Monthly Archives: novembre 2007

Beowulf

Robert Zemeckis ha adaptat el poema èpic anglès Beowulf (una història sobre les grans gestes d’aquest heroi). Zemeckis utilitza la mateixa tècnica que va fer servir amb Polar Express, però en aquesta ocasió aplica aquesta innovació tècnica per transformar en dibuixos animats actors reconeguts com Antony Hopkins o Jonh Malkovich, sent el gran reclam el personatge interpretat per Angelina Jolie (que fa un nu a la pantalla). Un dels atractius de la pel·lícula és la versió feta en 3D, tot i que no es projecta a totes les sales. Sense ser cap gran pel·lícula és un film original i entretingut que fa passar un bona estona.

Michael Clayton

En aquesta pel·lícula el director Tony Gilroy (guionista de la saga Burne) ens presenta una història d’advocats amb un argument enrevessat i dens. La informació ens ve donada a trossos, hi ha molts salts en el temps i tot plegat fa que quan “entres” a la pel·lícula et trobes ja al final.

Tot i això, la trama és bona i està ben presentada, això sí, cal estar ben despert, no és una pel·lícula per veure a quarts de dotze de la nit després d’un dia de feina. 

L’aigua

Aquesta obra de teatre és un muntatge fet a partir de Calaveres atònites de Jesús Moncada. El text mostra la fi d’un poble, la fi de Mequinensa, com a conseqüència d’un projecte d’infraestructura: la creació d’un pantà. La riquesa del llenguatge i de les històries que s’hi expliquen, fan que el resultat sigui una representació alhora divertida i emotiva. Si heu llegit el text i us ha agradat no us la podeu deixar predre, però compte amb l’acompanyant que trieu perquè no és una funció apte per a “tots els públics”.

Òscar, una maleta, dues maletes, tres maletes

Aquesta obra de teatre és una comèdia de Claude Magnier.

És una bona obra interpretada, en aquest cas, per Joan Pera que sap donar-li perfectament el toc “d’esbojarrament” que demana.

Els que l’hem vist actuant en altres ocasions pensem que la funció és fluixa. Però de tota manera si voleu passar una estona entretinguda i distreta, aneu al teatre!