EL DIA QUE VAN OBRIR EL PEIX NO VAN PODER OBSERVAR LES ESCATES PERQUÈ A LA PEIXATERIA ENS L´HAVIEN VENUT SENSE ELLES. AVUI HEM PORTAR UNS PETITS TROÇOS DE PELL DE PEIX AMB ESCATES SEQUES.
PRIMER LES HEM OBSERVANT I ELS HE PREGUNTAT:SABEU QUE ÉS AIXÒ?
ELLS NO SABIEN, AIXÍ QUE HE PREGUNTAT:TENEN ELS PEIXOS PÈLS COM NOSALTRES AL COS?
-NO,NO ELS PEIXOS NO TENEN PÈLS
NO,ÉS VERITAT. ELS PEIXOS TENEN ESCATES I AIXÓ QUE HEU VIST SÓN LES ESCATES QUE TENEN AL SEU COS.
LES VAN MIRAR AMB LUPES I ELS HI VAIG DIR QUE LES TOQUESSIN AMB ELS SEUS DITS
-RASQUEN UNA MICA (ANA)
COM NO ES VEIEN PROU BÉ VAIG AGAFAR ELS TROÇETS I ELS VAIG AGAFAR AMB ELS DITS PER DESFER LES ESCATES I QUE AQUESTES CAIGUESSIN SOBRE EL PAPER. AIXÍ ÉS VEIEN LES ESCATES MILLOR. VAN TORNAR A AGAFAR LES LUPES I LES VAN TORNAR A OBSERVAR
-SÓN PETITES (ÀNGEL)
-AMB LA LUPA ES VEUEN GRANS (JUSTIN)
A CONTINUACIÓ LES VAIG FICAR EN UN POT AMB AIGUA PERQUÈ VEIESSIN COM BRILLEN LES ESCATES DINS DE L´AIGUA.
ELLS MATEIXOS ES VAN ADONAR QUE ERA AIXÍ I QUE A MÉS L´AIGUA AMB LES ESCATES FEIA OLOR A “PEIX”
VAIG DEIXAR EL POT AMB LES ESCATES I LES LUPES UNS DIES A LA CLASSE PERQUÈ ELS NENS POGUESSIN APROPAR-SE I OBSERVAR-LES.