Aquest dossiers que vaig fent són els que utilitzo a les meves classes, i estan pensats segons la gent que tinc al davant. Per això, si algú visita aquestes pàgines i pensa que hi han altres programes, o d’altres coses a ensenyar, em sembla de lo més correcte. Si el penjo aqui nomès és per si pot servir per donar idees, i ja està.
Category Archives: programes
Dossier imatge fixa II
PhotoScape, una eina força útil
PhotoScape pot ser una eina molt útil per nosaltres i pèr ensenyar al nostre alumnat dins del conjunt de programes multimèdia. És un programa força potent, sense arribar a les complexitats d’un GIMP o un Photoshop; però amb una interficie molt més senzilla. De ben segur que trobareu que serà una bona eina per mostrar al proper trimestre. Us deixo un tutorial per fer la instal·lació i posada en marxa.
I una sèrie de videotutoriales.
Tutorial CDex
Aquest tutorial permet aprendre a fer servir aquest programa, CDex, de programari lliure, que per la seva simplicitat pot ser útil per qualsevol persona que vulgui pasar els seus Cd’s a format MP3, i poder transportar-los en una memòria usb portàtil.
Útil pel professorat de música o els de llengües.
Manual del XP
Com que fa uns dies el Ministerio de Educación ha arribat a un acord amb Microsoft per fer servir a les aules el seu sistema operatiu i l’office corresponent, pagant per aquestes llicències la quantitat de 8€ anuals per cadascuna. Doncs fent venir alló de que “cuando las barbas de tu vecino veas pelar, pon las tuyas a remojar”; he trobat aquest manual del XP 2005, que penso que potser ens serà d’utilitat de aqui a poc temps.
Com fer un Blog al Blogger de Google
Iniciació al procesador de text de l’OpenOffice
L’entorn del full de càlcul del Google Docs
El full de càlcul
Recursos para la diversidad educativa
Presentació de José R. Vidal, amb recursos per treballar a les aules.