Associacions amb segon B


Click to play this Smilebox slideshow

En aquesta ocassió hem tornat a comptar amb Nieves Batista, la mare de l’Adrián Chacín de segon A.

Els nens i nenes de 2n B, han realitzat de mateixa manera que els nens i nenes de l’altre classe, un llistat de tots els records que els hi suggerien les colònies que vam realitzar a l’Estartit. Tot i que ha estat difícil plasmar els sentiments en paraules, han sortit les següents idees:

Sentiments

Felicitat

Content

Enfadat

Tristesa

Cansat

Alegre

Tranquil·litat

Gelós

Avorrit

Amistat

Compartir

Activitats

Jugar a futbol

Nautilus (vaixell)

El dinar

Jocs de nit

Tallers

Activitats

Dormir

Litoral rocós

Éssers vius: animals i vegetals

Arbre

Meduses

Mosquits

Esquirol

Cargols

Pop

Mar

Petxina

Cranc ermità

Riu Ter

Algues

Seitó

Coses/objectes

Llitera

Autocar

Forquilla

Sac

Pilota

Amb tota aquesta informació la Nieves, mare de l’Adrián de 2n A, ve a l’escola per a realitzar amb nosaltres una sessió de plàstica que engeguem amb un joc en el qual un cabdell de llana és el protagonista. Amb aquest material cada nen i nena s’ha d’associar amb algun company de la classe. Abans de començar el joc, la Nieves ens pregunta: què és una associació?

Surten diferents despostes:

Persones reunides.

Persones que es reuneixen per a decidir alguna cosa.

Identificar-se amb algú per a fer alguna cosa.

Tenir amb un amic una associació. Ex: a tots dos ens agrada l’art.

A patir d’aquí, la Nieves ens explica que el joc que farem consisteix en agafar el cabdell de llana, subjectar-lo amb una mà i llançar-lo cap a algun company/a de la classe amb qui ens vulguem associar per alguna cosa. El resultat és el següent.

Nieves Jo m’associo amb d’Edu perquè tots dos estiuegem a Vilassar de mar. Edu Jo m’associo amb el Nico perquè som millors amics. Nico Jo m’associo amb el Joan perquè m’agrada molt jugar amb ell i també escoltar els seus acudits. Joan Jo m’associo amb el Buzayu perquè és graciós i em fa riure. Buzayu Jo m’associo amb el Jan perquè és el meu amic. Jan Jo m’associo amb el Roger perquè és molt amic meu. Roger Jo m’associo amb el Josep perquè tots dos som molt amics. Josep Jo m’associo amb el Quim perquè és el meu millor amic i sempre juguem junts. Quim Jo m’associo amb el Víctor perquè és molt amic meu. Víctor Jo m’associo amb la Carme perquè m’agrada molt com fa la plàstica. Carme Jo m’associo amb la Nieves perquè a totes dues ens encanta l’art. Nieves Jo m’associo amb l’Elisa perquè he vist que aquest any ha crescut molt. Elisa Jo m’associo amb la Selena perquè és molt amiga meva. Selena Jo m’associo amb la Marta perquè som molt amigues. Marta Jo m’associo amb la Joana perquè som molt amigues. Joana Jo m’associo amb la Mar perquè és una de les meves millors amigues. Mar Jo m’associo amb la Violeta perquè m’agrada molt com dibuixa. Violeta Jo m’associo amb la Guida perquè té el mateix color que jo de cabell. Guida Jo m’associo amb el Mario perquè tots dos hem fet aquestes setmanes el mateix càrrec. Mario Jo m’associo amb el Nil perquè som amics i ens assemblem molt. Nil Jo m’associo amb la Marta (mestra) perquè m’agraden molt els seus treballs i és molt divertida. Marta mestra Jo m’associo amb el Matias perquè m’encanta que sempre tingui un somriure a la boca. Matias Jo m’associo amb l’Edu de nou.

Un cop hem acabat el joc de les associacions, la imatge els fils del cabdell de llana ens han suggerit diferents idees sobre què ens semblava el resultat final. Han sortit moltes idees:

Una teranyina

Rajos X

Un camí de raig làser

Una casa antiga amb teranyines

Un cavall

Arrels

Una estrella

Cabells

Vies del tren

Venes i artèries

Lianes del bosc

Carreteres entrellaçades

Cintes de protecció d’un museu

Cables

Tot seguit, hem baixat a l’aula de plàstica i hem relacionat totes aquestes idees en una obra d’art que hem realitzat de manera conjunta emprant materials de les colònies com petxines, sorra o plomes.

9 pensaments a “Associacions amb segon B

  1. Quina xulada! ens ha agradat molt! és molt interessant veure el què feu i com ho feu. Moltes gràcies per la feinada!
    Mares del Josep Chavarría

  2. M’ho he passat molt bé mirant el vídeo, i m’imagino que els nens s’ho han passat encara millor. Un gran treball! Us felicito (mare de la Violeta Néspolo)

  3. Quina sort que vam tenir de poder realitzar aquesta activitat amb la mare de l’Adrián. Els nens estaven molt motivats i va ser un joc de colors i d’emocions preciós. Us felicito a totes dues Carme!

    Marta (2n B)

  4. Gracias por los comentarios.
    Ha sido deliciosa esta experiencia con l@s niñ@s, la Lourdes, la Marta y la Carme.
    Admiro la dedicación de las maestras y especialmente el acompañamiento a cada niñ@ durante nuestro trabajo de ‘asociaciones’.
    Carme ! espero te mejores pronto !
    Nieves

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *