PER QUÈ “GOTES DE COLORS”

A infantil acostumem a treballar per centres d’interès tot i que mica en mica ens anem deixant anar i intentem treballar cada vegada més en la metodologia per projectes. Tenim dubtes, incerteses, pors… però anem veient que partint dels interessos dels nens/es tot és molt més significatiu i els aprenentatges queden molt més consolidats. Aquest projecte ens ho està demostrant. Els alumnes estan molt engrescats, les famílies molt involucrades i si treballem motivats, tot és molt més fàcil.

La idea és que el tema dels projectes surti dels nens/es però aquesta vegada no ha estat així. A final del curs passat vàrem anar a unes jornades que organitza el CRP d’Olot on diverses escoles presenten alguna experiència educativa que els ha funcionat al seu centre. Aquesta la van presentar unes noies d’una escola d’educació especial i ens va ben emocionar. Aquell mateix moment, al descans, ja vàrem comprar el llibre “Gotes de Colors” per internet. Totes les d’infantil teníem clar que d’alguna manera o altre ho treballaríem al curs següent.

I quines casualitats té la vida!!! Arriba el dia que comencem el projecte a P4. Comencem explicant la introducció del conte: La Nirina, una nena de Madagascar, marxa del seu país amb la Divi (un bernat pescaire) per aconseguir una gota de cada color en cada un dels països que anirà a visitar. Al primer lloc que arriba és a Kènia i aquí demanem als alumnes que portin coses de casa i en funció del que vagin portant anem aprenent coses d’aquest país. Doncs resulta que aquest any tenim una nena nova a la classe, l’Olinah. De seguida quan veu la Nirina i preguntem si saben qui és, ella es veu reflectida i de seguida diu: l’Olinah! Resulta que l’Olinah és una nena adoptada nascuda a Madagascar i només fa mig any que és aquí. De seguida ens comença a explicar coses que recorda (els baobabs, els animals, el color de la pell de les persones…)

Amb l’altre mestra de P4 ens mirem i diem: Waw!! No podríem haver escollit un projecte millor!!!

cropped-nirina-gotes-de-colors.jpg

Aquest article s'ha publicat dins de Implementació i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.