Alfabetización digital. Lectores críticos y creativos. Tíscar Lara
En aquest treball es parteix de la consideració de la web 2.0 com un espai on no solament s’accedeix a la informació sinó on es té la possibilitat d’actuar en nous entorns comunicatius reals com autors i editors de continguts elaborats amb escriptura multimèdia. El repte que s’obre és com desenvolupar aquest potencial de la web 2.0 en l’alfabetització digital des d’una perspectiva crítica i creativa.
La competencia digital en el trabajo por tareas. Fernando Trujillo Sáez
Es parteix del concepte d’identitat “discursiva” que comprèn la competència en comunicació lingüística i la competència digital, i que es forma mitjançant la participació en comunitats discursives- on compleixen un paper decisiu les tecnologies digitals.. En aquest article es proposa l’ensenyament basat en tasques com el marc pedagògic més eficaç per al desenvolupament de la competència en les noves formes de comunicació.
La creación de recursos para educar en diversos contextos. Miguel Marañón Ripoll
Es descriuen en aquest article les característiques de la Xarxa com espai de comunicació -l’abundància, la ubiqüitat i la volatilitat del coneixement, la debilitat del suport, l’organització hipertextual…-, i s’aborden a continuació els reptes educatius que plantegen les noves formes de lectura.