Bon dia,
Us fem un recull d’imatges que evoquen, clarament, com utilitzar les “tablets” a l’aula.
Algunes imatges estan vinculades amb articles relacionats, no us ho perdeu!
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
S’ha obert la inscripció a la XII Trobada de Corals d’Educació Infantil i Primària. Curs 2013-2014.
Podeu fer la inscripció del 7 d’octubre al 22 de novembre al següent enllaç.
Trobareu més informació a la pàgina de l’xtec o al nostre blog. També està oberta la inscripció per a la XX Trobada de Corals d’Educació Secundària (amb el mateix període: del 7-10 al 22-11).
L’aplicació informàtica del Pla TAC ja està activa. Trobareu tota la informació, així com manuals d’ajuda a l’enllaç de l’xtec: http://www.xtec.cat/web/centres/projeducatiu/platac
Us deixem una petita presentació perquè tingueu la primera presa de contacte!
El passat 2 d’octubre de 2013 es va realitzar la jornada informativa per a nous coordinadors/res TAC a la sala Polivalent de l’edifici de l’EOI al carrer Onofre 32 de Mataró; amb més d’una cinquantena de coordinadors/es TAC de centres d’ensenyament primari, secundari i escoles d’adults públics dels Serveis Territorials al Maresme i Vallès Oriental.L’objectiu de la formació va ser remarcar la importància del coordinador/a TAC com a referent per promoure, dinamitzar i incentivar l’ús educatiu de les eines tecnològiques (TIC) per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC).
L’assessora TAC va llistar les funcions del coordinador TAC i la comissió TAC, va presentar el Pla TAC (i la seva aplicació informàtica), va incidir en l’ús didàctic de les tecnologies que es deriven de la LEC i del programa eduCAT 2.0, i va exposar l’oferta de formació d’aquests àmbits.
El gestor TIC va explicar les aplicacions informàtiques que el Departament d’Ensenyament posa a disposició dels coordinadors/es TAC a través de l’atenció a l’usuari del portal XTEC (GEPSE i Planificador, Suport preventiu i SAU), així com diversos aspectes relacionats amb el programari i la connectivitat del qual disposen els centres.
Al final de la sessió els assistents van poder intervenir per preguntar dubtes o resoldre qüestions.
A continuació us adjuntem la presentació que es va utilitzar per realitzar la Jornada per a nous coordinadors amb vincles a adreces d’interès.
Basat en la iniciativa de la Mobile World Capital, el Mobile World Centre ofereix a les escoles el programa mShools amb la idea de poder apropar la tecnologia mòbil als centres, amb una sèrie d’activitats gratuïtes, amb una durada aproximada de 2 hores.
Les activitats comprenen:
· Visita Guiada per la exposició del Mobile World Centre
· El joc. Recerca de continguts
· Valoració final de la jornada
La inscripció es fa contactant amb l’equip del Mobile World Centre mitjançant correu electrònic a: centre@mobileworldcapital.com, informant del dia i hora de preferència per la visita, nombre aproximat d’estudiants, i les seves edats.
Trobareu més informació a http://www.mobileworldcentre.com/mschools.html
A més podeu consultar l’agenda d’activitats i el calendari d’esdeveniments a: http://www.mobileworldcentre.com/programa.html
El diumenge dia 15 de setembre van arribar un grup de 28 alumnes provinents del Quebec a l’aeroport del Prat.
Venen per fer una estada de tres mesos als centres catalans. 7 d’aquests alumnes els tindrem a la nostra zona, concretament 4 a l’Institut Vicenç Plantada de Mollet del Vallés i 3 a l’Institut Manolo Hugué de Caldes de Montbui.
Els alumnes que els acolliran durant aquests tres mesos, aniran després a Quebec per tal de millorar el seu francès, viuran amb les famílies dels alumnes amb qui ara comparteixen casa i família, seguint els seus estudis de 4t d’ESO i 1er de batxillerat en les centres quebequens.
És la primera vegada que es realitzen aquests intercanvis en els centres del nostre país. Esperem que l’experiència sigui tan bona que totes dues parts vulguin repetir en els propers anys.
Des d’aquí els hi volem donar la benvinguda i desitjar a tots ells una molt bona estada. També volem agrair a les famílies que els acullen la seva bona predisposició i interès pel projecte del que en són pioners.
Lligat amb les experiències del Mobile Congres s’ha creat una proposta didàctica per a l’assignatura d’informàtica de 4t d’ESO.
L’eix fonamental d’aquesta proposta és un projecte col·laboratiu per a què l’alumnat dissenyi i desenvolupi una app per a dispositius mòbils, integrant els continguts propis de la matèria dins d’aquest projecte.
S’ha creat una activitat de formació per facilitar la implementació d’aquesta proposta. Us hi podeu inscriure del 24 de setembre al 6 d’octubre de 2013. Trobareu més informació a http://www.xtec.cat/web/curriculum/eso/optativainformatica4eso
Lligat amb les experiències del Mobile Congres s’ha creat una proposta didàctica per a l’assignatura optativa específica d’informàtica de 4t d’ESO. L’eix fonamental de la proposta didàctica és un projecte col·laboratiu per a què l’alumnat dissenyi i desenvolupi una app per a dispositius mòbils, integrant els continguts propis de la matèria dins d’aquest projecte.
Al llarg del mes de setembre s’han organitzat unes sessions informatives per presentar aquesta proposta de forma més concreta. La sessió pels centres del Maresme i Vallés Oriental és el dimarts 17/09/2013 de 17 a 19h. a l’INS Milà i Fontanals de Barcelona. La inscripció a la conferència és des del 2/09/2013 al 14/09/2013 al segïent enllaç.
Trobareu més informació al portal xtec: http://www.xtec.cat/web/curriculum/eso/optativainformatica4eso
Per motius tècnics, la sessió ha tingut lloc excepcionalment a l’Escola d’Educació Especial Les Aigües i s’ha desenvolupat segons l’horari i l’ordre del dia previstos, amb l’assistència d’una majoria de les persones inscrites. El contingut de la sessió i la documentació usada es poden consultar a http://goo.gl/3MLz1
La sessió ha tingut quatre blocs: (1) informacions sobre formació 2013-14 (FIC, SEMTAC,…) i sobre migració de moodle, (2) valoració global del seminari, (3) treball en l’àmbit TAC d’acord amb la proposta del Servei TAC, i (4) intercanvi d’experiències.
En els dos primers punts, s’ha fet una valoració positiva tant del desenvolupament del seminari com del seu format. S’ha posat especial èmfasi en la necessitat de no canviar-lo ni d’estructura ni d’horari. També s’ha valorat positivament la posta en marxa de l’aplicació per elaborar el Pla TAC i s’ha constatat la necessitat d’aprofundir en els mecanismes per fer la transferència del seminari als equips directius i als claustres. En el tercer punt s’ha fet una presentació dels materials i propostes disponibles a la XTEC sobre ‘Aprendre i ensenyar en entorns digitals’ amb el compromís dels assistents de seguir-hi treballant individualment, donada la magnitud i qualitat dels materials i l’escassetat de temps. En el darrer punt de l’ordre del dia s’han presentat experiències TAC molt reeixides per part de les escoles Les Aigües, Rocafonda, Àngela Bransuela i Montse Solà. Altres escoles han deixat documentació que també es penjarà a l’espai virtual.
Com ha estat una constant tot l’any, el nivell de participació i el clima de treball ha estat molt positiu i distès i les tres hores han quedat curtes.