L’aplec de la Trobada

Avui hem celebrat l’aplec de la Trobada.

Hem anat a l’església de la Trobada a les 10 h a preparar-ho l’exposició i la parada. Quan ho hem tingut muntat, hem anat a l’església de dalt el poble i hem començat la processó, baixant l’estendard gran.
Quan hem arribat a la Trobada, hem fet la missa solemne i hem cantat els goigs.
Després hem ballat sardanes i mentre es feien les sardanes també es feia el vermut.
Més tard hem anat a dinar, han fet una arrossada molt bona. I de postres el concurs de mones. Hi havia 3 premis: per la més original, pel gust i per la presentació. Totes feien molt bona pinta!
A les 16 h hem fet la visita guiada a l’església de la Trobada. A la gent li ha agradat molt!
Finalment hi ha hagut ball de tarda i inflables per als nens.
M’ha agradat molt aquest dia!

Carles Caballero

Ve el Jaume Cela

Dijous vam tenir el privilegi de passar una bona estona amb el gran mestre i escriptor Jaume Cela.
Ens va respondre algunes curiositats i ens va explicar com ho feia ell per escriure històries. Ens va donar un munt d’idees i ens va encomanar les ganes d’escriure i de llegir, i també la seva afició pel cinema.
Al final de la conversa, li vam demanar si ens podia dedicar alguns dels llibres seus que ens hem llegit. I també li vam donar un regal que li havíem preparat, un llibre que hem escrit basant-nos amb Set raons per estimar els meus pares, nosaltres hem fet el mateix però amb dotze raons, escrivint cada nen de la classe una raó.
Gràcies Jaume!

Jaume Cela from Escola Els Agols on Vimeo.

Trobem l’estendard petit!

El dilluns 23 de març, els nens i nenes de 4t, 5pe i 6è, vam trobar l’estendard petit. Va ser un gran descobriment perquè l’havíem vist a les fotografies antigues i els veïns ens havien explicat que aquest és el que baixaven les dones el dia de la processó, però ningú sabia on era i ja no pensàvem trobar-lo.
El vam trobar a la sagristia, tot enroltllat, a una cantonada, darrere una taula. El van trobar l’Èric, el Dan, l’Àlex i el Xavi.
Quan el vam trobar ens vam posar molt contents perquè havíem trobat una cosa molt valiosa.

Xavi Calvo

Foto antiga:

Fota actual:

Aprenem a ballar sardanes

Com que el dia de l’aplec hi ha una ballada de sardanes, vam decidir que havíem d’aprendre a ballar sardanes per poder ballar nosaltres també, ja que som els que ho organitzem. El Xavi va dir que la Roser, la seva padrina, en sabia i que li demanaria quin dia li anava bé per venir a l’escola i ensenyar-nos-en.
Després de practicar-ho una mica a la sala de l’ajuntament, vam anar a ballar a la plaça de la Trobada, us deixem un vídeo on ho podeu veure.
Ens ho vam passar molt bé i ara ja sabem puntejar una sardana, moltes gràcies Roser!

Sardanes a la plaça from Escola Els Agols on Vimeo.