Tallers i seus 2017

Taller 1: Creació de materials digitals per a NEE

Institut Torre Roja. Viladecans

Descripció: Grup de treball de docents de diferents especialitats per a la creació de material per alumnes amb necessitats especials cognitives i/o físiques per al proper curs. El producte final serà material digital imprimible i descarregable.

Data: Dilluns, 26 de juny de 9:00 – 14:00.


Taller 2: Petits textos matemàtics de la vida quotidiana

Escola Agnès Armengol. Sabadell

Descripció: El taller es concreta en crear tota una bateria de Petits textos matemàtics de la vida quotidiana utilitzant el processador de textos i les imatges. Objectius:

  • Entendre que les matemàtiques estan presents a la vida quotidiana.
  • Reconèixer la utilitat de les matemàtiques per comprendre el món que ens envolta.

D’aquesta manera es pretén elaborar un material funcional i proper a l’alumne relacionat amb el seu dia a dia, tenint en compte els diferents continguts curriculars d’educació infantil, cicle inicial, cicle mitjà , cicle superior i secundària.

La dinàmica del taller agafarà com a referència el material creat el curs 2011 al nostre centre dins dels tallers DNEE titulat Petits textos de Comprensió Lectora. S’elaboraran algunes mostres d’exemple per cada un dels cicles, per tenir un tipus de format comú (imatge i text). Les imatges s’obtindran a partir de fotografies fetes pels mestres que vinguin al taller bé, mitjançant els diferents espais del centre (hort, psicomotricitat, biblioteca, cuina, patis…) o d’imatges d’internet. Es realitzaran agrupacions dels mestres en funció dels interessos dels docents participants, per tal d’elaborar conjuntament aquest material. En funció de la quantitat de participants i el temps del taller podrem dissenyar diferents formats de material (.doc, .pdf, notebook).

Data: Dimarts, 27 de juny de 9:00 – 14:00.


Taller 3: Creació de materials amb Geogebra

SES Bages Sud. Castellbell i el Vilar

Descripció: Creació de recursos digitals que permetin treballar els currículums de matemàtiques, física i química, de manera més cooperativa, manipulativa i interactiva. La dinàmica del taller consisteix en crear material amb geogebra que permeti, d’una banda, assimilar conceptes per part de l’alumnat de manera cooperativa amb la guia del professor, i d’altra banda, doni a l’alumnat eines suficient per transmetre els coneixements. El producte final seran llibres de Geogebra de diferents unitats didàctiques d’ESO i/o batxillerat.

Data: Divendres, 23 de juny de 9:00 – 14:00.


Taller 4: El portfoli digital

CEE Jeroni de Moragas AMPANS. Santpedor

Descripció: En aquest taller els objectius són:

  • Explorar, descobrir i conèixer el portfoli digital del docent.
  • Conèixer les possibilitats del portfoli digital de l’alumne.
  • Elaborar un e-portfoli propi amb les eines google.

La jornada s’organitzarà en dues parts, una primera en la qual revisarem què és un portfoli digital docent i de l’alumne, què en sabem, per a què serveix, com s’estructura i en veurem exemples; i una segona part més pràctica en la qual cadascú elaborarà el seu propi portfoli a través de les eines google.

El material s’elaborarà amb l’eina Blogger de Google. Al finalitzar la jornada haurem hagut de tenir iniciada la construcció del nostre portfoli digital amb el màxim de dades possible, preparada per anar essent actualitzada en endavant. Tanmateix deixarem exposat un symbaloo amb eines i exemples que puguin servir a altres companys que vulguin iniciar aquest projecte.

Data: Dimecres, 28 de juny de 9:00 – 14:00.


Taller 5: Projectes STEAM amb impressora 3D

Institut Ernest Lluch. Barcelona

Descripció: Es tracta d’un taller sobre el treball per projectes STEAM que integra les assignatures de física, tecnologia, educació visual i plàstica, i matemàtiques,  i dedicat a la creació de volums utilitzant una impressora 3D. Es portarà a terme amb de forma interdisciplinar per grups. Es crearan les propostes didàctiques a partir d’un enunciat comú. Testeig de les propostes.

Espai: aula d’informàtica. Disposem d’impressora 3D Prusa i3 PTS en funcionament.

El producte final seran unitats didàctiques detallades allotjades en un site. També impressions 3D.

Data: Dilluns, 26 de juny de 9:00-14:00


Taller 6: Gamificació de l’aula

Escola Valldeflors. Tremp

Descripció: Creació de materials per a la gamificació de l’aula, infografies i presentacions dinàmiques. Es farà en petit grup i dispositius mòbils (tauletes)

El producte final seran activitats amb Kahoot i Socrative i elaboració de presentacions dinàmiques i infografies mitjançant l’aplicació genial.ly

Data: Dimarts, 27 de juny de 9:00 a 14:00


Taller 7: Històries digitals amb Scratch

Escola Les Fontetes. Cerdanyola del Vallès

Descripció: En aquest taller es coneixeran les possibilitats didàctiques del llenguatge de programació Scratch i s’adquiriran les habilitats bàsiques per començar a crear històries digitals o jocs que integrin àudio, imatge i text en un context totalment interactiu per a l’alumnat. Es presentarà el programari, demos de projectes i es programarà una història o joc amb Scratch.

El producte final seran històries digitals i jocs per treballar les diferents llengües curriculars.

Data: Dilluns, 26 de juny de 9:30 A 13:30 I 14:30 A 17:30


Taller 8: Vídeos interactius per utilitzar en Flipped Classroom

Institut Guindàvols. Lleida

Descripció: En aquest taller es elaboraran vídeos amb preguntes i qüestionaris incrustats en la plataforma Edpuzzle de qualsevol disciplina. També s’editaran vídeos de Youtube als quals s’introdueixen preguntes o petits qüestionaris incrustats. Es veurà la dinamització de l’ús de la plataforma Edpuzzle com un recurs molt útil per dissenyar Flipped Classroom. I es crearà un catàleg de vídeos amb una petita guia didàctica amb orientacions per al seu ús (matèria, etapa, nivell, continguts…).

L’objectiu és que en finalitzar la jornada es tingui una bona oferta de vídeos preparats per ser utilitzats directament amb l’alumnat amb una petita fitxa d’identificació del recurs.

Data: Dimarts, 27 de juny de 8:00 a 15:00