2.4 Espurna, una proposta integral per atendre la diversitat a l’aula

Espurna és una plataforma col·laborativa de treball en xarxa adreçada bàsicament al professorat i a l’alumnat de les aules d’acollida, de les aules de diversificació curricular i també als de l’aula ordinària. Es basa en dos conceptes fonamentals: el de comunitat i el de treball telecol·laboratiu. Ens ajuda a experimentar amb noves metodologies, estratègies d’aprenentatge i eines tecnològiques, pròpies de la societat del coneixement, adaptades al context escolar: WebQuest, Caceres del Tresor, wikis, fòrums, activitats de georeferenciació, comunitats virtuals (NING), Second Life, microbblogging, mapes virtuals, eines portables ….

Aquest projecte integra un plantejament basat en el constructivisme,  contempla la teoria de les intel”ligències múltiples i proporciona l’assoliment de les competències bàsiques.  Facilitant materials, activitats i seguiment suficient per articular la programació del curs al seu voltant, amb un grau de flexibilitat que permet adaptar el ritme a cada context concret, diversitat d’alumnat, domini de les TIC, etc.

Espurna potencia l’atenció a la diversitat, la integració social i lingüística en els centres educatius i posa a la disposició educativa, aquests espais de treball: Klaustre, Ning-Espurna i Espurna a Second Life, (professorat, Kampus, Kitxalla i Kalidoscopi (alumnat).

ESO

Recomanat amb ordinador

Enllaços relacionats

Informació PDF

Espurna

Quant a Programa biblioteca escolar "puntedu" /SIAL

Blog que conté una selecció d'enllaços a recursos digitals útils per a la cerca d'informació per a l'alumnat d'educació secundària.
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *