ENS-ESO | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Tecnologia; Ciències experimentals; Ciències socials
Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge
Nivell educatiu: ESO
Estacionalitat: Tot l’any
Objectius: Veure in situ una instal·lació d’aprofitament d’energia solar en les dues opcions principals: fotovoltaica (generació de corrent elèctric) i tèrmica (obtenció de calor per a aigua calenta sanitària i calefacció)
Competències bàsiques que més potencia:
- Àmbit cientificotecnològic:
- Competència 1. Identificar i caracteritzar els sistemes físics i químics des de la perspectiva dels models, per comunicar i predir el comportament dels fenòmens naturals.
- Competència 4. Identificar i resoldre problemes científics suscep-tibles de ser investigats en l’àmbit escolar, que impliquin el disseny, la realització i la comunicació d’investigacions experimentals.
- Competència 5. Resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic.
- Competència 7. Utilitzar objectes tecnològics de la vida quoti-diana amb el coneixement bàsic del seu funcionament, manteniment i accions a fer per minimitzar els riscos en la manipulació i en l’impacte mediambiental.
- Competència 12. Adoptar mesures de prevenció i hàbits saludables a nivell individual i social fonamentades en el coneixement de les estratègies de detecció i resposta del cos humà.
- Àmbit matemàtic
- Competència 2. Emprar conceptes, eines i estratègies matemàtiques per resoldre problemes
- Àmbit cultura i valors
- Competència 9. Analitzar críticament l’entorn natural des de la perspectiva ètica, individualment i de manera col·lectiva
Tipus d’activitat: Visita / Taller
Descripció: L’activitat consta de dues parts diferenciades i complementàries: una visita a les instal·lacions solars del Camp d’Aprenentatge, durant la qual els nois i les noies han de prendre nota de diferents aspectes dels elements instal·lats (inclinació, orientació, tensió i potència de les plaques fotovoltaiques; temperatures d’entrada i de sortida del fluid portador de calor dels col·lectors tèrmics, etc); Atenció!:pendent d’obres d’arranjament als terrats. Esperem tenir-ho enllestit el proper curs
Posteriorment hi ha una sessió de taller de construcció de models fotovoltaics i tèrmics.
Material: Quadern de treball
Brúixoles, transportador d’angles, cèl·lules fotovoltaiques, motors elèctrics, interruptors, forn solar, model casolà de col·lector, etc
Durada: Mitja jornada
Desplaçament: cap
Per a més informació, baixeu-vos el full d’organització de sortides.↑