Antaviana de ”Pere Caldes”

El dijous, 27 de febrer els alumnes del CV “fem teatre” de 2n d’ESO van estrenar l’obra Antaviana per als alumnes de 6è del CEIP Abat Marcet . Aquesta obra està formada per un conjunt de contes on es posa de manifest l’ús de la fantasia per part de Pere Calders. Aquest autor barreja vida quotidiana i fantasia com si ambdós elements es trobessin junts. Així  un home ric  es troba en el jardí de la seva luxosa casa una mà i no es planteja en cap moment res més que trobar el propietari sense pensar mai que el propietari estigui mort. En una altra història un lladre convenç la seva víctima que el millor que pot fer es viure la vida. En un altre, situat la nit de Nadal, una família es nega a acollir amb bones maneres el Pare Noel perquè va en contra de la seva tradició: ells fan els reis i com a últim exemple el conte que porta el nom de l’obra Antaviana. Un nen s’ha inventat una paraula nova “antaviana” i mentre fa els deures pensa quin objecte o concepte podria dir-se d’aquesta manera.

L’experiència ha estat molt interessant, esperem poder-la repetir amb d’altres escoles i des d’aquí donem les gràcies al CEIP Abat arcet per la seva participació. Ara per ara continuem treballant i perfeccionant la interpretació. Des de les classes de VIP alguns alumnes també de 2n d’ESO estan dissenyant  els decorats  per l’obra  que es tornarà a representar a l’ IES a final de curs amb diferents sessions per als alumnes del centre i una altra per a familiars, amics i públic en general.. A continuació podeu veure algunes fotografies dels assajos.

2.jpg11.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg