Una reflexió de com ens alimentem.

Des de fa un temps els professors ens adonem de la necessitat de fer reflexionar als alumnes sobre la seva manera de menjar. Dia a dia veiem que el que megen no es adient per un desenvolupament normal. Cada vegada veiem més nens amb transtorns alimentaris i cada vegada veiem més nens sense cap referència a casa que els digui que han de menjar. Suposem també que la manca de recursos econòmics de moltes famílies avui en dia fa que vagin a comprar allò més ràpid i barat cosa que comporta una mala qualitat dels productes.

Ja s’estava fent feina a classe per aquesta raò des de  diferents matèries com en ciències, anglès, educació física on es tracta molts aspectes de nutrició. Moltes vegades aprofitem el nostre hort per intruduir altres aspectes com menjar ecologic i menjar de proximitat I hem fet xerrades sobre trastorn alimentaris cada any a les tutories.

Vinculat als trastorns alimentaris vam considerar un problema greu la manipulació que les imatges artificials que els alumnes estan acostumats a veure a la publicitat i a les xarxes social  fan sobre els alumnes.

Es per tot això que vam decidir fer aquest projecte sobre alimentació saludable tocant aspectes atractius pels alumnes com moda, imatges, videos i publicitat que poden trobar a les xarxes i a la televisió. Des d’aquí va ser fàcil introduir els àmbits de les tecnologies, la ciència, les llengües, les mates quan hem fet enquestes, etc…

Principalment voliem fer que els alumnes puguèssin ser crítcs amb allò que mengen i sapiguèssin exactament d’on venen les coses que mengen. Aquí van introduir la nostra visita al mercat que va ser tot un èxit.

El nostre Alimentum vol fer reflexionar sobre l’evolució de la cultura del mejar i buscar una trajectoria de futur saludable i sostenible. El nostre Alimentum en ha servit per difondre al centre els propers cursos aquesta cultura del menjar saludable i que estigui present en diferents moments de les activitats escolars.