L’IVAN ENS EXPLICA UN CONTE

El dimecres 13 de maig, l’Ivan va venir a explicar-nos el conte dels “Minairons de la Freita” a tots els nens i nenes d’educació infantil. Juntament amb el conte ens va portar dos instruments i ens va tocar la cançó dels minairos. Ens va agradar tant que no podem parar de cantar-la! Gràcies Ivan!!!

ORIENTACIÓ

El dijous dia 14 de maig va vindre el Domènec que es el pare de l’Arnau Casafont a explicar-nos com ens podem orientar amb els mapes i les brúixoles.
Vam fer un joc amb un gos de joguina i fent servir les paraules endavant, enrere, dreta i esquerra havia d’arribar a un lloc a agafar un os .
Ens va ensenyar on estava el nord, sud, est i oest. També ens va dir que si estàvem en un lloc desconegut i no teníem brúixola ens podíem orientar amb els arbres i les pedres perquè la part que te molsa és el nord i la part que no te molsa es el sud.
També vam buscar on estaven alguns pobles en el mapa.
Per últim vam fer una brúixoles amb les ombres i desprès vam anar a buscar un tresor que eren monedes de xocolata i el Lluc com a premi va voler una pedra amb una ratlla blanca.
La classe dels Pirates

Trobada amb els exalumnes

Ahir van venir alguns exalumnes a l’escola i vam estar xerrant una bona estona amb ells. Tres de nosaltres, la Sofia, l’Ashley i l’Èric, aquest any ja deixem l’escola i el curs que ve anirem a l’institut.

Tot i que en tenim ganes, també ens fa respecte. Parlar amb els companys ens ha anat molt bé, ens han explicat moltes coses, tots ells estan molt contents fent l’ESO, ens han donat consells i els hem pogut preguntar tot allò que ens amoinava!

Moltes gràcies per venir!

Anem a vendre a l’institut!

El dijous dia 7 de maig, els nens i nenes de 4t, 5è i 6è, hem participat per tercer any a la Fira que ha organitzat l’IES Joan Brudieu en el marc de les IV Jornades d’Idees Emprenedores.
Nosaltres vam decidir crear una cooperativa i durant el segon trimestre hem estat elaborant i etiquetant els productes. Hem fet: ninos amb pompons de llana, jocs amb pedres, un llibre escrit per tots els nens i nenes de la classe que es titula “Dotze raons per estimar els meus pares”, uns DVD’s que recullen un documental que vam gravar sobre l’església de la Trobada, i una broma que ens va ensenyar el Julian, que ha tingut força èxit i ens ha fet riure molt.

Vam vendre moltes coses durant el matí, i també vam comprar alguna cosa a les parades de les altres escoles i instituts que també hi participaven. Després ens van fer una visita per l’institut. Ens van convidar a dinar, i a la tarda vam seguir venent una estona i ja vam recollir.

Quan vam arribar a l’escola, vam descansar una estona i vam tornar a muntar la parada. Vam decidir fer liquidació i la veritat és que va tenir molt èxit. Vam acabar de vendre tots els productes.

Va ser una jornada llarga però ens ho vam passar molt bé!

El proper pas és comptar els diners i decidir què en farem. Us n’informarem!

Carles

Intercanvi de glosa amb la ZER Narieda

Aquest tercer trimestre els nens i nenes de 4t, 5è i 6è hem començat a treballar les corrandes i la cançó improvisada. Després de practicar una mica i aprendre la melodia de les nyacres, hem fet unes corrandes de presentació per cantar-les als nens i nenes de la Zer Narieda. Ha estat molt divertit!

Seguirem practicant i d’aquí un parell de setmanes tornarem a trobar-nos per tornar-nos a cantar!

Hem sortit a ràdio Seu i a la revista Viure als Pirineus.

Viure als Pirineus

Ràdio Seu

Vols que t’expliqui un conte?

La setmana de Sant Jordi han vingut molts familiars a l’escola a explicar-nos contes.

L’Anna, la mare del Joel, ens va explicar la llegenda de Sant Jordi; la Montse, la mare del Pau i l’Aina, El pacte d’en Valentí; la Sarai, la mare del Leo, Les set cabretes i el llop i Necessito petons; el Pere, el pare de l’Eva, El llop golafre; la Sandra, la mare del Marc, Cinco hermanos chinos; la Pepita i l’Elena, les padrines del Martí, un conte antic i El tresor més gran del Cadí.

Ens van agradar molt! Moltes gràcies!

Ashley

Explica'ns un conte from Escola Els Agols on Vimeo.

Les parades de Sant Jordi

El dia 23 d’abril vam celebrar Sant Jordi i els nens i nenes de 1r fins a 6è vam vendres llibres i roses. Vam fer parades, que estaven distribuïdes per tot Montferrer, i cada classe estava en una paradeta.
Els nens i nenes de 1r van fer una parada ambulant i van anar a vendre pel polígon de Montferrer. Els de 2n i 3r van fer la parada a la gasolinera (i tenien competència!). I els de 4t, 5è i 6è estàvem a l’aparcament que hi ha anant cap a la plaça de la Trobada.

Al migdia ja havíem venut totes les roses que teníem i també molts llibres, tan dels nous com dels de segona mà.

A la tarda, de 4:30 a les 5 vam tornar a posar les paradetes dels llibres (vells i nous) per si els pares i les mares en volien comprar.

Amb els diners que vam guanyar, comprarem molts llibres nous per l’escola!

Ashley

Sant Jordi 2015 from Escola Els Agols on Vimeo.

SANT JORDI (E.I.)

El dia de Sant Jordi, els nens i nenes d’educació infantil vam anar a la Seu a veure les paradetes del passeig, aprofitant que després anàvem a la piscina.
Només arribar vam anar al Parc del Segre a esmorzar. Ben tips vam anar cap al passeig a veure les parades de llibres, roses, drac i princeses. Entre tots vam escollir el conte que més ens va agradar i el vam comprar per la classe. Ens ho vam passar molt bé!!

sortida sant jordi from Mar on Vimeo.