L’amic invisible

El dia 22 de desembre va ser l’últim dia de col·legi abans de les vacances de Nadal. Nosaltres, els nens i nenes de la classe de 5è i 6è, setmanes abans havíem planejat de fer l’amic invisible. Per fer-ho, primer vam posar tots els noms de la classe en un paper, els vam retallar, doblegar i els vam posar a un barret. La Maria va barrejar-los i després cadascú n’havia d’agafar un sense mirar. A cadascú li tocava qui li tocava i no podíem dir-ho a ningú.
L’últim dia, cap a mig matí, la Maria ens va avisar per fer l’amic invisible. Quan vam entrar a la classe hi havia una manta i a sota tots els regals. Ens vam asseure en rotllana i vam anar donant els regals. Vam fer-ho així, per exemple, l’Àlex posava la mà a sota la manta i treia un regal, llegia el nom de la persona per a qui era i li donava, aquesta el desembolicava i per les cares que féiem i el tipus de regal havia d’endevinar qui li havia fet. Llavors era aquesta persona qui tornava a treure un altre regal, i així fins que tothom va tenir el seu. Va ser molt divertit i els regals ens van agradar molt!

Julian

Obra de teatre: El conte de Nadal

Tot va començar un dimecres a la tarda, a l’hora de teatre. Els nens i nenes de 3r i 4t van venir a la nostra classe (a la de 5è i 6è) i les mestres ens van dir l’obra que representaríem per Nadal.

Aquell dia tots vam interpretar un paper i vam llegir tota l’obra, asseguts en rotllana. Quan vam acabar-la de llegir, tots els nens/es vam dir quin personatge ens agradaria fer.

El proper dia de teatre ja ens van dir el nostre paper definitiu, alguns coincidien amb els que havíem triat i altres no, però tots estàvem contents per començar a assajar l’obra. Ens vam dividir en diferents grups d’assaig, també amb els nens i nenes de 1r i 2n. Jo estava impacient per saber amb quin grup aniria.

El primer dia que vam assajar ja representat-ho i fent gestos, em vaig assabentar que l’Àlex era el meu marit i que m’havia d’agafar de bracet quan sortíem de la botiga i em vaig posar nerviosa perquè ens veuria tothom, però després d’uns quants assajos, ja no estava gens nerviosa i ens sortia molt bé!

Quan cada grup ja s’ho sabia una mica, un dia vam anar a l’ajuntament a assajar-ho tot junt. Jo tenia moltes ganes de pujar a l’escenari.

No hem explicat que aquest any hem representat l’obra dos vegades. El primer cop va ser ahir, vam representar l’obra pels pares i mares, i el Carles feia de Mr. Sgrooge, que és el protagonista proncipal de l’obra. I avui, que ho féiem pels padrins i padrines, he actuat jo (el Dan) de protagonista. Ahir, com que no actuava vaig fer de tècnic de so i m’ho vaig passar molt bé, avui ho ha fet el Carles.

Quan va arribar el dia de l’obra estava super nerviosa perquè ens veurien tots els pares, la Joana (que és la professora de teatre extraescolar), els monitos del menjador, la meva mare… però per sort, al sortir a l’escenari, ja no he tingut vergonya, de cop se m’ha passat.

Les dos vegades l’obra ens ha sortit molt bé! Esperem que us hagi agradat!

Àlex, Dan i Dina (5è i 6è)

Totes les fotografies excepte les 8 darreres són del fotògraf Adrià Ventura.

Conte de Nadal 2015 from Escola Els Agols on Vimeo.

Sortida cultural a la Seu

El dia 15 de desembre vam anar a la Seu tots els nens i nenes des de 1r fins a 6è.

Primer vam anar a la biblioteca on vam llegir i mirar contes, també en vam triar uns quants per endur-nos a l’escola i a casa.

Després vam anar a la residència de padrins i padrines de l’hospital a cantar algunes nadales i a tocar algunes cançons amb l’acordió.

En acabar, ens vam dividir, els nens i nenes de 1r i 2n van anar a visitar la comissaria dels mossos d’esquadra i els nens i nenes de 3r a 6è vam fer una visita guiada pel casac antic de la Seu de la mà de l’historiador Carles Gascón i vam aprendre un munt de coses.

Sortida a la Seu desembre 2015 from Escola Els Agols on Vimeo.

Fem pizzes!

Tot va començar amb les fraccions… 1/4 de tonyina, 1/8 de xoriç, 4/4 amb salsa de tomata i formatge ratllat… I va acabar quan el dia 25 de novembre vam fer unes pizzes boníssimes!

Després d’haver treballat les fraccions a la classe, vam pensar que una bona manera de posar en pràctica el que havíem aprés alhora que n’aprendríem encara més era fer pizzes de veritat i així va ser.

Primer de tot vam anotar en un full quins ingredients ens agradaven a la pizza. Després les mestres van agrupar-nos segons les nostres preferències. Els grups estaven formats per nens i nenes des de 1r fins a 6è. Per exemple, el meu grup estava format per: el Lluc de 4t, el Martí i l’Hugo de 2n i jo (Xavi) de 5è. Els ingredients que portaria la nostra pizza eren: olives, mozzarella, cansalada fumada i salsa de tomata.

Vam fer la llista de la compra i un parell de dies abans de fer les pizzes, vam anar a comprar al Charter a comprar tots els ingredients. De primer vàrem decidir de fer amanides, entre tots vam escollir els ingredients. I per postres, cadascú triava una fruita.

Quan vam acabar de comprar-ho tot, vam tornar cap a l’escola ben carregats i vàrem desar el menjar a la nevera i als armaris de la cuina. Per cert, ens vam gastar, entre tots, uns 131 €. Però tornem al que parlàvem, després d’haver deixat el menjar a la cuina, vam anar a les nostres classes.

El dia següent a la tarda vam fer la massa, també per grups, l’havíem de fer abans perquè havia de reposar alguna hores. Hi vam posar 300 g de farina, 3/5 de la pastilla de llevat dissolta en mig got d’aigua i una cullerada d’oli. Ens ho va ensenyar a fer l’Àngels.

I per fi ja havia arribat el dia de les pizzes! De bon matí, ja vam començar a anar per grups al menjador a fer la nostra pizza amb els ingredients que havíem comprat però primer havíem d’estirar la massa amb el corró. També vam preparar les amanides i la fruita la vam posar en una safata.

Tots vam fer unes pizzes boníssimes! A l’hora de dinar, ens vam quedar tots, cadascú podia escollir quina pizza agafar com en un buffet lliure. Els monitors i les mestres també van dinar amb nosaltres, tots junts al menjador.

Ens ho vam passar molt bé i les pizzes estaven per llepar-se’n els dits!

Xavi 5è

Fem pizzes 2015 from Escola Els Agols on Vimeo.

Exposicions orals i gastronomia

Els dies 16, 17 i 18 vam fer unes presentacions tots els nens/es de CS. El treball consistia en escollir una comarca, els de 5è, i una Comunitat Autònoma, els de 6è, i cercar-ne informació per elaborar el treball. Un cop fet, vam preparar-nos l’exposició oral per explicar el treball als companys i un power point per ajudar-nos en l’exposició.
El dilluns 21, després d’haver fet totes les exposicions orals, cadascú va portar un menjar típic de la comarca o Comunitat Autonòm escollida. Vam posar les taules en una fila i cadascú es va fer un cartellet per posar sobre la taula, on posava el nom de la comarca o Comunitat Autonòma que el nen/a havia triat i el nom del menjar tíipic que havia portat.
La Dina va portar sobaos pasiegos típics de Cantàbria, el Julian uns pinxos de truita amb xoriç típic d’Extremadura, el Carles taronges, típiques del País Valencià, el Dan pinxos típics d’Euskadi, el Xavi torrades amb anxoves de l’Escala, típiques de l’Empordà, i l’Àlex un arròs negre boníssim, típic de la comarca del Montsià.

Xavi Calvo