EXAMEN DE FINAL DE CURS

(Tornar a Taula de continguts)

(Entren els alumnes i s’asseuen als seus llocs en una classe)

 AL-5: Saps que l’any que ve l’Escola de les Pinediques serà una Escola Privada?

 AL-6: Què dius. Però com pot ser això?

 AL-5: Sí, estarà privada de recursos, privada de mestres de reforç, privada d’ordinadors a les aules…

(Entren els dos tutors)

TUTOR 1: Silenci. Quan estigueu a punt, començarem.

TUTOR 2: Va, que és l’últim dia de classe, i ens hem de comportar.

TUTOR 1: Si no podem començar puntuals, tampoc acabarem puntuals.

TUTOR 2: Em penso que podem estar satisfets pel que heu après durant el curs.

(Apareix la Inspectora)

INSPECTORA: Un moment. Sóc la inspectora, i voldria veure si és cert el que dieu.

TUTOR 2: Que és l’últim dia de classe? Oi tant com és cert!

INSPECTORA: Vull comprovar personalment els coneixements que tenen aquests alumnes.

TUTOR 1: Tots els alumnes progressen adequadament.

INSPECTORA: Això ja ho veurem. L’objectiu és que els alumnes aprenguin jugant.

TUTOR 2: Doncs, com a mínim aprovaran amb un cinc, perquè la meitat ja ho fan. Ara només falta que aprenguin.

 (Entren dos alumens tard)

AL – 1:  Perdoneu, és que m’he adormit, i…

TUTOR 1: Ja són les nou i cinc?  I com és que t’has adormit?

AL – 1: És que he somniat que viatjava donant la volta al món, i per això m’he despertat tadrd.

TUTOR 1: i tu, per què arribes tard.

AL – 2: Oh, jo l’he anat a esperar a l’aeroport.

INSPECTORA: Va, deixem-ho estar, i anem per començar la prova. Per exemple, tu, si jo et mostro aquest peu (es treu la fotografia duna peu d’ànec), m’hauries de dir de quin animal es tracta, de quina espècie i a quina família pertany, quin és el seu hàbitat, què menja i com es reprodueix…

 AL-3: No en tinc ni idea. Com vol que sàpiga tot això, només amb una pota?

 INSPECTORA: Seràs mal educat? Com te dius, tu?

 AL-3: (Es treu la sabata i li ensenya el peu) Amb el peu en deu tenir prou oi per saber-ho?

 INSPECTORA: Va, doncs, que la prova us la facin els vostres professors. Ja podem començar per les noves tecnologies.

TIC: A veure, obriu l’ordinador. (els nens l’obren). Obriu el programa Spait. Configureu-lo per adaptar-lo al PDA intern. (els nens van fent) . Ara penseu un moment…

AL-4: Oh! Se n’ha anat el llum!

TUTOR 2: Deixem les TIC, i a passem a la plàstica. (entra la Plàstica)

PLÀSTICA: A veure, m’heu de dibuixar un ànec amb un para-sol. (els nens dibuixen) Però, què fas? Per què pintes l’ànec blau, és que has mai un ànec blau?

AL-7: N’he vist tants com d’ànecs amb un para-sol?

TUTOR 1: Uf, això de la plàstica tampoc és el vostre fort… potser la geografia (Entra la Geografia)

GEOGRAFIA: Us vaig dir l’altre dia que busquéssiu on era l’Amazones. A veure, tu. Saps on és?

AL-8: No ho sé, perquè ho vaig demanar al meu pare, i em va dir que segurament la mare el deu haver endreçat.

GEOGRAFIA: Anem malament de geografia: Ja sabeu que hi ha cinc continents, no? Doncs, em podries dir el nom dels quatre continents?

AL-9: Els tres continents del planeta són dos: és a dir Europa.

TUTOR 2: I com aneu d’Educació Física?  (entra Educació Física)

EDUCACIÓ FÍSICA: Sabeu nedar?

AL-tots : sí, és clar que sabem nedar.

EDUCACIÓ FÍSICA: I on n’heu après?

AL-10: A l’aigua.

TUTOR 1: Valdrà més que anem per les assignatures més dures, per exemple les matemàtiques (entra Matemàtiques)

MATES: Comencem per operacions simples de càlcul. 4 x 4?

AL-11: Un tot terreny.

MATES. I, 3 x 2?

AL-11: Una oferta de Carrefour.

MATES: Va, digues la taula del 6.

AL-12: Sis per u, sis, sis per dos…. i així successivament.

MATES: Escriu el número 33

AL-13: És que no ho sé fer.

MATES: No em diguis que no saps ni això: primer s’escriu un 3 i després un altre 3.

AL-13: Sí, això ja ho sabia,.. però quin 3 haig d’escriure primer?

MATES: Passem als problemes. A veure, si a una mà tinc quinze peres i a l’altra deu peres, que tinc en total.

AL-14: Unes mans molt grosses.

MATES: Aquesta és fàcil: si tenim dues taronges i hi afegim tres taronges més, quantes taronges tindrem?

AL-14: Jo només ser operar amb pomes o amb peres, però amb taronges, no. No ho he fet mai.

TUTOR 2: A veure com anem de coneixement del medi (entra Medi)

MEDI: Si agafo aquesta moneda i la tiro a dins d’aquest líquid, creieu que es dissoldrà?

AL-15: No, segur que no es dissoldrà.

MEDI: I com ho saps, que no?

AL-15: Perquè si es dissolgués no li hauria tirat.

MEDI: Qui sap el principi d’Arquímedes.

AL-16: Jo, jo! El principi d’Arquímedes és la lletra A.

MEDI: Hauríeu de dir-me tres animals de la família dels felins.

AL-17: El pare, felí, la mare felina, i el cadell felí.

MEDI: Com se diu el mascle del porc?

AL 18: La truja.

MEDI: I de l’oca?

AL-18: el parxís.

MEDI: Com es diu l’animal que canvia de color?

AL-19: El semàfor.

MEDI: Sabeu si tenim els dos peus iguals?

AL-20: No, tots en tenim un peu més gran que l’altre.

MEDI: Molt bé, molt bé. Tothom té un peu més gran que l’altre.

AL-21: Ah, doncs, jo no.

MEDI: Ah, no? Vols dir que tu els tens exactament iguals, els peus?

AL-21: No. no, jo en tinc un de més petit que l’altre.

TUTOR 1: Passem a l’apartat de llengua castellana, a veure si us en sortiu millor.

CASTELLÀ: A veure en la frase “Yo busco oro” En quin temps està el verb.

AL-22: En temps perdut.

CASTELLÀ: Va, tornem-hi. Si dic “ayer fuí al cine” és temps passat,  oi? Però si dic “yo soy joven”, què serà?

AL-23: Pura imaginació.

CASTELLÀ: Digues el present del verb “caminar”:

AL-24: Yo camino…..  tu caminas ……. el camina…

CASTELLÀ: Va, més ràpid, més ràpid.

AL-24: yo corro, tu corres, el corre,

TUTOR 2: Passem al català, perquè ja es veu que això del castellà no ho trepitgeu gaire bé.

LLENGUA: Digues una paraula que tingui una lletra A:

AL-25: Re-llot-ge.

LLENGUA: Però, què dius? On has vist la A a  “Re-llot-ge”.

AL-25: A les agulles, senyoreta..

LLENGUA: Digues una paraula que tingui quatre  O.

AL-26: monocolor.

LLENGUA: Molt bé. I que tingui encara  més O?

AL-26: Goooooool

LLENGUA: A veure, tu, digues dos pronoms.

AL- 27: Qui? Jo?

LLENGUA: Molt bé. Molt bé. Ara passarem a la redacció. Imagineu que sou el President de la Generalitat i heu d’escriure una carta. (els nens es posen a escriure, menys un) … No es pot copiar, noi!

AL-28: Però si no estic copiant!

LLENGUA: Em negaràs que estàs copiant si ho tens exactament igual que el teu company?

AL-28: Igual?

LLENGUA: Exactament igual: tots dos ho teniu en blanc. (s’adreça a un altre alumne) I tú, per què no escrius?

AL-29: És que, com a President de la Generalitat, jo espero la meva secretària.

TUTOR 2: Com a mínim això de la religió sí que ho deveu portar bé. (Entra Religió)

RELIGIÓ: Què hem de fer abans de començar a menjar?

AL-30: Seure bé i posar-nos el tovalló.

RELIGIÓ: Sí, d’acord. Però no hem de fer res més? No hem de beneir la taula i resar una oració?

AL-30: No, a casa no cal, perquè la meva mare és molt bona cuinera.

RELIGIÓ: Una pregunta: es poden casar dos germans?

AL-31: No, és clar que no.

RELIGIÓ: Molt bé, perquè les persones d’una mateixa família no es poden casar entre ells.

AL-32: Ah, doncs a casa meva sí que ho fan.

RELIGIÓ: Vols dir?

AL-32: Oi tant, el meu pare està casat amb la meva mare, i el meu tiet amb la meva tieta.

TUTOR 2: Passem a una altra història, o millor dit a la història.

HISTÒRIA: Per què és famós Cristòfol Colom?

AL-33: Per la seva memòria.

HISTÒRIA: Per la memòria? què vols dir? D’on ho has tret això?

AL-33: En el seu monument hi ha una placa que ho diu ben clar: “A la memòria de Cristòfol Colom”.

 TUTOR 1: Nois em sembla que aquest estiu haureu de fer molts deures. O sia que aquí teniu el quadern d’estiu (el reparteix als alumnes)

AL-33: Ospa, pobre pare, la feina que li espera!.

INSPECTORA: Us donaré una darrera oportunitat. Mireu, us faré una darrera pregunta, i només una. Si algú l’encerta, us aprovo a tots.

AL-34: Una sola pregunta?

INSPECTORA: Sí, sí, he dit una sola pregunta.

AL-34: La puc respondre jo?

INSPECTORA: Vinga, no perdem més el temps. Pregunta única. Us hi va el superar la prova. Entesos?  (pausa) Quants pèls té la cua d’un cavall de sis anys i dos mesos?

AL-34: Set mil set-cents seixanta-cinc.

INSPECTORA: Com ho pots dir d’una manera tan exacta, d’on l’has treta aquesta xifra?

AL-34: Ui. Ui. Ui….Això ja és una altra pregunta, Inspectora.

TOTS: Visca. Hem superat la prova! S’ha acabat el Cole!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *