Inclusió escolar

http://www.lavanguardia.es/premium/epaper/20100212/53890208530.html

MARIA CANUT I FARRÉ – Barcelona

Cada vegada que ensopego amb el tema de la inclusió dels alumnes amb necessitats educatives especials a l´escola ordinària m´envaeixen dubtes i incerteses. Es planteja si la inclusió s´hauria de fer en altres espais o activitats extraescolars, evitant així evidenciar les notables diferències en el rendiment acadèmic. ¿Es pot garantir que els nois amb capacitats limitades estaran més ben atesos en l´escola inclusiva que en les actuals escoles d´educació especial? Es tracta no només d´atendre els aspectes deficitaris, sinó d´oferir tot el necessari per estimular i desenvolupar tot el potencial positiu. Tot canvi pressuposa i exigeix superar allò que ja tenim. Seria desitjable, per tant, que les persones responsables del nou projecte poguessin conèixer el treball de les escoles especials i recollir el bagatge dels professionals experimentats en aquest camp, garantint així una bona gestió de l´escola inclusiva.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *