EMAIL A L’EXPERT “ DOCTOR D’ANIMALS”
Recordem que encara no sabem perquè han mort els peixos i preguntem:
- A qui li podem preguntar?
- Tota la classe contesta: al metge d’animals.
Decidim escriure un email . Dividim la classe en petits grups i cada grup ha de pensar i decidir què li hem de dir a l’expert. Després ho posem en comú i entre tots decidim què li preguntarem a l’expert. Les idees que surten són:
- Preguntar com és diu el doctor d’animals.
- Explicar les hipòtesis que nosaltres pensàvem que havia estat la causa de la mort però que les hem verificat i no ho són.
- Preguntar si amb les dades que li donem ell sap la causa real de la mort dels peixos.
Escrivim l’email i ara estem a l’expectativa de què ens respondrà.
Nom: DOCTOR D’ANIMALSRemitent: Classe dels Tigres – P4-A
Assumpte: Per què han mort els peixos? Bon dia!! Com estàs metge d’animals? Som la classe dels tigres i tenim 2 problema: 1- ens pots dir com es diu el metge que cura i cuida als animals?? 2- 3 peixos han mort i no sabem per què. Però sí sabem que: – el tauró bala no els ha mossegat. – si tenen aire per respirar. – no tenen cap cop de cap. – no han mort de gana perquè tenien menjar. TU SAPS PER QUÈ HAN MORT ELS PEIXOS?? Moltes gràcies per la teva ajuda. Adéu |
NOTA:
- Posar-se d’acord entre un grup reduït en què preguntar a l’expert.
- Decidir entre tots què posar, què preguntar.
- Funcionalitat de la llengua escrita per treure informació.
- Observo que continua havent nens que no parlen o que no es troben actius en les activitats tot i mostrar interès.