ELS NOSTRES SENTITS!

La classe de l’Isaac i la Xènia estan fent una recerca exhaustiva sobre els sentits per la classe de coneixement del medi natural i social.

La mestra els ha demanat que facin un mapa conceptual sobre els coneixements que ja en tenen sobre el tema i dels que han après amb la recerca que han de fer.

Els ha deixat un enllaç aquí perquè, aplicant la tècnica puzle, es facin experts i expertes en els sentits que els han assignat i després posin en comú allò que han après.

Vosaltres classes de cinquè haureu de fer la mateixa tasca que la Xènia i l’Isaac.

Endavant!

AJUDEM AL NOSTRE ENTORN AMB LA PROGRAMACIÓ!

De quina manera poden contribuir els avisos acústics a reduir l’impacte d’un fort temporal?

En grups cooperatius se’ls plantejava un nou repte: amb l’ajut de l’app Lego We-Do 2.0 havien de donar resposta a la pregunta plantejada dissenyant un prototip. Després l’havien de construir amb el material del que disposaven i  programar-lo. 

Per finalitzar, havien de  realitzar  una petita exposició oral per explicar a la resta de la classe el seu projecte i com ajudarien a reduir l’impacte d’un temporal.

Volem felicitar a tot l’alumnat de 5è, ja que han fet una tasca extraordinària. Us deixem aquí un enllaç per poder veure els seus dissenys i les seves exposicions.

Les tutores de 5è.

VIATGEM EN EL TEMPS A L’ÈPOCA MODERNA

Aquesta setmana l’alumnat de cinquè ha realitzat una sortida de tancament del projecte “D’on vens Magallanes?” al Museu d’història de Catalunya on han fet un viatge en el temps per aturar-se a l’edat Moderna.

Allà s’han endinsat entre els segles XV – XVIII i han après, a través de l’immersió, com vivia la societat d’aquella época tan important en la nostra història de Catalunya.

S’han convertit en diferents reis i reines , en membres del parlament (noblesa, església i artesans) i, com en l’època, han pres decisions importants per Catalunya.

També han après els fets que van convertir a Joan de Serrallonga en un dels bandolers més importants de la història, i quins esdeveniments van donar peu a la guerra de successió.

Us deixem en aquest enllaç les fotografies de la sortida per apropar-vos a l’experiència que van viure els nois i noies en aquella visita i també us deixem aquí informació sobre el Museu d’Història de Catalunya per si us animeu a visitar-lo amb la família i amb més calma, segur que us agradarà moltíssim!

Les tutores de 5è

UN SANT JORDI AMB MOLTES AVENTURES!

Bona dia  5è,

Avui, diada de Sant Jordi, és un dia molt especial per tots/es i malgrat l’actual situació, en la que no podem celebrar-ho com anys anteriors, l’equip docent ha organitzat una sèrie d’activitats per gaudir de valent al llarg de tot el dia.

En primer lloc, al matí,  us proposarem que us convertiu en escrivents/es del Segle XXI, a través d’una nova tècnica que té molt engrescat a tot el jovent. És diu ” lettering“.

Per començar a aprendre sobre aquesta manera d’escriptura us deixem un enllaç per saber en què consisteix i com es pot realitzar.

En segon lloc, a la tarda,  ens heu d’ajudar perquè  s’ha extraviat un llibre de la nostra biblioteca  que és força important, i sense ell , no es podrà celebrar el dia de Sant Jordi.

És per això, que teniu una missió molt important, haureu de desenvolupar de manera cooperativa aquest escape room per poder recuperar-lo i poder celebrar aquesta diada tan especial a Catalunya.

Al llarg d’aquesta aventura us trobareu que us hem deixat algunes pistes. En el cas de necessitar-les, podeu consultar-les, però vigileu, ja que en el cas de fer ús d’elles us restarem punts en aquesta missió.

Molta sort!

Online 'El misteri de Sant Jordi' de Escape Digit en - Escapistas.CLUB

Les tutores de 5è

SANT JORDI HA ARRIBAT I A L’ESCOLA HO HEM CELEBRAT!

Fa molt i molt de temps, 

el poble de Montblanc era devastat per un monstre ferotge i terrible…

Amb l’inici de la llegenda de Sant Jordi donem la benvinguda a la celebració d’aquesta diada tan assenyalada a la nostra escola.

Durant els últims dies s’han portat a terme un seguit d’activitats relacionades amb aquesta festa. Partint dels projectes treballats i emprant la metodologia del treball cooperatiu s’han realitzat diferents produccions literàries com ara poemes, rodolins, còmics, endevinalles, representacions i contes que plasmen la imaginació i la creativitat del nostre alumnat utilitzant les diferents llengües treballades a l’escola.

Ens agradaria compartir amb vosaltres les creacions dels poemes dels  nois i de les  noies de 5è que han estat elaborant al llarg d’aquest dies amb molta il.lusió, creativitat i originalitat.

Esperem que ho gaudiu molt!

Una rosa roja y un libro, como regalo de Sant Jordi

Bona diada de Sant Jordi a tothom!

¿QUIÉN ERA MAGALLANES?

Funcionarios y funcionarias,

el Ministerio del Tiempo ya ha comprobado que estáis más que capacitados para pasar desapercibidos en la edad moderna porque habéis investigado y estudiado mucho sobre esta época. 

Ahora es momento que retomemos la misión inicial que os trajo a este Ministerio y es la investigación del secuestro de Magallanes. Para dar respuesta a este caso es preciso que, antes de nada, conozcamos exhaustivamente quién era este personaje y podamos resolver con éxito su caso sin alterar la historia.

Aquí os dejamos información para que iniciéis vuestro trabajo:

Biografía

Wikipedia

Los primeros años de Magallanes.

Fernando de Magallanes

¡Ánimo en vuestra misión!

 

UN PAS ENDAVANT EN L’ESTALVI D’ENERGIA

Continuem donant passos cap endavant en el projecte 50 per 50 de Vilawatt Viladecans que vam encetar al mes d’octubre.

El nostre equip energètic, format per l’alumnat de 5è, ha presentat en aquesta tercera trobada amb el personal d’Econimbus, els resultats de la diagnosi que s’ha realitzat al llarg d’aquest mesos i quins són els punts forts i els punts febles de la nostra escola.

Això ha estat el punt de partida per realitzar, entre tots i totes, les següents actuacions:

  • Elaborar i penjar cartells per conscienciar sobre la importància de tenir cura del medi ambient.
  • Canviar els fluorescents a LEDS a la planta baixa de la nostra escola per tal de tenir un estalvi energètic.
  • Revisar i ensenyar la importància de la utilització de la llum solar.

En les diferents reunions d’eco-delegats i eco-delegades el nostre alumnat de cinquè va informant de tots els passos que estem aconseguint tots plegats, ja que de la mà ho aconseguirem!

Us deixem un vídeo força interessant per conscienciar-nos de la importància de l’estalvi energètic; esperem que us faci reflexionar tant com a nosaltres.

Les tutores de 5è

 

CONEIXEM ALTRES CULTURES AMB LA REPRESENTACIÓ RAVÍ XANÓ

Aquesta setmana l’alumnat de cinquè de primària de l’escola ha assistit a una obra de teatre anomenada Raví Xano de la mà del programa “Altres Pobles, altres contes” que els ha apropat a la cultura gitana d’una manera divertida, educativa i engrescadora.

La llegenda els/les situa a l’Índia, bressol dels gitanos d’arreu de món. Explica en clau d’humor i participació, l’emigració d’aquest poble des d’Orient fins a…. Viladecans. Aquest espectacle és un dels pocs a l’estat espanyol que està inspirat en el món gitano.

De la mà del Raví Xano i dels personatges que hi sortien (representats per alguns alumnes), els nois i noies de 5è han après com vivia la societat gitana d’aquella època, quina era la seva llengua, tradicions, com era la seva economia…

A la finalització de l’obra teatral l’alumnat ha pogut conversar amb l’actor, que ha fet la representació, i els/les ha fet reflexionar sobre la importància que tenen totes les cultures en la nostra societat, potenciant el respecte a la diversitat .

Us deixem aquí les fotografies de la representació.

Les tutores de 5è.

ENS CONVERTIM EN EXPERTS I EXPERTES

Com ja sabeu, per complir la vostra missió, és necessari que esteu informats i informades sobre  l’Edat Moderna. Des del centre d’operacions del Ministeri del Temps, creiem necessària la vostra implicació i col·laboració , és per això que estimem oportú que treballeu cooperativament i construiu els nous aprenentatges que us deixaran avançar més ràpidament. 

Us encomanem que cada grup busqui informació relacionada amb un tret característic. Després, n’haureu d’informar als altres agents.  És important que les explicacions siguin clares, senzilles i entenedores, ja que haureu de tenir tots els coneixements d’aquesta època per poder travessar la porta 492 i trobar a en Magallanes. 

És imprescindible la màxima col·laboració per part de tots i totes.

  1. Art
    1. Enllaç1
    2. Enllaç2
    3. Enllaç3
  2. Vida
    1. Enllaç1
    2. Enllaç2
  3. Societat
    1. Enllaç 1
    2. Enllaç2
    3. Enllaç3
  4. Política i descobriments
    1. Enllaç2
    2. Enllaç3
    3. Enllaç4
  5. Noves maneres de pensar
    1. Humanisme edat moderna
    2. Enllaç 2
  6. Avenços científics i tècnics
    1. Enllaç1
    2. Enllaç2
    3. Enllaç3
    4. Científics de l’edat moderna

Ànims, la vostra intervenció serà definitiva per salvar la història!

S’ALÇA EL TELÓ!

Benvolgudes famílies de 5è,

Aquesta activitat va començar ja fa uns mesos, al novembre, on cada aula va triar una obra, un personatge i van començar a donar-li forma amb l’ajut quinzenal de l’Anna Cartolà, que els acompanya en la interpretació i en el desenvolupament d’uns personatges als que, mica en mica, van fent seus.

D’aquí a pocs mesos s’alçarà el teló i l’alumnat de la nostra estimada escola representarà les seves obres a l’ATRIUM. i les seves ganes, la seva constància i el seu treball es veurà reflectit en l’obra representada.

5èA. El rei Sol i l’eclipsi.

5èB. L’amo dels ocells.

5èC. El rei que no reia.

Resultat d'imatges per a "que es el teatre"

Les tutores de 5è.