Amb el canvi de les COMPETIC a les ACTIC m’he vist obligat a fer diferents dossiers per explicar al meu alumnat els nous continguts. El primer d’aquesta sèrie va dedicat a les caracterìstiques de les imatges digitals i a la seva obtenció des de càmeres digitals i escànners.
Author Archives: jparaiso
PhotoScape, una eina força útil
PhotoScape pot ser una eina molt útil per nosaltres i pèr ensenyar al nostre alumnat dins del conjunt de programes multimèdia. És un programa força potent, sense arribar a les complexitats d’un GIMP o un Photoshop; però amb una interficie molt més senzilla. De ben segur que trobareu que serà una bona eina per mostrar al proper trimestre. Us deixo un tutorial per fer la instal·lació i posada en marxa.
I una sèrie de videotutoriales.
Google com a calculadora

Tutorial CDex
Aquest tutorial permet aprendre a fer servir aquest programa, CDex, de programari lliure, que per la seva simplicitat pot ser útil per qualsevol persona que vulgui pasar els seus Cd’s a format MP3, i poder transportar-los en una memòria usb portàtil.
Útil pel professorat de música o els de llengües.
Interactuar amb el Flickr
Interactuar amb la Wikipèdia
Treball col·laboratiu
Moltes vegades s’ens fa una muntanya el realitzar un projecte amb persones que no viuen al nostre costat. Per donar un exemple de com es poden fer coses entre persones que viuen en diferents llocs enllaço aquest vídeo fet d’aquesta manera, a distància i amb eines gratuites en bona part.
Ferrer i Guardia
El Google Maps, Street View i Earth com a eines didàctiques
Manual del XP
Com que fa uns dies el Ministerio de Educación ha arribat a un acord amb Microsoft per fer servir a les aules el seu sistema operatiu i l’office corresponent, pagant per aquestes llicències la quantitat de 8€ anuals per cadascuna. Doncs fent venir alló de que “cuando las barbas de tu vecino veas pelar, pon las tuyas a remojar”; he trobat aquest manual del XP 2005, que penso que potser ens serà d’utilitat de aqui a poc temps.