Una nova manera de fer

Nosaltres ja portavem una feina feta i abans de començar el projecte… molt abans ja vam confeccionar els grups. Amb aquests grups ja haviem fet algunes tasques en gairebé totes les matèries. Haviem començat a fer petites unitats didàctiques en grup coperatius.
L’experiència va ser molt bona. I quan va arribar el moment de fer el nostre projecte ja estava la feina feta.
Els grups estaven fets amb ajuda dels tutors i també l’equip de professors. Mirant molt a prop les capacitats de cada nen. Els rols estaven assignats i cadascú sabia perfectament que havia de fer. Sempre hi ha algú que es repenja però ahí va estar la resta del grup per poder resoldre la falta de treball d’un company. Les tasques de cadascú les de sempre: Coordinador, secretari, intendent i portaveu. El que ens va ajudar molt va ser posar de tutor a un profe per cada grup i així el seguiment va ser més acurat.
Disposavem de 7 dies oer concloure tota la feina.
-El primer dia va ser de presentació d’objectius i reflexió sobre el coneixements previs.
-Resta de dies implementació del projecte
-Últim dia per fer les conclusions
Els alumnes després de cada tasca tenien un petit espai per fer autoavaluació i coavaluació. I tot això s’anava guardant al seu quadern d’aprenetatge. Les reflexions es van tornar a pasar el finalitzar per comprovar coneixement adquirits. Amb la dinàmica de “grups d’experts” vam aconseguir  traslladar tota la infomració de seguida a tots els membres dels equips.
Tot això ho vam fer disposant els grups en tres aules diferents. Erem conscients que hauria moviment i amb més espai es treballa millor. Van poder organitzar el seguiment i guiatge de les activitats amb dos o tres profes en cada aula. Els alumnes van tenir per tant un referent molt a prop i disponible per resoldre dubtes.
S’ha de dir que el producte final es va fer amb ordinador per tant també vam utilitzar la sala d’informàtica o els ordinadors portàtils a les mateixes aules.
També vam dedicar una estona d’activitats al pati per trencar dinàmiques i oxigenar el cervell. En tornar a l’aula tothom estava fresc amb ganes de continuar una mica més.
Els alumnes cada sessió van anar apuntat les seves reflexions al quadern i eren conscients dels canvis que havien de fer per acabar les tasques. Les rúbriques ens van ajudar molt tant als alumnes com als profes.
Aquí van alguns exemples d’organització d’espais, grups i tasques.