Acord de cooperació educativa entre Catalunya i Andorra


El conseller d’Educació, Ernest Maragall, i la ministra d’Educació i Cultura d’Andorra, Susanna Vela, han signat un acord de cooperació educativa que reforçarà les relacions entre els dos territoris en matèria educativa.

El conveni fomentarà la mobilitat de l’alumnat de formació professional, ensenyaments d’arts plàstiques i disseny i ensenyaments esportius de Catalunya i Andorra. Això els permetrà desenvolupar la Formació en centres de treball (FCT) en qualsevol dels dos territoris. L’acord també preveu la realització d’itineraris de formació bilateral integrats en els respectius plans d’estudis i afavorir l’execució de les proves d’accés dels ensenyaments esportius en instal·lacions catalanes o andorranes.

Formació per al professorat i col·laboració entre administracions 

L’acord de cooperació educativa promourà estades formatives i intercanvis de professorat de formació professional, d’arts plàstiques i disseny i d’esports entre els dos territoris. A més, les dues administracions cooperaran amb els centres de formació per incentivar la creació de projectes transfronterers.

Pròrroga de la borsa de treball BL-2008 per al curs 2009-2010

Pròrroga de la borsa de treball BL-2008 per al curs 2009-2010


  • Resolució [PDF, 58,97 KB.]
    de modificació de la Resolució de 23 de juliol de 2009 per la qual es prorroga per al curs 2009/2010 la borsa de treball de personal d’administració i serveis del Departament d’Educació per a cobrir places vacants i substitucions en règim de contracte laboral del curs 2008/2009 (BL-2008)

Per a més informació cliqueu aquí

Trenta anys sense escola

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2-societat/16-educacio/154451-trenta-anys-sense-escola.html

Les Preses tornarà a tenir un centre d’educació pública

 propi a partir del curs 2011/12

A les Preses, van deixar de tenir escola l’any 1979. Les nenes i els nens del poble van anar al centre Verntallat de la Vall d’en Bas, situat a pocs metres del nucli urbà. Ara, coincidint amb l’increment del nombre d’alumnes al Verntallat, Educació ha atès la reivindicació històrica dels presencs i construirà una escola al poble. Els veïns en tenen ganes i ho demostra el fet que la sala d’actes es va omplir de gom a gom en un dimarts feiner per conèixer com seria el nou centre, que ha projectat Isabel Zaragoza i Arquitectes Associats. A part, un centenar llarg de persones també van participar en la presentació pública i festiva del projecte.

Tindrà 2.850 metres quadrats de superfície construïda, repartida en un edifici de planta baixa i un pis en forma de lletra ela. En una de les ales hi haurà les aules, els tallers i l’accés principal, i a l’altra, el gimnàs, la sala de l’AMPA, el menjador i, entre altres espais, la cuina i un accés secundari.

Zaragoza ja va dir al moment de la presentació que la Garrotxa tenia un paisatge extraordinari i que l’entorn on es construirà l’escola té també un entorn envejable amb vistes sobre el Puigsacalm i Santa Magdalena, que lògicament el projecte té en compte. L’obra ha estat aprovada pel govern i, ara, el projecte està pendent de la posada a licitació per part de GISA, amb una inversió de 4 milions. El centre hauria d’estar en funcionament el curs 2011/12.

Aquesta nova escola –l’alcaldessa Esther Pagès ho ha remarcat diverses vegades– completa l’oferta de serveis del poble i, a més, vertebrarà l’ocupació d’un espai característic, el de l’antiga bòbila, on es mantindrà la xemeneia industrial com a referent històric. Aquest espai es va acabar d’urbanitzar l’any passat. La bòbila hi va ser des de després de la Guerra Civil i provenia del primer forn que Josep Roca i Pous va fer a la Boada l’any 1930. Hi han passat dues generacions més de Roca, la d’en Josep i la d’en Guillermo. Ara, només en queda el testimoni de la xemeneia, que s’ha restaurat.

Continue reading

Més de 10 agressions a professors arriben cada any davant el jutge a BCN

http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=702009&idseccio_PK=1021

1. • Cinc de les 53 causes a la província del 2006 al 2009 es van tramitar com a atemptat contra funcionari

2. • La fiscalia demanarà demà tres anys de presó per a la mare d’un alumne per agredir una docent

Concentració de professors a Barcelona en protesta per les agressions a les aules, el 2006. Foto: ARXIU / JULIO CARBÓ

J. G. ALBALAT . BARCELONA

La mestra va declarar que l’agressora es va abalançar sobre ella, li va estirar els cabells reiteradament, n’hi va arrencar uns quants flocs, la va arraconar contra la paret, li va pegar, la va esgarrapar, la va insultar i la va amenaçar de mort. Milagros F. G. s’asseurà demà al banc dels acusats en un jutjat penal de Barcelona acusada d’haver agredit una professora de la seva filla, de 13 anys, el 6 de novembre del 2008 en un institut de la capital catalana. A conseqüència dels cops, la víctima va patir lesions que van trigar a curar-se 114 dies. I no només això, sinó que va necessitar tractament psiquiàtric i pateix com a seqüela una síndrome d’estrès. La Generalitat exerceix l’acusació. A la província de Barcelona es tramiten cada any més de 10 processos per agressions de pares a docents, encara que la majoria són per lesions lleus o insults.

El cas en què està acusada Milagros F. és greu i, per això, la Fiscalia de Barcelona reclama per a ella la pena de tres anys de presó –que suposaria l’ingrés en un centre penitenciari en cas de condemna–, una multa i una indemnització per a la víctima de 8.840 euros. Aquesta és una de les poques agressions a mestres i professors de centres públics que s’estan tramitant com a atemptat a funcionari –un total de cinc entre el 2006 i el 2009 a les comarques de Barcelona, segons les dades facilitades a EL PERIÓDICO pel Departament de Presidència de la Generalitat–. A Tarragona es va registrar un altre assumpte.

Continue reading

La prova de sisè de primària, el 5 i 6 de maig, avaluarà l’anglès

Per veure la notícia cliqueu aquí

• Els escolars també s’examinaran de català, castellà i matemàtiques

EL PERIÓDICO
BARCELONA

La prova de competències bàsiques que han d’efectuar els alumnes de sisè de primària se celebrarà aquest any el 5 i 6 de maig vinent. L’avaluació, els resultats de la qual no tenen gens de repercussió en l’expedient acadèmic dels estudiants, inclourà per primera vegada un examen d’anglès, que s’afegirà als exàmens de castellà, català i matemàtiques.
Segons l’ordre publicada per la Conselleria d’Educació al Diari Oficial de la Generalitat, la prova d’anglès examinarà la «comprensió oral i lectora» dels alumnes, mentre que en català i castellà s’avaluarà també l’expressió escrita. L’examen de llengua anglesa consistirà en una audició i en un text, amb respostes tipus test per poder demostrar-ne la comprensió. Els exercicis de matemàtiques inclouran qüestions de càlcul i de representació de l’espai.

MÉS DE 65.000 ALUMNES / Les proves les realitzaran més de 65.000 alumnes. Els resultats, tot i que no influiran en les notes, sí que serviran als centres escolars catalans i a la mateixa conselleria per poder recopilar més dades sobre el nivell bàsic dels estudiants que el curs que ve faran el salt a l’ESO. Les famílies, per la seva part, rebran un informe amb les puntuacions individuals de l’alumne en relació amb la mitjana del col·legi i la mitjana catalana.
Els resultats de l’any passat no són gens esperançadors: una quarta part dels nens d’11 i 12 anys que van participar en aquestes proves van suspendre les tres matèries avaluades. L’exercici de català va registrar un percentatge d’aprovats lleugerament superior al de llengua castellana. Els nois van treure una puntuaciço pitjor que les noies en llengua, però van ser una mica millors en matemàtiques. El titular d’Educació, Ernest Maragall, va afirmar que aquests resultats «no són acceptables com a país», encara que va confessar que no li havien causat cap sorpresa perquè coincidien amb les proves anteriors que s’havien portat a terme.

Mitjans i vaga 17-M

http://www.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/23-lectorescriu/154155-mitjans-i-vaga-17-m.html

06/04/10 02:00 – PERE MADURELL I FERRÉ. ALCOVER (ALT CAMP)

Sembla estrany que unes persones que no deuen haver trepitjat mai més l’escola des que eren petits (com a alumnes) es dediquin a criticar i a voler ensenyar als professionals de l’educació quins en són els mals i com s’han d’adobar. Veiem tertulians i periodistes que s’apunten a les tesis del poder de torn i molts, amb una ignorància total i absoluta sobre el tema, pontifiquen, titllen i condemnen (no en diuen vividors, d’això?). És com si jo dirigís les obres de la Sagrada Família, que ja deuria haver caigut temps ha. I els editorials del meu estimat diari del 17 i 18 de març desprenen el mateix tuf.

És que fan veure que no saben que un estudi encarregat pel mateix Departament d’Educació al Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) de la Generalitat, del qual se’n feren ressò Rac 1, El Periódico i El País, entre d’altres, aconsellava claríssimament la retirada de la LEC? És que s’ha d’ignorar tot el que no s’adigui a la versió oficial? Per què a Els Matins fan la pregunta capciosa de: «Atès l’escàs seguiment de la vaga…?», prenent partit per la versió oficial de la participació i no la dels sindicats? No em diguin que això no és voler predisposar l’audiència!

Per què no remarquen que molts dels qui no van fer vaga també es manifesten contraris a la LEC? (renoi, quan es toca la butxaca…), la qual cosa augmenta l’estadística de contraris? En fi, que de criticar en sap tothom; de parlar amb coneixement de causa, ben pocs.

Darrera actualització ( Dimarts, 6 d’abril del 2010 02:00 )

Família i escola: compartir l’educació

Familia i escola: compartir l’educació
 
Autor/a: M. Jesús ComellasSèrie: Família / Comunitat educativa

Col·lecció: Família i Educació, Editorial Graó

Nivell: General

Pàgines: 148

Edició: 1a

ISBN: 978-84-7827-691-2


Icona Ampliar Imatge
En els diferents debats sobre l’educació apareix de forma insistent el tema de les relacions entre la família i l’escola. Aquest llibre posa de manifest que cal promoure un debat conjunt entre família i centre educatiu que faci possible l’acostament entre ambdues institucions i que afavoreixi un clima de confiança en benefici de l’educació de petits i grans. La seva principal intenció és oferir una mirada als aspectes que poden aportar un guiatge en aquesta reflexió.El desprestigi de l’educació: L’educació, un dret fonamental per a tothom. L’educació en crisi? Quina crisi? Podem recuperar la confiança necessària?: La desconfiança i el recel. De la desconfiança i el recel a la confiança i la comunicació · L’escola i la família . Educar en col·laboració: L’educació, una acció complexa. L’educació, una acció per compartir · El lloc idoni per a cada aprenentatge. Què ha de fer l’escola i què ha de fer la família: L’escola d’ahir, l’escola d’avui. Escola i família: aprenentatges compartits i aspectes diferents. Infants i adolescents entre dos col·lectius · El rol de persones adultes que eduquem: Els canvis i les inseguretats. Mantenir els criteris. Compartir el criteris · Un repte comú. Com entenem l’autoritat i l’afectivitat i com les compartim: L’autoritat i l’afectivitat. Compartir l’autoritat · Quan van creixent, ja no cal que s’estableixi cap comunicació entre la família i l’escola? La comunicació entre la família i l’escola al llarg del procés educatiu. · La participació de les famílies: Problemes amb al participació? Propostes per a la comunicació · Un context de col·laboració. Veïnatge i xarxes de proximitat: La societat de la informació. La xarxa, una alternativa · Podem saber-ne més.

La disciplina a l’escola

La disciplina a l’escola
L’important és prevenir 
Autor/a: Gregori Casamayor

Sèrie: Educació per a la ciutadania / Temes transversals

Col·lecció: Biblioteca del Mestre, Editorial Graó

Nivell: General

Pàgines: 54

Edició: 1a

ISBN: 978-84-8572-994-4


Icona Ampliar Imatge
L’única disciplina que l’escola es pot plantejar com a objectiu és l’autodisciplina, la qual demana de l’alumne consciència del sistema complex de relacions que s’estableix i voluntat d’assumir la funció i responsabilitat que li pertoquen. Per aconseguir-ho, l’únic camí que el mestre i l’escola poden prendre és el de la prevenció.

El currículum ocult de l’escola • L’autoritat del mestre • Programar la disciplina • La disciplina al grup-classe • Educar, una responsabilitat compartida • Els acords individuals • L’alumne agressiu, indisciplinat, antisocial • L’apatia, el desinterès, conflicte desapercebut • Els càstigs, l’opció zero

Edupelis

 http://sites.google.com/site/edupelis/

Espai on hi ha informacions de pel·lícules amb contingut educatiu, poden servir per reflexionar o debatre temes relacionats amb l’aula: relació entre alumnat, profes-alumnes, famílies-profes, administració-professorat……

De cada pel·lícula una breu fitxa: director, principals actors, sinopsis……