Internet segura:autorització alumnes

Resum de la guia d’introducció al web 2.0: aspectes de privacitat i seguretat a les plataformes col·laboratives
Publicat dins de Guies | Deixa un comentari

Jornades nous coordinadors TAC

Durant el curs 2011-12 es realitzaran sessions formatives a Lleida adreçades als nous coordinadors TAC de centre.

Codi activitat: 6000500506 Jornades informatives per a nous coordinadors/es TAC de centre.

Les dates de les 3 primeres sessions són les següents:

1a sessió: Dilluns 3 d’octubre de 2011, de 15.30 a 17.30, a l’INS Joan Oró de Lleida

2a sessió: Dilluns 14 de novembre de 2011, de 15.30 a 17.30, a l’INS Joan Oró de Lleida

3a sessió: Dilluns 23 de gener de 2012, de 15.30 a 17.30, a l’INS Joan Oró de Lleida

Publicat dins de Formació TAC | Deixa un comentari

Activitats TAC del PFZ de l’Alt Urgell

Oferta d’activitats relacionades amb les Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement dins el PFZ dels Serveis educatius de l’Alt Urgell.

– 6010061601 Formació en moodle i gestió d’aula Taller a centre. C La Salle (La Seu d’Urgell).
– 6010091601 Iniciació a la digitalització de l’aula Assessorament. INS Joan Brudieu (La Seu d’Urgell).
– 6010101601 Aprofundiment en la digitalització de l’aula Assessorament. INS Joan Brudieu (La Seu d’Urgell).
– 6010111601 Pissarra digital i recursos pedagògics Assessorament. INS Joan Brudieu (La Seu d’Urgell)
– 6010171601 Formació en pissarres digitals (PDI) Taller. CRP de l’Alt Urgell (La Seu d’Urgell)
– 6010301601 L’1×1 i l’aprenentatge servei dins de l’àrea de religió II Grup de treball. INS Aubenç (Oliana)
– 6010231601 Seminari de dinamització en Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) Seminari. CRP de l’Alt Urgell (La Seu d’Urgell).

Publicat dins de Formació TAC | Deixa un comentari

Lectures TAC

Alfabetización digital. Lectores críticos y creativos. Tíscar Lara

En aquest treball es parteix de la consideració de la web 2.0 com un espai on no solament s’accedeix a la informació sinó on es té la possibilitat d’actuar en nous entorns comunicatius reals com autors i editors de continguts elaborats amb escriptura multimèdia. El repte que s’obre és com desenvolupar aquest potencial de la web 2.0 en l’alfabetització digital des d’una perspectiva crítica i creativa.

 Descarregar document

La competencia digital en el trabajo por tareas. Fernando Trujillo Sáez

Es parteix del concepte d’identitat “discursiva” que comprèn la competència en comunicació lingüística i la competència digital, i que es forma mitjançant la participació en comunitats discursives- on compleixen un paper decisiu les tecnologies digitals.. En aquest article es proposa l’ensenyament basat en tasques com el marc pedagògic més eficaç per al desenvolupament de la competència en les noves formes de comunicació.

 Descarregar document

La creación de recursos para educar en diversos contextos. Miguel Marañón Ripoll

Es descriuen en aquest article les característiques de la Xarxa com espai de comunicació -l’abundància, la ubiqüitat i la volatilitat del coneixement, la debilitat del suport, l’organització hipertextual…-, i s’aborden a continuació els reptes educatius que plantegen les noves formes de lectura.

 Descarregar document

Publicat dins de Per llegir | Comentaris tancats a Lectures TAC

Programa eduCAT 2.0

Ensenyament implanta el programa eduCAT 2.0 al cicle superior de primària i a tot l’ESO

  • L’eduCAT 2.0 es desplegarà a 1.710 escoles i 574 instituts públics
  • Els centres que participaven a l’1×1 hi quedaran integrats i podran escollir entre dos models
  • Els centres de primària tindran ordinador i pissarra interactiva al cicle superior
  • Tots els centres públics de secundària disposaran de pissarra digital interactiva
  • La consellera Rigau ha defensat que “necessitem una visió més global que aglutini totes les accions de noves tecnologies partint d’un model pedagògic”

 Més informació

Publicat dins de Per llegir | Comentaris tancats a Programa eduCAT 2.0

PDI:Grups de treball i xarxes socials

Projecte EduCAT 1×1, usuaris de PDI

pdi_2011_00331

Xarxa  Social DIM, grup de recursos PDI

pdi_2011_0034

Grup de treball amb PDI d’Espurna

pdi_2011_0035

Xarxa social i enllaços classificats per aspectes de treball amb PDI

pdi_2011_0036

Publicat dins de PDI | Deixa un comentari

Activitats PDI

Alexandria XTEC

pdi_2011_0027

Escola Oberta, al portal de la XTEC on es recullen un munt d’activitats adequades pel treball amb PDI

pdi_2011_0029

Zona JCLICpdi_2011_0028

Zona de l’Edu3.cat: Repositori de videos

pdi_2011_0030

Publicat dins de PDI | Deixa un comentari

Portals i blocs monogràfics sobre PDI

Pàgina del portal XTEC adreçada a les PDI

pdi_2011_0002
Bitàcola del SETICPA
pdi_2011_0010
Bloc d’en Pere Marquès, director del Grup de Investigació “Didáctica y Multimedia” (DIM-UAB)pdi_2011_0006

Portal investigacions de pissarres dels cursos 2005 a 2009. Grup DIM

pdi_2011_0012

Bloc de l’ICE – UAB

pdi_2011_0007

Bloc amb diversos recursos classificats per nivells i àrees

pdi_2011_0011

Document PDF del Centre de Recursos Educatius del Montsià, amb enllaços a portalspdi_2011_00051

Bloc d’en Josep Mª Silva: Recursos de programari, classificacions …

pdi_2011_0008

Bloc de la Mercè Foguet: Recursos , adreces …

pdi_2011_0009

Portal de Jose Dulac amb molts enllaços i grups de treball.

pdi_2011_0013

Portal de la PDI a Galicia

pdi_2011_0014

Publicat dins de PDI | Deixa un comentari

Tutorials per a PDI

Presentació-tutorial

pdi_2011_0015

Edu3.cat: Video tutorial de la PDI Smart

pdi_2011_0017

Vídeo tutorial d’una activitat de matemàtiques amb la PDI Interwrite

pdi_2011_0019

Recerca ARIE-DURSI 2005, Grup DIM

pdi_2011_0020

Formes de fer servir la PDI (Smart)

pdi_2011_0021

Vídeo explicatiu utilització del Google Earth amb la PDI

pdi_2011_0025

Integrar LIM al Notebook

pdi_2011_00221

Diferències: tàctil electromagnètica

pdi_2011_0024

Publicat dins de PDI | Deixa un comentari

Formació telemàtica sobre PDI

D206 Ús metodològic de les pissarres digitals

pdi_2011_0023

D006 Iniciació a l’ús de la pissarra digital interactiva

pdi_2011_0026


Publicat dins de PDI | Deixa un comentari