Biagrec, Metodologia

Des de l’equip impulsor recollim les inquietuds dels alumnes de 1r d’ESO i des del centre d’interès que és els valors de l’esport, ens proposem quins són els objectius claus que volem treballar amb aquest projecte.

Coincidim tots que és una oportunitat magnífica per reforçar totes les tasques realitzades entorn la convivència, la cooperació, el treball en equip i el respecte que estem fent des de l’inici de curs.

Per impulsar aquests objectius decidim que hi hauran dues línies essencials:

1. La primera és a nivell metodològic i es el treball cooperatiu; pràctica amb la que treballen molt sovint els alumnes i que es basa en agrupacions en equips base de 4 alumnes i de caràcter heterogeni. En aquests equips base hi ha uns rols/càrrecs distribuïts amb unes funcions determinades i uns compromisos grupals i individuals dels membres de l’equip.
  2. La segona és basa més a nivell organitzatiu de l’alumnat, ja que creiem positiu i enriquidor trencar l’organització habitual de classes i barrejar-los per comissions que desenvolupin tasques concretes dins el projecte general.

L’equip impulsor hem consensuat la divisió de les tasques que implica l’organització d’unes olimpíades en 5 comissions, on cadascuna s’encarregarà de crear els elements necessaris per portar-la a terme. Els càrrecs que s’estipulen són el de coordinador, portaveu, secretari i encarregat de material.

Aquestes comissions seran: Cerimònia d’inauguració, proves esportives, obra de teatre, cerimònia de clausura i una comissió transversal d’organització de la cerimònia i que coordini la resta de comissions.

Cada comissió estarà formada per un equip base de cadascuna de les classes de 1r d’ESO i estaran treballant en una aula amb 2-3 professors que els acompanyin i orientin.

Des de l’equip impulsor hem considerat que calia crear un espai de retrobament amb el grup classe i que els portaveus de les diverses comissions compartissin les tasques realitzades durant el dia, els problemes sorgits i la planificació del que resta per fer. Serà l’espai per coordinar les necessitats de cada comissió i col·laborar entre elles per millorar el projecte final.

Tot i la voluntat de crear unes noves agrupacions entre els alumnes, hem considerat oportú que les proves esportives dels Jocs Olímpics siguin competint entre els diferents grups classe, que per posar-nos en context s’han identificat amb una polis grega: Atenes, Corint, Esparta, Milet i Troia.