Presentació del projecte

El projecte que documentarem parteix del repte del primer dia, el qual duem a terme any rere any el primer dia de curs. La finalitat d’aquest repte és la d’intentar que els alumnes vivenciïn una experiència que els permeti reflexionar sobre un tema proposat pel mestre i que pugui, o no, generar un projecte.

Aquest curs el repte va ser proposar als alumnes que dissenyessin una samarreta de paper per cadascun d’ells. D’aquest primer repte es va derivar a una conversa sobre si aquesta samarreta podria servir per dissenyar-ne una altra amb roba. La majoria d’ells van estar d’acord que segurament no es podria.

Un dels objectius del pla de treball era poder analitzar un aspecte de la vida quotidiana a nivell diacrònic i sincrònic i també treballar els teixits, i els aprenentatges que se’n deriven: indústria tèxtil, artesania, …