Les consignes del Carnestoltes

Cada any, els de 4t, 5è i 6è, portem disfresses de casa o les agafem de l’escola, ens disfressem dins la nostra classe, agafem els instruments que volem i després anem per totes les classes anunciant la consigna que mana el rei Carnestoltes per l’endemà cantant i tocant.
Vam començar el divendres passant per les classes i cantant la consigna del proper dilluns, que era portar faldilla. El dilluns vam fer el mateix però dient que el dimarts tothom havia de venir a l’escola amb pijama. El dimecres tots amb el banyador per sobre de la roba i el dijous tothom disfressat del que volgués perquè ja havia arribat el dia de Dijous Gras!

Julian

Les consignes 2015 from Escola Els Agols on Vimeo.

De colònies a Barcelona!

El dimarts 3 de febrer, que era un dimarts, tots els nens i nenes de la ZER vam anar a Barcelona. Vam veure: el castell de Montjuïc, el Parc Güell, les Rambles i el mercat de la Boqueria.
Havíem d’anar a la gasolinera a les 8:10 del matí puntuals perquè era l’hora en què ens recollia l’autobús. Mentre ens esperàvem, vaig anar a canviar un bitllet de 20 euros per un de deu i uns altres per dos de cinc al bar que hi havia allà a la gasolinera, ja que de colònies podíem portar 5 euros. Més tard va vindre l’autobús a recollir-nos, el conductor ens va ajudar a ficar bé les maletes perquè pesaven molt.
Quan marxàvem, vam saludar els nostres pares per acomiadar-nos-en.
Quan ja arribàvem a Barcelona, van pujar tres mestres més a l’autocar, l’Enric, el Manuel i la Rosa. Ells serien els nostres mestres també durant les colònies. Ens van donar un mapa i un altre paper on hi havia tot de monuments o llocs imortants, com per exemple: el Palau Sant Jordi, la plaça Espanya, el camp del Barça, les piscines municipals i moltes coses més.
Més tard, vam baixar de l’autocar i vam anar a veure el castell de Montjuïc, vam entrar-hi a dins, vam fer-li fotos, vam mirar amb prismàtics perquè es veia tot Barcelona i molt més.
Després vam pujar a l’autobús i vam anar cap a l’alberg , quan vam arribar vam entrar i ens vam asseure al voltant d’unes taules que hi havia per allà i una noia que es deia Rosa ens va explicar coses d’allà i després vam dinar. Jo vaig menjar un entrepà de pernil dolç, aigua i galetes. Desprès ens van donar unes tauletes on havíem de copiar com un laberint i sortien unes preguntes i les havíem de respondre i després enviar-les i els nois no sé com les corregien.
A la tarda vam anar a una sala que hi havia a fer l’activitat dels trencadissos. El meu grup, amb diferents trossos de rajola, vam posar RC que significa Rosa Campà, que és com es dirà la nostra escola.
Després de fer allò vam agafar el metro i després vam anar el tros que quedava caminant fins arribar al Parlament. Ens vam haver d’esperar una mica en una placeta del parc que hi ha al davant. Més tard vam entrar al Parlament i una noia que es deia Montse ens va explicar com funcionava i que es feia al Parlament.
Després vam tornar amb metro fins a l’alberg. En arribar-hi vam anar a sopar. Després vam fer els jocs de nit i vam anar a dormir.
Al matí les profes ens van venir a despertar. Després d’esmorzar vam anar a visitar la Pedrera, la casa Milà i altres. Jo estava molt cansat perquè havíem caminat molt i ens en vam anar amb metro fins a l’alberg a dinar.
A l’acabar de dinar, vam anar amb el Manuel al Parc Güell. Hi vam anar amb metro i després, al tornar, vam agafar el bus. Va estar molt bé i divertit.
A la nit van fer disco i havíem de buscar una parella per ballar. La meva va ser el Xavi. Els mestres van posar música guai i hi havia menjar: patates i fruits secs.
El següent dia al matí jo vaig estar malalt i no vaig poder anar a les Rambles ni al mercat de la Boqueria. Em vaig quedar al llit a l’alberg.
Però vaig saber, segons el que em van dir, que al mercat hi havia moltíssimes coses diferents de menjar, com per exemple, refrescs de fruites, fruites exòtiques i molts aliments diferents.

Julian

Colònies a Barcelona 2015 from Escola Els Agols on Vimeo.

L’obra de teatre

L’obra de teatre d’enguany es basa en els contes desexplicats de l’editorial Baula, vam adaptar-los al teatre perquè els puguessin representar els nens i nenes de l’escola ja que són uns contes que els agraden molt. Els infants van gaudir molt de l’obra, ja fos actuant-hi o com a espectadors les estones que no sortien, esperem que us agradés a vosaltres també!

Agraïm la col·laboració del Dionís, que es va encarregar de la il·luminació; de l’Adrià Ventura, que ens va fer les fotografies; i dels pares músics, el David, el Francesc i el Valen, que ens van acompanyar a la cançó final.

Una nit de Nadal amb els padrins 2014 from Escola Els Agols on Vimeo.

Sortida cultural a la Seu d’Urgell

Ahir vaig arribar al col·legi molt content i nerviós perquè anàvem a cantar als padrins de la residència de l’Hospital, a visitar la catedral de la Seu d’Urgell i a la biblioteca de Sant Agustí.

Primer vam anar amb autobús i ens van deixar al davant del Centre Cívic i vam anar fins a la biblioteca, on ens van explicar uns contes i ens van ensenyar totes les plantes.

Després vam anar a cantar als padrins i vam tocar “El noi de la mare” amb acordió, l’Èric, la Georgina i jo, i vam cantar-los nadales.

Quan vam acabar, vam anar a esmorzar a la plaça del Carmen i a jugar una mica.

Per últim, una noia que es deia Clara, ens va guiar per tota la Catedral i ens va ensenyar l’orgue, les tombes dels capellans, els claustres i un retaule del museu.

Els nens i nenes de 1r a 3r van anar a visitar l’Espai Ermengol i van tastar formatges.

Va ser un dia súper divertit!!!

Carles

Sortida a la Seu (nadales als padrins, catedral, espai Sant Ermengol) 2014 from Escola Els Agols on Vimeo.