MANIFEST

El Claustre de l’escola davant els atacs i les acusacions sobre l’escola catalana volem adherir-nos  al comunicat del Departament d’Ensenyament i manifestem que:

• L’escola catalana és un exemple de llibertat, convivència, democràcia i plurilingüisme.
  • L’escola catalana és una de les principals vies d’integració de les famílies nouvingudes i un veritable ascensor social.
  • La professionalitat dels docents i l’autonomia de centre són el puntal del sistema educatiu de Catalunya i garanteixen la pluralitat d’aquest.
  • Els resultats del Servei Educatiu de Catalunya i l’adquisició de les competències bàsiques són un exemple de transparència  amb la supervisió del  Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu.
  • L’escola catalana està íntimament lligada a la seva realitat social i és per això que ha d’atendre les inquietuds dels seus alumnes quan la societat del seu entorn viu episodis traumàtics.
  • Atacar la professionalitat dels docents és injuriar-los i intentar atemorir-los perquè exerceixin  l’autocensura en tot allò que pugui perjudicar els interessos de qui els injuria.
  • L’escola catalana és convivència:  la garanteix i la treballa dia a dia amb tots i cadascun dels components de la comunitat educativa. Els atacs externs intenten trencar-la  i afavorir interessos polítics, mai pedagògics.

Mestres de l’Escola Argentona.

Informació acollida i permanències

Us fem saber que l’empresa Sereduca que fins avui, duia a terme l’ acollida matinal i permanències, deixa de prestar servei a la nostra escola. A partir de dilluns 16 d’octubre la nova empresa serà Somriures.

Us adjuntem a continuació la carta de presentació i informació de Somriures.

Per qualsevol dubte podeu contactar amb nosaltres.

V FESTA DE LES ESCOLES VERDES

EEVVUs recordem que aquest dissabte 7 d’octubre és la Festa d’Escoles Verdes. Us animem a tots i totes que vingueu i puguem gaudir d’una tarda de dissabte plena de jocs, actuacions, berenar saludable… amb paradetes de productes realitzats pels alumnes de 6è.

Us adjuntem el programa perquè tingueu tota la informació.

RECORDEU, HEU DE PORTAR ROBA DE COLOR VERD O AMB ALGUN MOTIU VERD !!!!!!!!!!

MANIFEST

COMUNICAT DEL PLENARI DE LES DIRECCIONS DE LES ESCOLES DE MARESME VALLÉS ORIENTAL REUNITS A MATARÓ A DIA 21 DE SETEMBRE DE 2017 DAVANT DELS GREUS ESDEVENIMENTS QUE ESTAN TENINT LLOC A CATALUNYA

Les darreres hores i dies hem vist com han estat vulnerats els nostres drets fonamentals.

Hem vist com les forces i cossos de seguretat de l’Estat irrompien en impremtes, regiraven la nostra correspondència, intimidaven els diaris, assaltaven les Conselleries i detenien a treballadors i representants públics.

Hem vist com la llibertat d’expressió, el dret a decidir, el dret a pensar, el dret a ser lliure s’han anat coartant i esmicolant davant nostre.

Per tot això, les direccions de escoles i instituts del Maresme-Vallès Oriental volem manifestar la nostra indignació i rebuig absolut a la situació que estem vivint. La nostra tasca ens implica en la formació de ciutadania crítica i proactiva fonamentada en els valors democràtics del respecte, l’entesa, el diàleg i la llibertat.

No podem restar en silenci i mantenir-nos-en al marge i denunciem la deriva autoritària del govern central i fem la petició de retorn al diàleg i al respecte dels drets fonamentals.

Per tot plegat volem manifestar el nostre suport al govern, als representants de les institucions catalanes, al Departament d’Ensenyament i a tota aquella gent que treballa per garantir tots aquells drets que ara estan fortament amenaçats.

Només des de la llibertat i el respecte a les persones i a les idees és possible educar als nostres infants i joves per tal que esdevinguin autèntics ciutadans solidaris, respectuosos i compromesos amb els altres.

Reunits a Mataró, 21 de setembre de 2017.

EL CLAUSTRE DE L’ESCOLA ARGENTONA S’ADHEREIX AL CONTINGUT D’AQUEST MANIFEST