QUÈ FEM AMB ELS PEIXOS MORTS?
Formulem aquesta pregunta en gran grup:
-Alex: Portar-los a l’hospital d’animals. – ( expliquem que a l’hospital hi ha animals vius no morts)
-Òscar: Portar-los amb el déu.
-Gabriella: Llençar-los a l’aigua perquè tornin amb la seva família i estiguin amb altres peixos.
Davant aquestes respostes, acordem posar en pràctica la de l’Oscar i la Gabriella (ja que la de l’Alex l’hem descartat). Proposem pensar un missatge d’acomiat que ficarem en un globus i pujarà al cel.
– Hugo S: Mi yayo también está en el cielo.
– Oscar: Si porque allí descansan en paz.
– Nayelis: Pues los peces también tienen que descansar en paz.
( és molt interessant observar com d’una experiència/fet que estan vivint ara ho relacionen i li donen més sentit amb allò seu – fent relació d’idees i buscant funcionalitat – sentit.)
Dividim el grup classe en petits grups perquè cada grup parli de quin missatge vol posar dins el globus per acomiadar-se dels peixos. Un membre del grup diu l’acord al que han arribat i ho anotem a la pissarra.
[youtube]https://youtu.be/dP1IZxxSU3c[/youtube]
Les frases que surten són:
– Bon cap de setmana (4)
– Adéu! (7)
-Adéu peixos! ( 7)
-Gràcies per tot! ( 7)
- Fem votacions de quina és la que més ens agrada i entre tots l’escrivim en un paper. Quan ho tenim, posem dins un globus el paper, anem al pati i fem volar el globus acomiadant-nos.
Llencem els peixos a l’aigua perquè tornin al seu entorn natural ( riu/ mar).
[youtube]https://youtu.be/FOhcL_FGQ6g[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/AUTDGcOhKEQ[/youtube]
- Quan arribem a la classe la Gabriela, l’Àlex i el Mehdi parlen entre ells i es diuen que enyoraran als peixos que han mort. Després m’ho diuen a mi.
- A la tarda , a la classe érem dues mestres i a la Yolanda li expliquen tot el què han fet amb els peixos morts.
(Nens que pel matí no han parlat o ho han fet poc, a la tarda eren qui ho explicaven amb detall.)