TOTS A L’AIGUA! INICI DE L’ACTIVITAT DE NATACIÓ

Primera classe de natació a Berga

Els alumnes de P5, primer i segon avui han començat l’activitat de natació al Tossalet de Berga. A les 11 del matí han marxat de l’escola molt contents i il·lusionats per viure una bona experiència, gaudir de l’esport de la natació i compartir hàbits i activitats amb la resta de companys/es.

Els nois i noies més grans iniciaran aquesta activitat dimarts vinent.
En total, faran deu sessions acompanyats dels monitors/es del Tossalet amb les quals aprendran moltíssim!

(Fotos cedides per l’Elena Berengueras)

Publicat dins de activitats, alumnes, Esport, sortides | Envia un comentari

COMENCEM UN NOU ANY RECORDANT L’ÚLTIM DIA ESCOLAR DEL 2014

Àlbums de P3 preparats per arribar a les famílies

Ja queden poques hores per retornar a l’escola i retrobar-nos amb els companys/es, compartir experiències sobre les vacances i iniciar el segon trimestre amb energies renovades i molta il·lusió.
Ens queda el record de les festes de Nadal que van començar amb la tradicional cagada de tions i l’arribada a casa dels àlbums amb una mostra de tota la feina que s’ha estat fent des de l’escola durant el primer trimestre.

Cagada d’un dels tions al menjador de l’escola

Es van cagar tres tions amb grups d’alumnes des de P3 fins a 6è. Una estona abans els alumnes de Cicle Superior van celebrar l’amic invisible amb regals molt originals elaborats per ells mateixos i, tots junts, vam menjar una boníssima coca amb xocolata gentilesa de l’AMPA de l’escola.

Més imatges de la cagada de tions a l’escola:

Publicat dins de activitats, alumnes, AMPA, festes | Envia un comentari

ESPECTACLE DE NADAL: L’ESTRELLA QUE VOLIA TENIR CUA

Avui dia 22 de desembre la sala polivalent municipal s’ha omplert de gom a gom per gaudir de la representació de Nadal dels alumnes de l’escola. Sota el títol “L’estrella que volia tenir cua” (adaptació d’un conte de Jaume Cela) els nens i nenes ens han obsequiat amb una gran actuació acompanyada de cançons i imatges digitals buscades pels mateixos alumnes.

Però…com s’ho farà l’estrella per aconseguir la seva apreciada cua? Doncs…viatjarà a la terra on trobarà animals que tenen cues molt boniques però que no li poden donar perquè els fa una funció molt especial. Així doncs, durant el seu viatge es trobarà amb lleons, micos, esquirols, vaques, gossos, cavalls…i altres estrelles. Però serà un nen qui, amb l’ajut d’altres estels, aconseguirà crear una fantàstica cua que serà l’enveja del firmament.

Tot plegat, una bonica història plena de música i bonics diàlegs que culmina amb una cançó amb flauta per part dels alumnes de 6è (l’himne de l’alegria) i una cantada conjunta de dues nadales (el Rabadà i el Fum, Fum, Fum) per part de tot el públic assistent.

Podeu tornar a recordar tota l’obra a través d’aquest VÍDEO.

Per acabar i com ja acostuma a ser habitual, s’ha projectat la “postal digital“: A L’ESCOLA LLUÇANÈS, AQUEST NADAL…SOMIEM TOTS JUNTS amb l’objectiu desitjar-vos unes bones festes, un bon Nadal i un feliç 2015. (Al final de l’article podeu veure i descarregar-vos les fotografies que formen part d’aquest vídeo)

Un cop més, us agraim a tots la vostra companyia en una tarda tan emotiva i especial per a tots nosaltres. Pels vostres aplaudiments, pels vostres somriures, pel vostre caliu i per tot el vostre suport: MOLTES GRÀCIES!

La representació en imatges: (clicant dues vegades sobre el títol us podreu descarregar les fotografies)

Fotografies de la postal digital “SOMIEM TOTS JUNTS”:

Publicat dins de activitats, alumnes, famílies, festes, poble, teatre | 2s comentaris

CANÇONS DE NADAL SOLIDÀRIES PELS CARRERS DE LA VILA

Avui diumenge 21 de desembre, primer dia d’hivern, alumnes, mestres, familiars i amics de l’escola hem sortit a cantar nadales pels carrers del nostre poble.
A les 11 del matí ens hem trobat davant de l’Ajuntament una bona colla de persones preparades per desafiar el fred i la boira i passar una bona estona acompanyats de la gent del poble tot passejant pels carrers i places de la nostra vila i acabant amb una cantada final a la Plaça de l’Església.

Tots hem gaudit d’allò més i esperem que haguem fet passar una bon matí a totes les persones que ens han escoltat i acompanyat al llarg de tot el recorregut.
Un dels objectius de la cantada d’aquest any ha estat recaptar fons per la Marató de TV3 dedicada a les  malalties del cor.

En total s’han aconseguit 315 euros!

Volem agrair a tothom qui ha fet la seva aportació i a tots els cantaires que ens han volgut acompanyar. A tots…MOLTES GRÀCIES I BONES FESTES!

Més imatges de la cantada:

Publicat dins de activitats, alumnes, general, Lluçanès, música, poble, Valors | Envia un comentari

ASSAIG DE NADALES ABANS DE LA CANTADA

Ahir 17 de desembre al vespre, un bon nombre de famílies es van reunir a la biblioteca de l’escola per assajar les nadales que es cantaran el diumenge dia 21 de desembre pels carrers del poble.

Gràcies a totes per assistir-hi i…des de l’escola animem a totes les famílies a venir a la cantada del diumenge al matí.

Mireu quin goig que feia ahir la biblioteca!

Publicat dins de activitats, alumnes, famílies, música, poble | Envia un comentari

L’ESCOLA ES PREPARA PEL NADAL

Com ja és habitual, des de l’escola ens preparem per l’arribada del Nadal amb ambientació de passadissos, exposicions i l’arribada d’uns visitants típics de les festes nadalenques: els tions!

Si visiteu la nostra escola, al vestíbul, trobareu l’exposició de motius nadalencs fets pels nens i nenes i les famílies. Encara sóu a temps de portar el vostre treball però, de moment, comptem amb un bon nombre de tions, arbres i estrelles creatius i molt originals.

Exposició de motius nadalencs a l’entrada de l’escola

Durant les vacances de Nadal aquesta exposició es traslladarà a la biblioteca del poble.

I…a més a més a l’escola aquests dies també hem rebut la visita dels tions a les aules d’Educació Infantil i Cicle Inicial. De moment, els estem atipant d’allò més perquè el dia 23 de desembre ens caguin un munt de regals!

Arribada dels tions

Publicat dins de activitats, famílies, festes, poble, Visites | Envia un comentari

ENS VISITA UN IL·LUSTRADOR: VALENTÍ GUBIANAS

El matí del divendres 12 de desembre ens ha visitat un il·lustrador: en VALENTÍ GUBIANAS.
En Valentí, que és de Navàs, ha arribat carregat amb els estris i les eines que fa servir per treballar dins d’un maletí.
Ens ha anat ensenyant tots els pinzells que fa servir des d’un molt prim fins a brotxes molt gruixudes de pintor.
Després ens ha explicat com, treballant només amb el groc, el blau i el magenta, elabora tots els altres colors.
Per acabar, ens ha ensenyat com dibuixa i pinta. Ens ha regalat un dibuix per a cada grup:

• Els tres reis dalt d’un elefant per als de Cicle Inicial.
  • Un dibuix de l’avi Quico, del llibre “Un cavall de foc“, que ell va il·lustrar i nosaltres hem llegit per als de primer, segon i tercer.
  • Per als més grans ha dibuixat una il·lustració per a l’obra que representem aquest Nadal: “l’estrella que volia tenir cua “.

Hem passat un bon matí i hem après moltes coses.

Abans de la visita d’en Valentí els alumnes de primer, segon i cinquè van llegir i explicar el llibre “bestioles menudes” (il·lustrat per ell) als alumnes d’Educació Infantil.

Publicat dins de activitats, alumnes, general, Projectes, Visites | Envia un comentari

CANTADA DE NADALES AL CENTRE DE DIA I LA RESIDÈNCIA

El passat dia 15 de desembre els alumnes de Cicle Mitjà van anar al Centre de dia del poble a cantar nadales acompanyats de la coral Sant Jordi i, l’endemà, els alumnes de Cicle Superior van portar l’esperit nadalenc a la residència cantant pels avis i les àvies que es van alegrar en veure la nostra arribada.

Totes dues experiències van ser molt gratificants pels alumnes i una bona manera d’iniciar els actes de nadal incorporant la música i els projectes més socials i de relació amb el poble i la seva gent.

Gràcies a tots per haver-nos acollit tan i tan bé i…fins l’any vinent!

Publicat dins de activitats, alumnes, festes, poble, Projectes, serveis, sortides | Envia un comentari

BONS RESULTATS DE LA COL·LABORACIÓ AMB EL BANC D’ALIMENTS

Ja fa uns quants dies que, des de l’escola, hem estat col·laborant amb el Banc d’Aliments.
El dia 11 de desembre vam fer la classificació, el recompte i l’entrega de tots els aliments que les famílies ens vau fer arribar a l’escola. Alguns alumnes de sisè, conjuntament amb els responsables del banc, van classificar i pesar els diferents productes.

Aquest n’és el resultat final:

taula alimentsMOLTES GRÀCIES A TOTS PER CONTRIBUIR EN AQUESTA GRAN CAMPANYA SOLIDÀRIA

Publicat dins de activitats, famílies, poble, Valors | Envia un comentari

A L’ESCOLA TAMBÉ FEM VOLAR ESTELS

Després de construir els nostres estels finalment ha arribat el dia esperat per fer-los volar.
A les 10 del matí, hora prevista per l’enlairement, ens hem reunit tots a l’esplanada de l’ermita de Lurdes del nostre poble per compartir un enlairement simultani d’estels juntament amb totes les escoles de Catalunya que ens hi hem adherit.
Després de les paraules del regidor d’Ensenyament  i provar de fer volar algun dels estels construits pels mateixos alumnes, el vent no ha bufat a favor nostre i, de forma simbòlica, s’han enlairat dos fanalets i hem gaudit junts d’un bon esmorzar cedit per l’Ajuntament.
Al retornar a l’escola ens hem fet una foto amb alguns dels estels elaborats.

Alumnes, mestres i estels al pati de l’Escola Lluçanès

Aquesta activitat que es troba emmarcada dins de les celebracions del Tricentenari (com a cloenda de les activitats escolars), coincideix també amb el dia mundial dels drets humans.
Novament, gràcies a tothom qui ens ha acompanyat en un matí tan especial.

Més imatges sobre l’enlairement:

Podeu recordar el procés de construcció dels estels a l’escola clicant sobre el següent enllaç:

Publicat dins de activitats, alumnes, AMPA, famílies, Lluçanès, poble, Projectes | Envia un comentari