Anem a menjar sa

En aquest apartat trobareu articles que responen a preguntes com: Com i a on s’obté la informació? Com es relaciona la nova informació amb els coneixements previs? Com es relacionen i sistematitzen els resultats que van obtenint els alumnes per crear coneixement? Com s’autoregulen els alumnes? Com documenten els alumnes el propi procés de producció?…

Les nostres activitats van ser aquestes:

1. Complimentar el nostre menú setmanal i reflexionar sobre ell en equip.
  2. KPSI amb objectius d’aprenentage
  3. Decidir quin producte final elaborarem
  4. Elaboració d’ojectius al quadern  d’aprenentage
  5. Xerrada d’un expert en alimentació.
  6. Reflexió del nostre menú setmanal i elaboració d’un de nou més saludable.
  7. Elaboració de les piràmides d’aliments.
  8. Elaboració d’enquestes per fer als clients del mercat sobre hàbits de consum.
  9. Compra al mercat de la població amb un pressupost de 5 € per grup.
  10. Estudi de les enquestes i elaboració de gràfiques. Conclusions.
  11. Preparem els nostres esmorzars i ens el mengem.
  12. Ens informem de com es fa la infografia o l’edició del vídeo.
  13. Elaborem els nostres productes
  14. Fem les conclusions als nostre quaderns d’aprenentatge
  15. Presentem els nostres productes i conclusions al tribunal avaluador.

Durant la setmana prèvia al treball a l’aula cada alumne individualment va omplir una graella recollint tots els aliments que va menjar en cada àpat al llarg del dia.

Aquest document va ser el punt de partida de les reflexions de grups. Una vegada feta la xerrada informativa de l’experta que ens va assesorar molt bé els alumnes ja sabiem que era bo i dolent dels aliments que normalment prenen i en quines quantitats s’han de menjat. Els que més ens va sobtar eren la quantitat de sucre que contenen molts productes. Després van agafar el seu menu de la setmana prèvia i en grup va acabant retocant-ho per fer un menú setmanal d’allò més saludable.

La feina en grup i els menús va continuar construint les piràmides d’alimnents amb allò que menjavem. Els grups d’experts va poder reunir tota la informació per fer les piràmides despés amb el grup. Van entendre a la primera que allò que anaven aprenent ho anàven posant en pràctica. Els fulls als quaderns d’aprenentage anavan omplint-se a mida que avançàvem.

Ara tocava posar en pràctica in situ els nostres coneixement. Haviem d’elaborar un esmorzar saludable amb un petit pressupost i comprant directament al mercat.

A l’endemà fariem els esmorzar i se’ls menjariem. Això si cada grup va valorar com de saludable eren els esmorzars que anàven veient.

Al mercat vam fer enquestes als botiguers i clients per fer un petit estudi d’hàbits del menjar i de compra de la gent de la ciutat.