La visita al Museu de les Matemàtiques, a la revista

Un altre apartat de la revista ha estat el de les activitats realitzades al centre durant el curs.

Així, en la revista s’han inclòs articles sobre activitats com les Carnestoltes, l’audiència pública, sortides al teatre, o la sessió de recomanacions de lectures, per part dels mateixos alumnes.

Una de les activitats sobre la qual podeu trobar un article a la revista és la sortida al Museu de les Matemàtiques, que van fer els alumnes de Tercer d’ESO, en finalitzar el curs, on, els que no ho sabien, van descobrir que les Matemàtiques no són tan difícils ni avorrides com creien, i que jugant i manipulant se’n poden aprendre.

els alumnes de Tercer d’ESO, curiosejant…

silenci … es juga i s’aprenen Matemàtiques

Una manera diferent d’assolir coneixements.

Fem un conte audiovisual il.lustrat

Per fi ja tenim acabat de muntar el nostre conte.

El grup tecnològic amb l’ajuda de les mestres, hem muntat les diferents escenes que vam gravar durant la setmana de Sant Jordi. El dia Jordi es va presentar el muntatge als alumnes de 4t i es va presentar al concurs dels Jocs Florals de Catalunya.

Per sorpresa de tots, vam estar guanyadors de la fase territorial del Baix Llobregat i passàvem la final de Catalunya. No hem guanyat el primer premi però estem molt satisfets de la feina feta. Després vam fer difusió de la feina feta a l’entorn virtual de l’escola per a que tota l’escola i els pares i mares ho poguessin veure.

Aquí teniu la mostra del nostre projecte acabat.

 

AVALUACIÓ

En sessió de l’Equip Impulsor, dissenyem una rúbrica senzilla per avaluar el treball fet en grups cooperatius. S’elabora una rúbrica individual i una grupal per veure que en pensen els alumnes de com han treballat. Després de fer l’activitat, la posem en comú amb tot l’alumnat.

La valoració dels alumnes és que s’han hagut de posar d’acord per treballar conjuntament. Són molt conscients del treball realitzat.

PLANIFICACIÓ DE LA FEINA

Amb els alumnes ens hem planificat. Després d’escollir un conte que havien escrit en grups cooperatius, vam decidir crear les diferents escenes del conte i els diferents grups cooperatius que crearien les diferents escenes i els personatges.

Aquestes fotos són una mostra del treball que van desenvolupar els nens  i les nenes.

Recomanem llibres

Un dels apartats de la revista ha consistit en posar per escrit conjuntament les recomanacions de llibres que els alumnes havien llegit tant a casa com a classe. Han sortit punts de vista molt interessants i variats, que posen de manifest els diferents gustos i les diferents lectures que cada alumne fa d’un mateix llibre. Considerem que aquesta va ser també una manera d’impulsar la lectura entre tots, evitant així qualsevol mena de prescripció que en si mateixa, a vegades, produeix l’efecte contrari.

 

Els alumnes, aixecant la mà  per a donar la seva opinió sobre les lectures, i per a fer recomanacions ….

We run for health!!

Aquesta tasca l’hem dissenyat amb la intenció que els alumnes reconeguin quins hàbits són saludables i quins no ho són tant. A més, com que l’activitat és en anglès, això afegeix un plus de motivació, dificultat i/o ajuda entre ells.

En aquests tres vídeos podreu veure com els alumnes corren en la recerca dels 10 hàbits que estan distribuits pel pati de l’institut i una foto on cooperen i s’ajuden.

video1

video2

video3

 

En acabar pugen a l’aula i fan la posada en comú a la vegada que les classifiquen.

Una activitat molt enriquidora amb la que esperem hàgim remogut consciencies!

 

Quina sorpresa amb el sucres!!

En el projecte, hem volgut donar molta importància a l’alimentació saludable i als hàbits alimentaris que tenen els alumnes. Així que hem exemplificat el què és i no és saludable i han calculat el sucre que porten molts aliments que consumeixen diàriament.

La sorpresa ha sigut immensa per els propis alumnes de 2n d’ESO i per tot l’institut!! ” No m’imaginava que prendre’s el suc de fruita equival a 16 gr de sucre!!”, deia un alumne de 1r d’ESO.

Els alumnes aprenen i es fan experts en un tema

Durant tot el projecte, hem intentat que els alumnes treballin en grups cooperatius i concretament en una de les activitats sobre els TCA (trastorns de conducta alimentària), ho han fet amb “Grup d’Experts”. Aquestes fotos i videos mostren el treball dels alumnes durant l’activitat.

La sessió de l’11 de maig

En aquesta sessió, que és una de les últimes dedicades al projecte de la revista digital de l’Institut, els alumnes del grup 4tA estan acabant el redactat dels seus articles i entrevistes, afegint-hi les últimes dades.

Sobretot, treballen en articles on expliquen tot tipus d’activitats, educatives i esportives, en les quals han participat, i festes que han tingut lloc a l’Institut. Així mateix, fan els últims retocs a les seves entrevistes, realitzades principalment a ex-alumnes amb una trajectòria esportiva força interessant.

brainstorming…

en plena recerca…

l’edició de la revista, en els moments finals…

Altres alumnes enllesteixen passatemps, com per exemple una sopa de lletres amb noms d’escriptors de llengua catalana, castellana i anglesa que han estudiat aquest any. Finalment, els alumnes amb el paper de fotògrafs estan fent la tria definitiva de les fotos que acompanyaran els articles.