El titular d’Educació de la Generalitat ha subratllat la normalitat en el procés d’aplicació de la LEC i que no dubta de la seva constitucionalitat. En aquest sentit, ha afirmat que les relacions amb el ministeri d’Educació “estan bé”, tot i matisar que “hem de passar al concret”, encara que té “sensacions positives”. Maragall ha afirmat, en declaracions a RAC 1, que l’oposició del PP a la consideració del català com a llengua vehicular de l’ensenyament “és anar contra 30 anys d’aplicació en el context educatiu” i, per tant, “no està en qüestió, no està en risc”.
Ernest Maragall ha remarcat que a Catalunya, “les coses s’han fet bé” en relació a la presència de símbols religiosos als centres educatius i ha afirmat que el debat “és aliè a la situació real del país”. En aquest sentit, ha recordat que a les escoles públiques “el normal és que no hi hagi símbols religiosos”, però també ha recordat que els centres privats “tenen reconegut per llei el seu ideari” i, per tant, “és de sentit comú” que en aquests centres n’hi hagi.
Respecte a la implantació d’ordinadors portàtils als centres educatius, Maragall ha dit que el procés “compleix fil per randa les previsions” fetes i acabarà afectant 60.000 estudiants el curs vinent. No obstant això, el conseller ha reconegut que hi ha “dificultats” pel que fa a “infraestructures i connectivitat” per a l’ús dels ordinadors, com connexions wifi i servidors prou capaços, que estan intentant corregir. D’altra banda, ha destacat que la prioritat del seu departament és completar el procés d’implantació dels portàtils a tots els centres d’educació secundària abans de desplegar-la a la primària.
De cara a l’aplicació de la setmana no lectiva del febrer, Maragall ha assenyalar la prioritat de “garantir activitats per a tothom” amb mesures com l’obertura dels centres escolars durant els dies que no hi hagi classe; activitats a nivell de barris, entitats o ajuntaments “degudament ajudades”; ofertes d’activitats d’hivern adreçades a famílies, com el turisme; i l’oferta d’esports d’hivern. El conseller ha reconegut que l’administració és “qui més ha de canviar” per a l’aplicació dels canvis que s’estan plantejant en l’educació.