5ª sessió SEMTAC Secundària Maresme II

La cinquena i darrera sessió de SEMTAC es va dur a terme el passat 4 de maig a l’institut Joan Coromines. S’hi van tractar els següents aspectes:

Informacions:

● Materials sobre Seguretat a Internet.

● Cartografia digital: MHM, Instamaps.

● Mschools App Awards, concurs MHM i App Education. Inscripcions a partir 1 maig.

● Continuitat  propostes EDUHACK Jornada  co­creació  educativa. Es  troben  dissabte  30 d’abril els grups que van participar a eduhack i volen donar­li continuitat a la seva proposta per aplicar­-la a un centre de cara al setembre.

● Discontinuïtat  del  servei  Intraweb: Propera finalització del servei.

● A nivell TIC hi ha dos desplegaments: servei impressió i xarxa. S’estan fent visites des
de  T­system  per  fer  el  replantejament  de  la  land  i  conèixer  la  situació  de  cada  centre.

● Propera obertura catàleg d’equipaments TIC maig o juny. Direcció ha de consultar portal de centres.

● Si algun  centre  vol fer una gran inversió en tauletes  cal abans revisar l’estat del wifi del centre per garantir el seu bon ús.

Formacions:

A  escola  d’adults  es  troben  amb  el  problema  que  hi  ha  professorat  sense  competència  digital docent  que  està  certificant  actic  a  alumnat.  Es  valora  que  és  urgent  aquesta  formació  en competència digital.

● Sessió  a  càrrec  d’en  Joan  De  Gràcia, Àrea  TAC: Ens  passem  a  la  LInkat;  dimecres  27 d’abril a les 15.30h a INS St Pol.

● Formació  Dissenyar  i  imprimir  en  3D  Curs  presencial  de  20h  a  Terrassa:  organitzat  pel cesire.

● Grup  treball  robòtica:  organitza  Jornada  a  Tordera.  Mestres  convidats.  divendres  20  de maig al matí.

● VIII Jornada Catalana Programació i robòtica educativa 21 maig CITILAB Cornellà

● XIV Jornada anual Xarxa Competències Bàsiques, 21 de maig a INS Bellvitge Hospitalet

● Escola Nova 21, Fundació Jaume Bofill, 21 de maig al Cosmocaixa Barcelona

● III Jornada Espiral Emprende, 21 de maig Caixa forum

Area TAC competència digital docent:

Valoració seminari i propostes proper curs:  ­ Potser si es fes dins l’horari lectiu, l’assistència seria millor. Es valora com un esforç extra haver de venir.  ­ La durada potser també és excessiva, es podria fer una sessió extra i que fossin de 2.5h

­ Es  valora  que  hi  ha  una  càrrega  extra  d’hores  per  tasques  diverses  que  recauen  en  el coordinador tac: incidències tic, pàgina web, gestió moodle, pdi’s, portàtils, pla tac…

­ Caldria que el Dept concretés un mínim d’hores pel coordinador tac. HI ha molta diferència entre un centre i un altre, de 8 hores setmanals fins a 2 hores.  ­ Proposta  de  fer  formació  en  linkat  per  a  coordinadors  tac  a  inici  de  curs.  Hauria  d’estar adreçat a directors i coordinadors tac.  ­ Si es fes el seminari de secundària es podria crear material com protocols.  ­ Es valora positivament tenir estudiants en pràctiques de cicles formatius.  ­ Es nota massa en negatiu el nombre d’hores del tècnic al centre. Et tanquen constantment les avaries i et demanen milers de qüestionaris.
Proposta de temes 2016-2017

Amb la proposta de temes de cara al curs vinent es va tancar la darrera sessió del seminari.