UNA FINESTRA AL MÓN s’obre a Barcelona – Festa sahrauí a l’Escola Ramón Casas

Aquest curs els alumnes de segon de primària de l’Escola Ramon Casas de Barcelona han tingut l’oportunitat de conèixer el projecte Una Finestra al Món.

Durant el primer trimestre han conegut la història i la cultura del Sàhara Occidental i han iniciat la preparació del material per a l’intercanvi d’activitats de dinamització de biblioteques amb nens i nenes de les escoles de primària d’Smara, un dels campaments de refugiats sahrauís situats a Tindouf (Argèlia).

Alumnes i famílies de tota l’escola han col·laborat en la campanya de recollida de llibres per a la dotació de les biblioteques escolars d’Smara.

També hi ha hagut una gran participació per part de tota la comunitat educativa i altres amics voluntaris en la Festa Sahrauí celebrada en el mes de desembre. Un apropament a la realitat que es viu al Sàhara i també a les seves tradicions i costums a través de sis espais:

Espai Henna Qui vulgui podrà decorar la seva pell d’una manera especial.
Espai Fotogràfic En aquest espai podreu fer-vos fotografíes amb els vestits tradicionals sahrauís.
Espai Conta-contes Aquí podreu escoltar llegendes tradicionals que han anat passant de pares a fills allà en el desert, allà en el Sahara.
Espai

Llegir per Alliberar

Per tal de dotar les biblioteques escolars del campament de refugiats sahrauís Smara, us convidem a regalar llibres nous o de 2ª mà en  castellà (contes infantils o llibres de lectura fins als 12 anys).
Espai solidari A canvi d’una samarreta, polsera, llibre, documental, mocador, collaret, etc., ens podràs ajudar a fer la vida dels nens i nenes d’un campament de refugiats més fácil.
Espai Estrella Els nens i nenes de 2n us mostraran quina ha estat la seva feina durant aquest trimestre per tal d’aconseguir un intercanvi amb alumnes sahrauís.

Gràcies a la presència de tots i totes vam poder gaudir d’una tarda plena d’emocions, fent que cada vegada més gent conegui el Sàhara i els sahrauís.