FEM PAPIR AMB ELS ALUMNES DE 5è

Els alumnes de 5è han vingut a fer papir amb els nens i nenes de P4 i P5.
Els alumnes de cinquè estaven fent un projecte d’Egipte i van fer papir entre altres activitats. Les mestres de cinquè ens van proposar que els alumnes vinguessin a infantil a ensenyar-nos la tècnica de fer papir i ens va semblar una proposta molt interessant ja que nosaltres estàvem treballant Egipte dins el projecte que fem de la Nirina.

Sobre un full de plàstic, hem aplicat gasses i les hem enganxat amb una barreja de cola liquida i cafè. Les hem deixat assecar i desprès, ho hem tret del plàstic per obtenir el nostre papir. En una altra sessió, els alumnes d’infantil van dibuixar amb retolador diferents elements del món Egipci que havíem treballat: esfinxs, piràmides, faraons, carros…

La proposta ens ha semblat molt motivadora pels infants, tant els més grans com els més petits van rebre la proposta amb molta il•lusió i moltes ganes.

Aquesta experiència parteix d’una visió constructivista de l’aprenentatge en que els infants com a subjectes actius, construeixen l’aprenentatge sent els protagonistes d’aquests i ho fan mitjançant l’activitat i les relacions amb infants d’altres edats: “ Els infants construeixen els seus coneixements a partir de l’activitat que desenvolupen buscant atribuir un significat a allò que se’ls presenta. Es mostren actius quan pregunten, quan observen, quan demanen ajuda, opinió, quan experimenten amb els objectes… i ho fan en interacció amb els altres, tenint la possibilitat d’arribar molt més lluny que si ho fan sols”

El paper del mestre ha estat el d’acompanyar tot aquest procés, mantenint-se al marge i donant el protagonisme als alumnes, observant l’activitat. Les relacions entre els alumnes ha estat molt satisfactòria, han establert una comunicació propera i una cooperació treballant i aprenent conjuntament que ha donat lloc a uns aprenentatges significatius i plens de sentit.

Els alumnes s’han agrupat per parelles: un nen/a de cinquè amb un nen/a d’infantil i això ha afavorit l’establiment de vincles entre ells/es. A més algun alumne ha tingut la oportunitat de compartir l’experiència amb algun germà/na. S’han afavorit relacions entre iguals cooperatives i de complicitat a més de posar en joc valors com l’empatia o la fluïdesa de relacions interpersonals.

Per tot això valorem molt positivament l’experiència d’aquests intercanvis i els anem repetint al llag del curs quan ho trobem convenient i adequat al que estem treballant uns i altres, amb els diferents cicles.

Aquí us deixem una petita mostra del que ha estat la nostra experiència:

DSC00538    IMG_1529   IMG_1514

IMG_6372     DSC00531   IMG_6408

Aquest article s'ha publicat dins de Implementació i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.