Descripció del projecte

El projecte “Ready to travel?” s’ha desenvolupat al llarg de 8 setmanes, en les quals  els alumnes han treballat cooperativament en equips de 3-4 persones.

Inicialment, l’objectiu final que es va plantejar als alumnes va ser que s’havia d’escollir democràticament una destinació per al viatge de fi de curs de 4t d’ESO.

Cada equip va elaborar una candidatura de destinació, tot valorant els pros i els contres dels diversos països, les activitats a realitzar, el finançament,… i la va defensar oralment a la classe. Posteriorment es va votar, i es va obtenir una proposta per classe. Les destinacions finalistes van ser: Mallorca, Tenerife, Lanzarote i Edimburg.

Imagen1

Finalment es va realitzar una exposició oral davant tots els alumnes de tercer, es va fer una votació general obtenint la destinació escollida:

  1. Tenerife
  2. Lanzarote
  3. Mallorca
  4. Edimburg

Un cop finalitzat el procés participatiu, el Consell Escolar valorarà les propostes i es designarà un destí final, i la Comissió del Viatge, integrada per alumnes i professors, durà a terme les activitats incloses al pla de finançament.

 

 

 

Els “Projectes Joan Solà” i la Xarxa CB

L’Institut Joan Solà és un centre d’uns 460 alumnes d’ESO i Batxillerat que va néixer el curs 2010-2011. Ens trobem a Torrefarrera, comarca del Segrià (Lleida).

Enguany és el cinquè curs en què el nostre institut duu a terme el que nosaltres anomenem “Projectes Joan Solà”. Els diem així perquè, tot i que no segueixen al 100% els estàndards teòrics del treball per projectes, els hem fet molt nostres i els hem incorporat al nostre mètode pedagògic i al nostre ideari com a centre.

Vàrem començar a desenvolupar-los el segon curs de vida del centre. Érem un equip de poc més de deu professors, amb molts dubtes però també molt engrescats: volíem canviar les metodologies tradicionals per altres que permetessin als alumnes treballar cooperativament i assolir aprenentatges més significatius.

El punt de partida el va marcar una xerrada que ens van oferir unes companyes de l’Institut Manuel de Montsuar, en la qual ens van explicar com aplicaven el Treball per Tasques al seu centre. També ens van encoratjar a unir-nos a la Xarxa de Competències Bàsiques, i així ho vàrem fer.

Actualment apliquem aquesta metodologia a 1r, 2n i 3r d’ESO, aproximadament en un 25% de les hores, i hi participen entre 7 i 8 matèries.

projLogo-xCB-petit