A les estones de joc simbòlic que diàriament poden gaudir els nens pels diferents racons, comença a tenir èxit el racó del circ. Nens i nenes que el primer dia es van limitar a seure i mirar com els seus companys/es es transformaven en artistes de circ també s’ hi apunten.
Un dia surt la idea de preparar un espectacle per els nens i nenes de P-4 i de P-5. Cal dir que aquests nens/es estan molt acostumats a voltar per les diferents aules i ensenyar als altres coses que han aprés ( cançons, poemes, una obra de teatre…) i també que vinguin nens d’altres cursos a fer el mateix.
Les mestres ho trobem genial. Ara si que podrem fer un aprenentatge realment significatiu i relacionar les diferents àrees de forma natural.
L’endemà mateix a l’ hora de la rotllana i després del” bon dia” comencem a preparar entre tots l’espectacle. Comencem a fer una llista dels artistes que poden sortir. Ràpidament surten molts noms. Cada nen/a diu quin artista vol ser, n’hi ha que ho tenen molt clar, a altres se’ls ha d’ajudar a triar, n’hi ha algun/a que n’afegeix algun més a la llista.
Després de saber “qui és qui “, en diferents sessions fem conversa a la rotllana per veure què pot fer cada artista. Recordem vídeos, contes, l’anada al circ, altres activitats que hem fet i entre tots pensem el que farà cada personatge.
Tornem a fer conversa sobre què més necessitem per poder fer l’ espectacle. Entre tots veuen que falten les disfresses, el maquillatge, la música, el cartell perquè els nens de P-4 i P-5 ho sàpiguen…
La pregunta que tant esperàvem ha sorgit: “Com podem fer un espectacle de circ?”
Això si que és un aprenentatge significatiu!!! sembla que finalment ens en sortirem amb aquest projecte!! comentem les dues mestres.