AVALUACIÓ COMPARTIDA

En l’avaluació compartida l’alumne ha de ser conscient dels aprenentatges que ha de fer i dels que ha aconseguit.

Aquest curs en la celebració del 30è aniversari dels Jocs Florals de l’escola i amb les propostes dels alumnes de la Comissió de Cultura, tots els nens de l’escola van poder votar dins del “Projecte Participa” el tema dels poemes i textos d’enguany.
Quan vam veure que el tema era “Els viatges” vam pensar que aquesta activitat ens aniria molt bé per veure si realment havia servit el que feia mesos que treballàvem del projecte de la Nirina.
Normalment aquest treball de redacció i dibuix es feia una mica feixuc pels nens d’Ed. Infantil i sobretot pels nens de P-4, en canvi aquest any vam quedar impressionades de les produccions que van fer. Els textos van ser tots molt treballats,  no es limitaven a una frase sinó que cada nen/a explicava vivències dels seus viatges o bé a quin país li agradaria viatjar i quines coses faria o visitaria  (partint de molts coneixements previs cosa que els facilitava la tasca).
Aquests textos han quedat exposats per tal de que la resta d’alumnes de l’escola els pugui anar llegint, però per nosaltres han servit com unes dades d’avaluació que ens han permès analitzar i reflexionar sobre aquests aprenentatges.
A partir d’aquesta activitat d’avaluació els mateixos alumnes ho han llegit a la resta de companys del curs i els ha servit per adonar-se que amb el projecte de la Nirina, s’han esforçat i han après molt; han pogut utilitzar allò que han après i quan ells s’adonen d’això se senten molt feliços.
Pensem que ser competents és ser capaç de conferir aprenentatges.

Aquest article s'ha publicat dins de Avaluació i etiquetat amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.