UN PROJECTE COMPARTIT

A mida que anem desenvolupant el projecte i portem viatjant virtualment amb la “Nirina” per alguns països, ens adonem que el projecte ja no és nostre, s’ha EXPANDIT, i ara ja és dels nens/es i de les seves famílies que l’ha fet seu i en gaudeixen.

Aquestes famílies, quan els seus fills van començar a P-3 ja les varem involucrar per tal de que ens vinguessin a mostrar el seu ofici o la seva afició o la d’altres membres de la família, aconseguint que tots els nens/es del curs els coneguessin i apreciessin.

Ara amb aquest projecte tan engrescador també participen moltíssim. Cada vegada que la “Nirina”, la nostra protagonista, viatja a un nou país reben una petita nota on els seus fills escriuen el nom del país i pinten el color de la gota d’aigua que aconseguirem ajudant-la.
Les famílies sempre ens sorprenen amb aportacions diferents i molt interessants. No és necessari que ens programem de forma molt rígida el que volem aprendre de cada país, sinó que del que es tracta és de que estiguem oberts a tot el que ens arriba, que sempre va del que és més important i significatiu fins el que és més anecdòtic, i tot es converteix en interessant.

Ens hem adonat de que el nostre paper com a mestres és el de CANALITZAR I AMPLIFICAR i DONAR VALOR a totes les aportacions.

Cada dia els nens i les nenes que ens porten algun material (vestuari, fotos d’animals i de monuments, jeroglífics, mapes, jocs del país…) tenen l’oportunitat d’explicar-ho a tot el grup, que ho rep amb interès i amb atenció i es produeix un debat molt interessant en el que la mestra també participa donant el valor que es mereix i enllaçant amb altres coses interessants o recollint altres interessos dels infants.

Molt sovint les famílies es sorprenen de que nens i nenes tan petits mostrin tan interès i tanta facilitat per aprendre coses difícils que aparentment no pertoquen a la seva edat i no s’adonen que tot això ho hem aconseguit entre tots. Són aprenentatges significatius i molts d’ells segur que duraran per sempre.

Intentem que la relació que establim amb les famílies es basi en l’autenticitat, la confiança, el reconeixement i la complicitat i si ho aconseguim tot flueix molt fàcilment.
En aquest cas sembla que ho hem aconseguit i el projecte de “La Nirina i les gotes de colors” ja no és nostre, ha sortit de l’àmbit escolar i ja és dels infants i de les seves famílies i de la resta de l’escola…

kenia

Aquest article s'ha publicat dins de Planificació i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a UN PROJECTE COMPARTIT

1. ANNA BONAMAISON TENA diu:

Valorem molt positivament la implicació que heu aconseguit de les famílies en el projecte. Així, com el fet que es tinguin en compte els alumnes nouvinguts i la gota de color passi pels seus països d’origen. Aquest fet afavoreix l’adaptació d’aquests alumnes al grup.
    És un projecte en el que l’expressió oral hi té un paper important i promou que als que els costa participar se sentin involucrats.

ZER ELS CASTELLS