Anem a la biblioteca

Els nens i nenes d’educació infantil hem visitat la biblioteca Sant Agustí de La Seu d’Urgell.
Ens han explicat els contes: Neda que Neda i el Peix Irisat. Després hem fet activitats referents al mar.

Ens ho hem passat molt bé!!

DSCN0946         DSCN0948               DSCN0954

DSCN0940         DSCN0915

Anem a l’abocador i a la planta de compostatge

Ahir vam anar a l’abocador de Benavarre i a la planta de compostatge, que estan a Ballestar, tots els nens i nenes des de p-5 fins a 6è.
Quan érem allà, van venir un noi i una noia, el noi es deia Jordi i ens ensenyava la planta de compostatge, i la noia es deia Sofia i ens ensenyava l’abocador.

Vam fer dos grups perquè érem molts nens. Nosaltres, els grans, primer vam anar amb el Jordi a la planta de compostatge, feia una mica de pudor. A la planta de compostatge només hi van a parar les deixalles dels contenidors de l’orgànic que els camions d’escombrerires van a buscar pels carrrers.

Ens va explicar que per a que es faci el compostatge, hi ha de tirar restes orgàniques vegetals perquè són poroses i són les que aporten oxigen perquè els fons i els microorganismes puguin viure-hi i convertir la matèria orgànica en compost.
Els fongs i els microorganismes s’han de cuidar perquè sinó es moren. Se’ls ha de donar oxigen i això es fa remenant sovint les piles de compostatge, tirant-hi restes vegetals i ventilant-lo amb uns ventiladors que hi ha. També se’ls han de beure aigua, simplement s’ha de regar de tan en tan. A més, com que dins la matèria orgànica (quan està en procés de compostatge) hi ha una temperatura de 60 ºC, l’aigua s’asseca ràpidament perquè s’evaopra i d’aquí que sortís un “fum” que no és res més que vapor d’aigua.
Allà hi ha vàries màquines i la que més em va cridar l’atenció és la que treu les bosses de plàstic. Les bosses que treu ja no es poden reciclar, de tan brutes com estan, i van a parar directament a l’abocador. Una manera de reduir aquestes deixalles és fer ús de les bosses compostables o biodegradables, que són bosses que es poden tirar a l’orgànic perquè es desfan.

Després vam anar amb la noia a veure l’abocador i feia més fàstic que la pudor de la planta de compostatge perquè a l’abocador és on van a parar totes les bosses dels que no reciclen i ja està gairebé ple. L’abocador contamina molt, a banda d’omplir una muntanya d’escombreries que mai es descomposaran, produeix gas metà, un gas que contribueix a l’escalfament global del planeta Terra, però això sembla que a la gent no els preocupa gaire perquè hi segueix havent molta gent que no recicla. A més a més, també produeix lixiviats, que són uns líquis que formen les deixalles i també és tòxic perquè, per exemple, si el tires a una planta, la planta es mor de cop.

Si no comencem a reciclar tots aviat hauran de tallar una altra muntanya per fer-hi un nou abocador, i farà més gas metà i més lixiviats.

Així que…

REDUIU, REUTILITZEU I RECICLEU!!!

Dan Suñé Rius

Jornada d’arranjament del pati de l’escola

A dos quarts de deu ja han començat a arribar mestres i famílies a l’escola, i de seguida ens hem posat a treballar per omplir una mica més de vida el pati de l’escola.
Avui calia muntar el rec automàtic pel túnel de salze i hem aprofitat per fer-lo arribar també al bedoll i a la morera. Mentrestant, un altre grup de famílies han construït la jardinera de davant del nou edifici.

Moltíssimes gràcies a tots els que heu fet possible aquest matí de treball tan intens i productiu, alhora que agradable i carregat d’entusiasme, voluntat i cooperació!

Jornada d'arranjament del pati 7 de maig de 2016 from Escola Els Agols on Vimeo.

Fem classe al pati

Els dimarts és un dels dies que els nens i nenes de cicle superior que no fem religió, ens quedem sense aula i no queda a l’escola cap espai on puguem anar. De vegades ens hem posat a fer classe a la sala de mestres o al despatx de direcció, però avui fins i tot aquests estaven ocupats. I com que feia bon temps, hem decidit anar a fer classe al pati!

Una bona caminada pels boscos de Sant Joan de l’Erm

El dia 27 d’abril vam anar d’excursió a Sant Joan de l’Erm.
Vam anar amb autocar fins allà i quan vam arribar vam esmorzar. Després va venir el David Manzanera i altres nois i una noia a fer-nos una visita pel bosc i observar animals i vegetació. Vam veure molts cap grossos i tocar ous de granota, va ser molt divertit. Després de la ruta guiada pel bosc, vam anar a fer una caminada fins a la Culla. Allà vam dinar per grups, ja que féiem un pic-nic on cadascú portava una part del dinar i la compartíem amb els altres. Estava tot boníssim i el lloc era fantàstic!

Dina

Sant Joan de l'Erm 2016 from Escola Els Agols on Vimeo.