EL JOC ENS UNEIX

Els alumnes de P-5 també estem treballant el projecte de la Nirina. Un projecte que resulta molt motivador perquè tots els nens i nenes ens han portat informació dels països on la Nirina va a buscar les gotes d’aigua. Ja des del primer dia els nens ens han portat informació de casa (records d’algun viatge dels familiars, murals fets per ells a casa seva amb els pares, informació buscada a internet…) i tots els alumnes de la classe hi han participat més d’una vegada, però ens faltaven els nens nouvinguts, que per manca de comprensió i perquè els pares encara no saben gaire com va la dinàmica de l’escola, no participen en les explicacions.
Quan la Nirina ens ha portat a buscar la gota d’aigua a l’Índia ha estat molt motivador per aquests nens que precisament són de l’Índia. Cada vegada que els companys ens porten alguna cosa ells se senten molt implicats perquè entenen el que diem i poden aportar algun comentari. Un dia una de les aportacions que va fer un dels nens va ser que a l’Índia l’esport preferit és el críquet. Ningú de la classe sabíem quin esport és el críquet, en canvi en Gurnoor i en Gursharanjit estaven emocionats només de sentir la paraula, de manera que tots els companys se’n van adonar i volien saber com es jugava a aquest esport. Els van proposar que ens ensenyessin com s’hi juga i els dos nens van acceptar, primer amb una mica de por. Quan van veure que buscàvem material per jugar, van perdre la por i ens van explicar com juguen ells a criquet. Han estat unes sessions molt interessant perquè els dos nens s’han sentit protagonistes del joc i l’han compartit amb els companys.
Els ha servit per agafar molta confiança, els altres nens els han acollit millor dins els seus jocs (que per cert, continuen jugant a futbol) i estan molt més integrats dins el grup.

Aquest article ha estat publicat en Metodologia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.