Organització aula

L’organització de l’horari a l’escola de Rellinars, distribuït en franges d’1 hora i mitja i on només hi ha les especialitats d’anglès, educació física, música, permet que la vida de l’aula integri tots els coneixements partint dels diferents projectes que es duen a terme, i on totes les competències es treballen transversalment dins l’aula.

Aquests projectes poden ser iniciats a partir d’una notícia, d’un experiment proposat per la mestra o d’alguna pregunta sorgida a l’aula i que permeti investigar els motius i que requereixi un procés.  En el nostre cas, no podem oblidar de la importància que els mestres que intervenen al grup coneguin les competències que s’han de treballar i el currículum amb tot el que comporta que es pretén tractar.  Això, quedarà reflectit en el pla de treball de principi de curs, que anirà sent avaluat per la pròpia mestra i modificat durant el curs escolar. Aquesta flexibilitat permetrà que els projectes tinguin sentit dins l’aula, que la veu dels alumnes hi tingui cabuda, i per tant, els aprenentatges siguin significatius.

Aquesta organització i mirada de l’aula, ens permet treballar partint de la diversitat com a riquesa d’oportunitats. I entenem diversitat en el sentit més ampli de la paraula: d’edats, de coneixements, de vivències, alumnes amb necessitats educatives, socioculturals, etc….