JORNADA DE TALLERS: “CONSUM” I “COMPOSTATGE”

El dia 26 de setembre els alumnes de CM i CS de la ZER vam fer uns tallers al llarg del matí i de periodistes a la tarda. Us deixem les fotos dels diferents tallers i els articles que vam escriure. Esperem que us agradin i aprenguen alguna cosa nova!!

Consum. Com som?

Avui, dia 26 de setembre de 2013, els alumnes de CS i CM de la ZER Gavarresa hem anat a la biblioteca de St. Feliu Sasserra a fer un taller de consum.

Hem après que els consumidors tenim uns drets i també se’ns fan unes recomanacions:

Quan una cosa surt defectuosa els consumidors tenim dret a que ens el canviïn o l’arreglin però només si volen ens tornaran els diners això durant el temps de garantia.

Com a consumidors tenim dret a veure els preus de les coses.

No hem d’anar amb presses a comprar.

Mirar les etiquetes per veure el preu, de què està fet i d’on procedeix, i si té data de caducitat.

Abans de sortir de les botigues mira que tot estigui bé.

Intentar no consumir tant.

La furgoneta verda serveix per presentar queixes i sobre els drets del consumidor.

Quan vas a comprar mirar el preu i a la caixa comprovar-lo.

No es pot reclamar sense el tiquet de la compra.

Només es pot reclamar si la cosa està en condicions defectuoses.

El compostador, què és?

Aquest dijous, dia 26 de setembre, nosaltres, els alumnes de CM i CS de l’escola Llevant d’Oristà i l’escola els Roures de St. Feliu, hem après a fer servir el compostador, una eina essencial per l’hort. El compostador és una mena d’escombraries on hi tires els residus orgànics i naturals com: les males herbes, les peles de fruita, les verdures podrides, etc. El compostador és com un ésser viu, cal tenir una cura constant:

1. Primer s’ha d’omplir el compostador de matèria orgànica mínim fins la meitat.
  2. Durant tot un any  s’ha de remenar, per fer que les coses seques i humides és barregin. Si està molt sec també el podem “regar”.
  3.  Passat uns mesos, es mira per una tapeta per veure si té compostatge. El compostatge és les restes dels residus que has anat tirant al llarg del temps.
  4. Si en té, s’ha d’escampar més o menys un kg del compost per metro quadrat d’hort.

Els animals són una element molt important pel compostador, són els que descomponen i trituren la matèria, i podem trobar: aranyes, cargols, bacteris, cucs, mosques, ratolins, llimacs etc. Encara més important és el clima del compostador, preferiblement, el compostador es té  que trobar a l’ombra.  Les coses s’ha de triturar abans de llençar-les a dintre. També hem après que hi ha una fàbrica de compostadors catalans de molt bona qualitat.

Un comentari a “JORNADA DE TALLERS: “CONSUM” I “COMPOSTATGE”

1. Retroenllaç: TALLERS A ST. FELIU: “CONSUM, COM SOM?” I “EL COMPOSTADOR” | Escola LLEVANT