El meu eix cronològic: un projecte interdisciplicar per a l’aula oberta

Dins del grup impulsor de la Xarxa Cb a l’institut hi ha alguns docents que fan classe a l’aula oberta de 3r i 4t d’ESO. Vam decidir que volíem provar de treballar llengua (català i castellà) i socials de manera conjunta. Volíem que l’alumnat conegués qüestions relacionades amb el món en què viuen, el seu entorn històric més proper, i que treballessin la cerca i processament d’informació per després presentar-la a una audiència adreçant-s’hi en llengua catalana.

Podeu consultar tota la informació del projecte presentada a l’alumnat clicant la imatge del Google Site. També podeu consultar els models que vam fer l’orientadora Cristina Gràcia i jo mateix sobre l’any que vam néixer com a exemple per l’alumnat.

A partir d’aquestes premisses vam decidir que cada un d’ells creés el seu propi i personal eix cronològic. Es tractava de dividir els seus 15 anys de vida en 3 trimestres i treballar 5 anys per trimestre, de manera que a final de curs haguessin treballat els darrers 15 anys de la nostra societat i haguessin fet una reflexió també sobre la seva vida. I és que per a cada any havien d’incloure informacions d’àmbits diversos i també de la seva vida personal. La informació podia ser presentada manualment, en un google site o bé amb una presentació tipus powerpoint. Els continguts havien d’incloure les dues llengües en la proporció que ells consideressin adequada. L’exposició oral havia de ser per força en català perquè és la llengua que la majoria d’aquest alumnat menys domina.

De les dues hores de català i castellà que fan per setmana, una de cada matèria estava dedicada a construir l’eix. L’hora setmanal de socials també. Així doncs, la nota de l’eix cronològic representava el 50% de la nota de català i castellà i el 100% de la nota de socials.

Estem molt contents dels resultats, especialment al grup d’aula oberta de 4t. Clicant la imatge veureu l’eix cronològic de la Yanelle Rodríguez que enguany ha acabat 4t.

Aquest article s'ha publicat dins de Implementació, INS Frederic Mompou, Metodologia, Planificació, Producte final i s'ha etiquetat en per Monti Mestres. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.