Category Archives: informàtica per adults
Dossier vídeo
Aquest és el quart vídeo de la sèrie, l’últim.
Que quedi clar que no és aixó el que demano al meu alumnat. No us espanteu, que no són tan diferents.
Els hi he demanat que com treball em fecin una “peli” amb fotos fent servir el Picasa, el Windows Movie Marker, l’Animoto…; i que l’afegeixin un arxiu d’àudio que integri veu i música, fent servir l’Audacity. No em val nomès una cançó de fons (peró de segur que algú vindrà amb aixó i prou). Així que depèn de qui sigui ja farè.
Aquí teniu el dossier per si us ajuda d’alguna manera.
Dossier de l’àudio
Aquest dossiers que vaig fent són els que utilitzo a les meves classes, i estan pensats segons la gent que tinc al davant. Per això, si algú visita aquestes pàgines i pensa que hi han altres programes, o d’altres coses a ensenyar, em sembla de lo més correcte. Si el penjo aqui nomès és per si pot servir per donar idees, i ja està.
Dossier imatge fixa II
Dossier imatge fixa digital I
Amb el canvi de les COMPETIC a les ACTIC m’he vist obligat a fer diferents dossiers per explicar al meu alumnat els nous continguts. El primer d’aquesta sèrie va dedicat a les caracterìstiques de les imatges digitals i a la seva obtenció des de càmeres digitals i escànners.
PhotoScape, una eina força útil
PhotoScape pot ser una eina molt útil per nosaltres i pèr ensenyar al nostre alumnat dins del conjunt de programes multimèdia. És un programa força potent, sense arribar a les complexitats d’un GIMP o un Photoshop; però amb una interficie molt més senzilla. De ben segur que trobareu que serà una bona eina per mostrar al proper trimestre. Us deixo un tutorial per fer la instal·lació i posada en marxa.
I una sèrie de videotutoriales.
Manual del XP
Com que fa uns dies el Ministerio de Educación ha arribat a un acord amb Microsoft per fer servir a les aules el seu sistema operatiu i l’office corresponent, pagant per aquestes llicències la quantitat de 8€ anuals per cadascuna. Doncs fent venir alló de que “cuando las barbas de tu vecino veas pelar, pon las tuyas a remojar”; he trobat aquest manual del XP 2005, que penso que potser ens serà d’utilitat de aqui a poc temps.
Tutorial Smartboard
Ara que a moltes escoles d’adults ens estan arribant PDI’s, potsewr un bon moment per conèixer com funciona el software de la Smartboard i aprofitar-lo per d’altres PDI’s.
Recursos per les classes d’informàtica
Per una casualitat he trobat aquesta pàgina web del Xevi Vilardell, que es dedica ara la Formació de Persones Adultes, i te uns quants recursos que ens poden ser útils a més d’un@. Mireu a “Materials” i trobareu recursos per les classes d’informàtica i de matemàtiques. Tambè trobareu d’altres coses que es poden fer servir a les classes. O simplement per satisfer la curiositat personal. 


