FEM DE L’ESCOLA UN MUSEU?

El grup impulsor es planteja que, a arrel del treball d’artistes a l’àrea de visual i plàstica i a altres àrees, podríem fer un museu per poder donar visibilitat a la feina feta. A partir d’aquí, la pluja d’idees van anar incrementant-se fins a obtenir un gran ventall de possibilitats i idees. Veient la quantitat de propostes i lo engrescats que estàvem, vam decidir transformar el centre en un museu, amb totes les seves característiques.

Per començar a organitzar, vam proposar uns objectius, uns indicadors i unes activitats, que van ser repartits entre els diferents cursos.

Tot comença recordant les visites realitzades a diferents museus al llarg del curs, com el Cosmocaixa o el Museu Picasso entre d’altres, i reflexionem sobre el funcionament i les normes d’aquests espais. A partí d’aquí es visualitzen diferents representacions artístiques sobre l’autor que ens proposem treballar i les comencem a identificar. Seguidament, relacionem les obres amb la vida de l’artista i verbalitzem els fets més rellevants. A continuació, construïm dues obres de l’artista i cada nivell fa servir una tècnica plàstica diferent. A part de les obres artístiques, cada curs s’encarrega d’aspectes rellevants pel museu com per exemple les entrades, tríptics informatius, audio-guies, publicitat…

Un cop enllestides les diverses obres o representacions artístiques, aquestes s’exposen als diversos espais de l’escola tot formant un museu. Aquest es podrà visitar un dissabte al matí. Els nostres alumnes són protagonistes directes d’aquest projecte, ja que ells mateixos són els autors de les obres exposades i del funcionament del museu ( alumnes del cicle de grans faran de voluntaris per atendre el museu i als seus visitants). Necessitem un punt de partida, motivador per a ells i que els hi desperti l’interès, així que els hi creem un lligam entre l’autor i ells.