La darrera sessió del seminari es va dur a terme a l’escola Marià Cubí el passat 25 d’abril i s’hi van tractar els següents punts:
Informacions:
‐ Formació des de l’Area TAC curs 16‐17. Volen oferir una formació per a certificar la competència digital docent amb un curs semipresencial dividit en diferents nivells.
Materials sobre Seguretat a Internet: Es va facilitar material relatiu a diferents aspectes de seguretat a Internet.
‐ Cartografia digital: Informació sobre diferents recursos sobre el tema.
‐ Mschools: Convocatòria dels App Awards i proposta de continuitat d’EDUHACK.
– Discontinuació del servei Intraweb: Finalització del servei.
– A nivell TIC hi ha dos desplegaments: servei impressió i xarxa. Es van comentar aspectes relatius al respecte.
– Propera obertura catàleg d’equipaments TIC maig o juny.
Formacions:
‐ Sessió a càrrec d’en Joan De Gràcia, Àrea TAC: Ens passem a la LInkat; dimecres 27 d’abril a les 15.30h a INS St Pol.
‐ Grup treball robòtica: organitza Jornada a Tordera. Mestres convidats. divendres 20 de maig.
‐ VIII Jornada Catalana Programació i robòtica educativa 21 maig CITILAB Cornellà
‐ Formació Dissenyar i imprimir en 3D Curs presencial de 20h a Terrassa: organitzat pel cesire
Area TAC competència digital docent:
Es faciliten uns materials d’exemple per treballar la CDD.
https://sites.google.com/a/xtec.cat/seminaris‐tac/curs‐15‐16/sessio‐5
“S’entén per Competència Digital Docent (CDD) la capacitat que el professorat té de mobilitzar i transferir tots els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement (TAC) en situacions reals i concretes de la seva praxi professional per tal de:
○ (a) facilitar l’aprenentatge de l’alumnat i l’adquisició de la competència digital d’aquest col∙lectiu;
○ (b) dur a terme processos de millora i innovació a l’ensenyament d’acord amb les necessitats de l’era digital;
○ (c) contribuir al seu desenvolupament professional d’acord amb els processos de canvi que tenen lloc a la societat i als centres educatius.”
Les dimensions definides en l’esmentat document de la competència digital docent són:
● Disseny, planificació i implementació didàctica
● Organització i gestió d’espais i recursos educatius
● Comunicació i col∙laboració
● Ètica i civisme digital
● Desenvolupament professional
Cura de continguts:
seqüència de cerca, tracta, transforma i comparteix informació. Eines com PLE, entorn personal d’aprenentatge, pinterest, symbaloo i portafolis com eines de registre
d’aprenentatge.
Presentació feina dels grups de treball: nodes, pla tac, symbaloo i google apps.
VALORACIÓ SEMINARI
Manquen estones de debat i diàleg on cadascú pugui evocar els seus neguits i inquietuds com a coordinador tac del seu centre.
Es valora positivament el fet de treballar per grups de treball i haver disposat de temps per avançar feina del centre al mateix temps que es posa en comú amb els altres membres del grup.
Algunes persones valoren la sessió pràctica de lego wedo positivament ja que els ha permès conèixer el material i d’altres, comenten que partien d’un nivell 0 i els hi va ser més difícil entendre el funcionament d’scratch i tota la resta.
Conclusions a tenir en compte el proper curs 1617:
Durada de les sessions, es podrien fer 6 sessions de 2.5h
Treball per grups de treball a triar tema pels assistents
Dedicar mitja sessió als continguts àrea TAC
Si hi ha temes d’interès per a fer formació, cercar persones expertes que vinguin a fer assessoraments puntuals.
Amb aquestes valoracions finals es va tancar la darrera sessió del seminari d’enguany.