JORNADES CULTURALS: LA FESTA DEL DIBUIX (THE BIG DRAW)

Què és el Big Draw?

Per primera vegada a Reus, arriba el FESTIVAL DEL DIBUIX, Big Draw, que va néixer a Londres l’any 2000 i que se celebra a una gran quantitat de ciutats europees per reivindicar el valor de l’art i el dibuix.

El seu objectiu és fer del dibuix una eina de pensament, de creativitat, de compromís social i cultural, i animar a la gent a expressar-se mitjançant el dibuix, les emocions, idees i la  creativitat.

Des de l’escola també volem participar en aquesta iniciativa, i és per això que l’hem triat com a fil conductor de les nostres Jornades Culturals.

Esperem que tots en gaudiu!!

ACTIVITATS PRÈVIES A LES JORNADES CULTURALS

Els dies 17 i 18 d’octubre podeu participar de manera oberta i gratuïta en totes les activitats que s’han organitzat en diferents espais de la ciutat: biblioteca Xavier Amorós, Centre Botànic, Cal Massó i Escola d’Art de Reus.

A banda, us convidem a visitar l’exposició Els objectes parlen. Col·leccions del Museo del Prado, que romandrà oberta fins l’11 de gener al CaixaForum de Tarragona.

PROGRAMA DE LES JORNADES CULTURALS

Durant tota la setmana, a la biblioteca de l’escola “Fada Milcolors” hi haurà una exposició de llibres d’art.

dilluns 20

• Ens visita l’il·lustrador Pep Gavaldà (Infantil i   C. Inicial).
  • Visita a les galeries d’art Pinyol (C. Inicial ) i Art Constantí (C. Superior).
  • Activitat Tastalarta càrrec de Còdol Educació, a la biblioteca Xavier Amorós (C. Mitjà).
  • Taller de dibuix al pastel a l’ Institut Baix Camp a càrrec de la professora Erina Serrano (3r).
  • Taller de retrats al l’estudi d’art de l’Agustina  Sobrino (5è).
  • Taller de dibuix lineal a càrrec de Cori Torroja (6è).

dimarts 21

• Sortim a dibuixar la tardor al passeig de la Boca de la Mina (Infantil, 4t i C. Superior).

dimecres 22

• Activitat Tastalarta càrrec de Còdol Educació, a la biblioteca Xavier Amorós (C. Mitjà i C.Superior).
  • Visita a la galeria d’art Love Art (Infantil ).
  • Pintada col·lectiva de tardor al pati de l’escola (tots els cicles).

dijous 23

• Sortim a dibuixar la tardor al passeig de la Boca de la Mina (C. Inicial i 3r).
  • Activitat Tastalart a càrrec de Còdol Educació, a la biblioteca Xavier Amorós ( C. Superior).
  • Taller plàstic a càrrec de Gerard Domènech i Paul Vuigner, estudiants d’art de l’Escola d’Art i Disseny de Tarragona (C. Inicial).
  • Taller de dibuix al pastel a l’ Institut Baix Camp a càrrec de la professora Erina Serrano (4t).

divendres 24    DIA INTERNACIONAL DE LES BIBLIOTEQUES

• Activitat cultural/musical El viatge del Carrasclet(Infantil i C. Inicial).
  • Activitat literària Tintinventaire(C. Mitjà i C.Superior).
  • Visita a la sala d’exposicions del Centre de Lectura (C. Mitjà).
  • Els alumnes de C. Inicial expliquen, a la biblioteca de l’escola, contes a les famílies.
  • 14.30h: La Pastoreta, pels alumnes de 1r.
  • 15.15h: En Pere i la Fada Milcolors, pels   alumnes de 2n.
  • Elsalumnes de 4t, 5è i 6è fan de Padrins de Lectura i expliquen contes als seus fillols de P3, P4 i P5..
ACTIVITATS POSTERIORS A LES JORNADES CULTURALS

La setmana següent a les Jornades Culturals podreu visitar als passadissos de l’escola l’exposició de treballs realitzats pels alumnes i fotografies de les diferents activitats portades a terme aquests dies.

També hi haurà una exposició de les fotografies que els alumnes han realitzat en l’àrea d’anglès.

BALLADA PER LES FESTES DE MISERICÒRDIA

Als poquets dies de començar el curs, arriba la primera celebració. Amb motiu de la festa de Misericòrdia a Reus, i ja que tenim una mulassa i uns nanos a l’escola fabricats pels propis alumnes fa uns anys, els hem volgut treure a ballar.

Al pati de la nostra escola, portats pels nostres alumnes més grans i amb tothom participant de la festa, ens ho hem passat d’allò més bé: