soumaya

5º- Safia

6º- Bilal

Felicidades a todos… participantes, ganadores y, sobretodo, a los autores.

DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA

El passat 6 d’abril va ser el Dia Mundial de l’activitat física.

A l’escola ho hem celebrat durant tota la setmana amb diferents activitats i visites.

Hem tingut la visita de tres exalumnes relacionats amb el món de l’esport: la Júlia Gomis que va venir a fer una xerrada sobre fisioteràpia, el Joel Gomis jugador de bàsquet i l’Aleix Cavallé que ens va explicar les bases d’una bona alimentació.

Vam poder gaudir de la visita d’alguns jugadors del primer equip de hoquei patins del Reus Deportiu i la visita de Joan Campins, Ramon Folch capità del primer equip del Reus Deportiu Futbol i Marc Sallarès, psicòleg del primer equip.

I com activitat estrella tota l’escola vam anar a passar tot un matí als Ploms on vam realitzar i compartir diferents activitats esportives.

INFANT ACTIU = ADULT SALUDABLE