Fem coets d’aigua!

Avui dia 11 de novembre de 2016 els nens de 3r, 4t,5è i 6è hem fet coets d’aigua. Ha vingut el pare de l’Ares de 4t, que és enginyer, per ensenyar-nos com fer els coets d’aigua.
El cap de setmana ens van enviar un correu demanant que portéssim una ampolla de plàstic dur, i el dilluns quan vam arribar a classe les mestres ens van demanar si havíem portat la botella i ens van explicar per a què la volíem.
Avui per fi era el gran dia!!! Tots estàvem molt contents!!! El pare de l’Ares ens ha explicat com es feien els coets.
Per fer un coet es necessiten dos ampolles d’aigua. Després hem fet grups per fer el coet. Cada grup feia un coet i li ficava un nom i després el decorava amb gomets. Quan els hem tingut fets, hem sortit a fora a la pista de futbol i hem llençat els nostres coets.
Ha estat molt xulo!

Aritz Barrenetxea

Algunes valoracions dels nens i nenes…

Durant el taller vaig estar molt content, entre que m’agrada molt muntar coses, estar amb amics i fer treball amb grup -això m’encanta!-. A mi no m’agradaria que es tornés a fer, sinó que m’encantaria, seria com un somni fet realitat. Per a mi fer els coets és un somni.”

Ian Canals

Els coets van volar molt i molt alt. Un va caure en una casa, l’altre a una teulada i els demés a dintre de l’escola. Va ser super divertit!
Aida Garrido

A mi m’ha agradat molt el taller perquè ens han ensenyat a utilitzar el principi d’acció-reacció molt fàcilment. A mi m’agradaria que un altre any es tornés a fer aquest taller perquè els petits també ho puguin aprendre.
Arnau Sió

A mi em va agradar molt el taller perquè el Joan ens ho a explicar tot molt detallat i molt clar.
Lluc Marquet

“El coet que va volar més alt va ser el del pare de l’Ares. Jo m’ho vaig passar molt bé!”
Àlex Pérez

M’ha agradat molt perquè és una cosa nova que no havia fet mai.
Sílvia Cadena

Jo estava una mica nerviosa perquè no sabia si el nostre coet volaria tant alt com els altres.
Paula García

El taller va ser super xulo, la cosa més xula que he fet mai, perquè havíem de construir els coets nosaltres mateixos. Jo estava molt i molt nerviós, sobretot quan vam tirar els coets el nostre grup.
Jo ja no hi seré però m’agradaria que d’aquí uns anys es tornés a fer aquest taller perquè als petits, que s’ho miraven des de l’altra punta de la pista, els va encantar i segur que els agradaria fer-ho.

Xavi Calvo

Reflexionem del procés de lecto-escriptura de la mà de Desirée Hortigón

El cap de setmana passat vam tenir la sort de participar a la sessió de formació sobre lecto-escriptura que ens va oferir la Desirée Hortigón, mestra a l’escola Congrés d’Indians de Barcelona.

A continuació compartim el post que la Núria Burgada va escriure pel bloc de la xarxa Aigüerola, de la qual formem part, perquè recull molt bé l’essència del que va ser la sessió i del que entenem que ha de ser el procés d’aprenentatge de la lecto-escriptura a l’escola.

“El procés de lectura i escriptura comença per l’oïda i molt abans d’arribar a l’escola, i, el més apassionant, és que cada infant senti que tria el moment de desenvolupar-lo” Desireé Hortigón

Qui ha dit que si un nen de 3 anys gargoteja el seu nom i diu les lletres serà un bon lector i escriurà millor? Els estudis sobre l’evolutiva descriuen que, per a la majoria de la població infantil, fins als cinc o sis anys, no es completa el desenvolupament de les capacitats psicomotrius, auditives, visuals, fonològiques, … que són la base per aprendre a llegir i escriure de manera eficaç. Per què volem que n’ aprenguin abans d’estar prou preparats?

“Als 4 o 5 anys, la majoria dels nens que arriben a llegir ho fan de manera mecànica, sense comprendre el que llegeixen i aplicant uns mecanismes no adequats… És trist que un nen de set anys no gaudeixi llegint i escrivint, sinó que faci el possible per escapolir-se’n. Però ja fa tres anys que força un aprenentatge per sobre de les seves possibilitats i amb la sensació de no arribar a complir amb les expectatives”.  Mònica Ballester Torras, terapeuta de la comunicació i el llenguatge.

Redacció: Núria Burgada i Burón

Gaudint i aprenent a les noves aules

Ja fa dos mesos que els infants de cicle inicial estem aprenent i gaudint a les classes noves de l’escola.

Els ambients que més ens agraden són el restaurant, l’obrador del fang i les construccions.

Ens agrada aprendre amb el material del Camelot, el joc dels ocells, fent polseres, el Lego i els cucs matemàtics.

Les activitats que més ens agraden són experimentar amb la llum, l’educació física, les sortides, el taller de cuina i fer el taller d’art.

Ens agraden les classes noves perquè tenen molts materials, són divertides, tenen el terra gris  i perquè tenen un restaurant.

Els nens i les nenes de Cicle Inicial.

Sortida de tardor al bosc d’Aravell

El passat mes d’octubre els nens i nenes d’educació infantil vam fer la sortida de la tardor, vam anar al bosc d’Aravell.
Vam passejar per dins del bosc on vam recollir diferents elements de la natura que ens ofereix aquesta estació de l’any. Troballes que vam portar a l’escola i les vam posar a l’espai de la botiga dedicada a la tardor.
Després de la passejada i d’esmorzar dins del bosc, vam poder gaudir d’una estona de joc i els que vam voler, vam fer un dibuix del paisatge que els envoltava.

Aquí en teniu una petita mostra!

sortida de tardor from Escola Els Agols on Vimeo.