Etwinning guanyadors 2014 i John McDowell Awards

Wordle: etwining

A la pàgina d’eTwinning ja s’han publicat els guanyadors i Runner up de l’any 2014. Un dels guanyadors és de la nostra zona (INS Thos i Codina):

A la categoria 16-19 i dins la seccióPhotography as a pedagogical tool” :

La guanyadora ha estat : Maya Vila, de l’INS Thos i Codina (Mataró).

D’altra banda, durant el Congrés de l’Associació de Professors i Professores d’Anglès de Catalunya (les jornades APAC)  realitzades el passat dijous, divendres i dissabte es van concedir els premis APAC – British Council John McDowell Award.Un dels centres premiats va ser l’Escola FRETA de Calella, pel treball de recerca d’un alumne seu.​

El premi va ser entregat per la Consellera, Irene Rigau, durant l’acte d’inauguració de les jornades, juntament amb el president de l’APAC, Miquel Berga, el director del British Council, Ricard Rooze i la  Sotsdirectora general de Llengua i Purilingüísme, Mònica Pereña.

Publicat dins de Llengües, Recursos, TAC/TIC | Deixa un comentari

Competències Bàsiques en l’àmbit digital i el Pla TAC

El passat Ponents16 de gener la Direcció General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat va presentar a l’INS Antoni Cumella de Granollers el document . La Direcció General d’Educació Infantil i Primària ho va fer al Tecnocampus el dia 20 en dues sessions (una al matí per als centres del Vallès Oriental i una altra a la tarda per al Maresme).

El document de desplegament de les competències bàsiques en l’àmbit digital vol promoure un canvi metodològic, i alhora permetre clarificar les competències bàsiques en l’àmbit digital, remarcant la importància de l’educació dels joves en aquest escenari. Els alumnes han de dominar  les eines digitals i aprendre de les tecnologies, sobre les tecnologies i amb les tecnologies”, evitant l’escletxa digital. En ambdues presentacions territorials s’ha posat èmfasi en el caràcter transversal pel que fa al tractament de la informació i de la comunicació.

Disposareu de les presentacions en breu.

Publicat dins de Innovació Educativa, Pla TAC, Prsentació, TAC/TIC | Deixa un comentari

Materials elaborat als grups de treball. Curs 12-13

Library_books_2

Un any més posem al vostre abast els enllaços als materials que els grups de treball dels Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental han elaborat durant el curs 12-13.

Esperem que us pugui ser útil o del vostre interès. Enllaç als materials

Publicat dins de Formació, Formació, Recursos | Deixa un comentari

3a Sessió STAC 13-14 del Maresme I

Sessió 3

La sessió s’ha desenvolupat segons l’horari i l’ordre del dia previstos. El contingut de la sessió i la documentació usada es poden consultar a https://sites.google.com/a/xtec.cat/stac-mataro/curs-2013-2014/sessio_3

La sessió ha tingut tres blocs:

  1. Aspectes organitzatius, noticies i novetats

  2. Projecte col·laboratiu: Audioguies geolocalitzades

  3. La competència digital,  les implicacions  metodològiques

En el primer punt es comenta l’impacte de la presentació del document sobre  la Competència Digital a Mataró. La resposta en els centres ha estat diversa i plantegen dubtes  sobre el seguiment i com s’avaluarà.  Es comenta que l’alumnat en pràctiques dels CF ja és als centres i quin tipus de feina se li pot encarregar.

En l’apartat del projecte col·laboratiu, es mostra la feina feta, la publicació dels codis QR al site i al mapa, i les reserves que alguns centres ja han fet. Es presenta el recurs de les Audioguies que permeten crear itineraris sobre una mapa associats a locucions, fotos, text i altres informacions.

En l’apartat de la competència digital s’analitza les implicacions metodològiques d’utilitzar aquest recurs i especialment la transversalitat que suposa el fet de no estar lligada a una àrea concreta del currículum, i s’aprofita per parlar del model SAMR

Es planteja l’exercici d’analitzar una seqüència didàctica publicada, sigui un curs moodle d’Alenxandria, un Quadern digital o una webquest, amb una triple perspectiva

  1. Quins recursos digitals utilitza i quina competència digital treballa

  2. Quins recursos digitals podria utilitzar i quines potencies treballar

  3. Altres perspectives i metodologies per enfocar aquest tema

Iniciem el treball en petits grups als ordinadors, però la connexió és pèssima i  alguns posposen aquest treball per fer-ho a casa.

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Deixa un comentari

3a Sessió STAC 13-14 del Maresme III

Informacions:

S’informa als assistents de la organització de microtallers TAC pel professorat dels centres de primària i secundària. Es demana als coordinadors que facin difusió dels tallers al claustre. Finalment els tallers triats són: Picasa, google drive, Smart Notebook, moodle i windows movie maker.

Els tallers tindran una durada de dues hores de 17 a 19h i es faran al CRP. Si un centre te un nombre suficient de persones interessades es farà al taller al propi centre.

 

Presentació d’experiències:

  • Presentació de la web quest: tineraris pel nostre poble. WebQuest de Coneixement del Medi. Pensada pes als alumnes dels cicles mitjà i superior de primària de l’ESC Bernat de Riudemeia (Argentona). Una de les autores explica el web i en valora els resultats (molt positius) dels alumnes que han realitzat l’experiència.

  • Presentació competència digital- La coordinadora TAC de l’Escola d’Alella mostra una presentació dedicada al claustre per tal d’explicar la competència digital al professorat del centre.

 
Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Deixa un comentari

2a Sessió STAC 13-14 del Vallès Oriental IV

La segona sessió del Seminari de Coordinació en TAC del Vallès Oriental IV, s’ha dividit en 3 parts:

1. Presentació dels documents sobre competències bàsiques de l’àmbit digital

2. Visionat del vídeo de Sugata Migra en TED

3. Pràctica d’aplicació dels documents

A la primera part s’han explicat els documents de desplegament i identificació de les competències bàsiques de l’àmbit digital de Primària i de Secundària,

Es realitza un breu debat en què s’expressen opinions diverses sobre els documents, la metodologia de treball digital i les orientacions metodològiques, l’estat actual dels equipaments als centres, les dificultats en el traspàs de les informacions al claustre, etc.

A la segona part de la sessió, es visualitza el vídeo de Sugata Mitra en TED sobre el futur de l’aprenentatge i la seva proposta d’Escola al núvol.

A continuació, passem a la part pràctica de la sessió d’aplicació dels documents. Des de l’ÀreaTAC del Departament d’Ensenyament, es proposa una activitat que combina la metodologia del CTPD (TPACK), d’integració de les TIC en el currículum, amb la identificació de les competències de l’àmbit digital dels documents presentats.

La proposta consisteix a explicar una activitat d’aula i seqüenciar-la en les diferents parts en què es desenvolupa. L’activitat pot tenir recursos digitals associats, o no. A continuació, una altra persona enriqueix les diferents subparts de l’activitat amb la tecnologia que considera més adient, per enriquir-la en funció dels objectius pedagògics que es persegueixen. Finalment, treballant en petits grups, s’analitzen les competències digitals associades a cadascuna de les accions. Es reflexiona sobre les competències digitals treballades i les que no hi consten.

L’última part de l’activitat consisteix a acabar la graella amb un grup de professors del claustre de cada coordinador TAC. S’explicarà el procés seguit i s’intentarà reflexionar sobre com podem enriquir l’activitat per treballar les competències que encara no estan desenvolupades. S’ha de tenir en compte que la introducció de noves eines tecnològiques ha de tenir un sentit, i que sempre s’han d’associar amb els objectius pedagògics que es persegueixen. Aquesta última part seran els deures de la sessió.

 

 

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Deixa un comentari

3a Sessió STAC 13-14 del Vallès Oriental I

El passat 10 de febrer la sessió del Seminari de coordinació TAC va anar molt bé. Es va fer una dinàmica de grup per tal que es treballés el tema de les activitats i la metodologia de les TAC amb equips cooperatius. El treball en petit grup i la posada en comú va fer que es reflexionés sobre la necessitat d’introduir activitats amb una bona metodologia TAC. Ara bé, en general, els assistents al Seminari van trobar a faltar exemples de bones pràctiques de com fer aquestes activitats a les aules.

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Deixa un comentari

2a Sessió STAC 13-14 del Vallès Oriental I

La sessió es desenvolupa amb normalitat. Els assistents han anat el mateix dia a la presentació dels documents de competència digital del Servei Territorial i ja estan familiaritztas amb la temàtica.

Es treballen els diferents materials. Però cal destcar que al final de la Sessió surt un debat molt interessant de com han de ser les aules i com els docents podem anar fent per anar canviant la metodologia. Es dóna molta importància al treball que ha de fer l’equip directiu. Ara bé, també, com a coordinadors TAC poden assessorar a l’Equip Directiu de la detecció de necessitats formatives del claustre. Per això, també parlem dels tallers i de les FIC.

Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Deixa un comentari

3a Sessió STAC 13-14 del Maresme II

Els punts tractats a la segona sessió STAC a Pineda foren:

Part pròpia del seminari: Hem acordat treballar el pla TAC en les sessions que es queden. Organitzarem grups d’interessos: creació de formularis de diagnosi via Google Docs o via Moodle, explicació d’experiències que es duguin terme als centres.

Part comuna del seminari: Ens hem familiaritzat amb el model SAMR i hem reflexionat sobre el model didàctic inherent a la nostra pràctica docent. Per fer-ho, hem analitzat l’exemple d’activitat proposat per a treball la competència 2 del Document de de competències de l’àmbit digital. Les tasques encomanades per a realitzar al centre són:

  • Comentar el model SAMR amb els companys i companyes del claustre.
  • Elaborar una llista de propostes didàctiques que s’estiguin practicant al centre i analitzar quina és la metodologia que s’aplica. Com podria millorar amb la integració de la tecnologia?.
  • Triar una de les activitats que fa el professorat, analitzar en quina de les fases es podria situar i fer una proposta per situar-la a la fase següent, quins elements es podrien incorporar o quin nou plantejament es podria adoptar.
Publicat dins de Seminaris TAC, TAC/TIC | Deixa un comentari

El teu punt de vista pot canviar el món

 

128px-Perlshaper_orthographic_example1.svgEl Festival de Clipmetratges de Mans Unides és una activitat d’Educació per al Desenvolupament amb la qual es pretén sensibilitzar l’alumnat sobre la pobresa, el subdesenvolupament, la fam, les desigualtats i les seves causes. En aquest sentit l’ESC Àngela Bransuela de Mataró amb els meus alumnes han realitzat un clip-metratge per participar al concurs de Mans Unides: “El teu punt de vista pot canviar el món“. Fent-lo han pogut reflexionar molt sobre el nostre món i les formes que tenen al seu abast per poder canviar-lo i fer-lo millor.

Enllaç per visualitzar el vídeo.

Publicat dins de Escola inclusiva, Esdeveniments centres, Recursos, TAC/TIC | Deixa un comentari